[b4/2.0 ABT]BIAŁY DYM z rury wydechowej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lis 2010, 13:07
[b4/2.0 ABT]BIAŁY DYM z rury wydechowej
Witam, posiadam Audi 80 b4 z 1992 roku, silnik 2.0 90KM benzyna+gaz, przebieg 180 tys (nie mam pewności co do autentyczności ale samochód naprawdę dobrze się trzyma). Od kilku dni pojawił się problem i jestem bardzo zaniepokojony. Proszę o poradę bo nie znam się na samochodach (w sensie mechanicznym) a nie chciałbym, żeby jakiś mechanik zdarł ze mnie niewiadomo jakie pieniądze. Do rzeczy: od paru dni po zapaleniu z rury wydechowej wydobywa się biały dym nie jest tego dużo ale po dodaniu gazu pojawia się już spora chumrka. Jak kończę podróż i wyłączam silnik to z rury wydobywa się jeszcze trochę tego dymu. Podczas jazdy nie jest to zauważalne ale np na światłach jak dojeżdżam na luzie i wrzucę np 3 bieg (w sumie obojętne który) przy dodaniu gazu znowu zostawiam za sobą dym. Dodam, że co jakiś czas muszę dolać troszkę płynu do chłodnicy ale wydaje mi się, że to z innego powodu bo mam małą nieszczelność na jednym z króćców. Ostatnio zauważyłem też dziwną zależność. Po zapaleniu silnika pojawia się na 2-3 sekundy czerwona kontrolka oleju (wcześniej nie było czegoś takiego). Sprawdziłem stan i jest w połowie-trochę ubyło ale to chyba normalne, że samochód pobiera olej (nie jest to duża skala bo olej wymieniałem na jesień i był stan maksymalny). Dolałem oleju jakieś 300-400 ml ale problem nie zniknął. Uprzejmie proszę o odpowiedź na moj problem i jeśli to możliwe o poinformowanie mnie o wszystkich możliwych scenariuszach i kosztach. Z góry dziękuję. Proszę o odpowiedź na maila: mateusz_ceglarski@o2.pl
Ostatnio zmieniony 19 mar 2011, 18:13 przez firebladem, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lis 2010, 13:07
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Mam podobny problem (kopcenie, świecąca kontrolka oleju, problemy z płynem i na dodatek spadek mocy) i po weekendzie autko idzie do naprawy: uszczelka pod głowica łącznie z uszczelniaczami zaworowymi itd. zobaczymy jaki będzie tego efekt. Znajomy mechanik powiedział mi 400 zł razem z robota, więc myślę że nie jest aż tak strasznie.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie