B4 -1,9 TDI silnik 1Z grzeje się powyżej 90 stopni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 maja 2010, 19:22
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
B4 -1,9 TDI silnik 1Z grzeje się powyżej 90 stopni
mam problem z moim autem , wymieniłem ostatnio uszczelkę pod głowicą bo płyn mi wyciekał , pompa cieczy nowa , termostat nowy już 2 i nadal się grzeje , wiatrak załącza się c tak jak należy bo troszeczkę powyżej 90 stopni , po dalszej jeździe rośnie dalej, czy może to być chłodnica ? jak sprawdzić chłodnicę ?
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 08:56 przez juliusz20a, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
sposób na sprawdzenie chłodnicy to dotykanie jej jak termostat pości na duży obieg.jak robi się ciepła to znaczy że jest drożna.druga sprawa to jeśli wiatraki się załączają to chłodnica jest raczej ok bo czujnik od wiatraków masz wkręcony w chłodnice.powiedz mi do jakiej temperatury ci się samochód grzeje?? czy temperatura idzie mocna w górę np do 100 stopni czy tylko ponad 90 wychodzi.druga sprawa to czy masz sprawny czujnik który daje wskazania na zegary??trzecia sprawa to czy dobrze jest zrobiona uszczelka pod głowicą?? nie masz za dużego ciśnienia w układzie?? nie ma bąbli w zbiorniczku wyrównawczym jak samochód pracuje??
Kolego ten problem to idzie łatwo stwierdzic co jest nie tak najpierw sprawdz chłodnice jak hudy pisze ja miałem to samo i wszystko wymieniałem a okazała sie chlodnica .......powyzej 90 stopni jak ci sie dzwignie to ona musi byc goraca ze az parzy jak dotkniesz reka chyba ze masz klime to od strony wentylatorów zobacz .... wogole sprawdz sobie korek ze zbiornicza zobacz czy przewody sa twarde ?? posle ci lina poczytaj i sprawdz pokoleji jak pisza na forum https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t51916.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 maja 2010, 19:22
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
przewody są miękkie , bąbli nie ma , a czujnik załączania wentylatorów jest przecież przy dolnym wężu to chyba będzie załączał jak termostat puści? a może jeszcze być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego ? bo robi mi się w nim ciśnienie , szczerze powiem że chłodnicy nie sprawdzałem a i jak zagrzałem ją do pierwszej kreski ponad 90 i odkręciłem korek to wywalał płyn ale to oczywiste bo ciecz się rozszerza
mi przy pierwszej kresce nie wywala a cisnienie powinno byc zawsze okolo 0.8 bara to wyrówrnuje korek własnie ....ale i tak najpierw sprawdz chłodnice czy cała sie zagrzewa jak masz koło 100 to powinna juz byc cała ciepła bo termostat jest juz napewno w pełni otwarty ... i pamietaj by nie dopuszczac powyzej 100 bo uszczelke moze ci dzwignac a nie wiadomo moze jeszcze dobra, schładzaj go ogrzewaniem w samochodzie, mysle ze czujnik i wskaznik dobrze ci pokazuje a na wentylatory nie patrz bo nawet jak chłodnica jest walnieta to i tak one bede sie załanczac bo czujnik jest zaraz przy przewodzie z termostatu
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
oczywiste bądź nie.u mnie nie ma czegoś takiego mimo wysokiej temperatury na zegarach.odkręcam korek to słychać syk i płyn leci o parę centymetrów do góry ale się nie wylewa...taki efekt jest gdy w układzie jest za duże ciśnienie...juliusz20a pisze:jak zagrzałem ją do pierwszej kreski ponad 90 i odkręciłem korek to wywalał płyn ale to oczywiste bo ciecz się rozszerza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 maja 2010, 19:22
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie