Witam.
Czy mógłby mi z szanownych forumowiczów powiedzieć jakie ma zadanie ta minimalnie dłuższa śruba w środku nastawnika bo w wszystkich instrukcjach piszą że musi się znajdować w swoim miejscu.
Bo mam mały problem rozebrałem gościowi nastawnik i po przykręcaniu cewki 4 śrubami okazuje się że ta najdłuższa haczy o górny dekielek (niestety nie zwróciłem uwagi jak było przed demontażem)jakby była za długa .
Zaznaczam także że ta śruba składa się z 2 części które skręcone są do siebie maksymalnie.
Historia dosyć dziwna przed rozbiórką audi działało w miarę poprawnie wskazywało tylko na niedomagania nastawnika.
teraz śruba która trzyma cewkę jest za długa a druga sprawa postanowiłem zamienić miejscami tą śrubę ale po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika jest problem z ustawieniem dawki paliwa a napięcie czujnika rsw na jałowym jest takie samo jak na zapłonie czyli 0,740 V.
Pytanie czy ta śruba ma jakieś specjalne zadanie i w ogóle o co to chodzi.
Zaznaczam także że to nie pierwszy mój nastawnik do czyszczenia ale ten to mnie rozwalił.
Sugestie porady i sensowne odpowiedzic mile widziane.
Pozdro
[B4 1.9 TDI] nastawnik pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma żadnego zadania,przynajmniej jesli chodzi o dawkę przykręca się do niej dodatkową nakretke do osłony styków ,A śruba na pewno jest taka sama jak przed rozbiórką ,tyle że składa się z dwóch części jak zauważyłeś i zapewne tu jest coś nie tak Regulacja dawki i ta sruba nie mają nic wspólnegopeyo32 pisze:Pytanie czy ta śruba ma jakieś specjalne zadanie i w ogóle o co to chodzi.
I sprawa się wyjaśniła.
Fakt śruba nie ma tu do rzeczy nic wkradł się błąd w poradniku.
Ale historia przyznam przedziwna pisze by na przyszłość może komuś pomóc.
Rozłożyłem nastawnik jeszcze raz nie dopatrzywszy błędu z mojej strony złożyłem go z powrotem zamontowałem na pompę i tu pierwszy sygnał że coś nie tak brak skoku napięcia przy nakładaniu górnego dekielka zazwyczaj jest to o 20na+.(teraz jestem pewien brak tego skoku zwiastuje niepowodzenie) ale ciągnę temat dalej odpalam silnik pierwsze sprawa co mi się rzuca w oczy brak reakcji napięcia czujnika rsw pozostaje przy 0.760 na zapalonym silniku brak ustawienia dawki silnik źle pracuje.
Myślę sobie uwalony nastawnik ale na podwórzu stoi drugie audi na czyszczenie nastawnika odkręcam montuje ( brak skoku napięcia przy zakładaniu dekielka) odpalam silnik działa pracuje pięknie bezproblemowe ustawienie dawki ale napięcie rsw bez zmian 0,760 na jałowym.
zakładam ten wyczyszczony do tej na podwórzu montaż przebiegł prawidłowo ze wszystkimi szczegółami palę silnik mała korekta dawki i wszystko ok praca silnika i parametry na vagu prawidłowe.
I co mnie zadziwia na zasyfionym nastawniku auto odpala pracuje dobrze tylko napięcie rsw nieprawidłowe a na wyczyszczonym lipa.
Nie będę już przedłużał okazało się że sterownik jest skopany tyle nerwów i roboty masakra.
Pozdrawiam
Fakt śruba nie ma tu do rzeczy nic wkradł się błąd w poradniku.
Ale historia przyznam przedziwna pisze by na przyszłość może komuś pomóc.
Rozłożyłem nastawnik jeszcze raz nie dopatrzywszy błędu z mojej strony złożyłem go z powrotem zamontowałem na pompę i tu pierwszy sygnał że coś nie tak brak skoku napięcia przy nakładaniu górnego dekielka zazwyczaj jest to o 20na+.(teraz jestem pewien brak tego skoku zwiastuje niepowodzenie) ale ciągnę temat dalej odpalam silnik pierwsze sprawa co mi się rzuca w oczy brak reakcji napięcia czujnika rsw pozostaje przy 0.760 na zapalonym silniku brak ustawienia dawki silnik źle pracuje.
Myślę sobie uwalony nastawnik ale na podwórzu stoi drugie audi na czyszczenie nastawnika odkręcam montuje ( brak skoku napięcia przy zakładaniu dekielka) odpalam silnik działa pracuje pięknie bezproblemowe ustawienie dawki ale napięcie rsw bez zmian 0,760 na jałowym.
zakładam ten wyczyszczony do tej na podwórzu montaż przebiegł prawidłowo ze wszystkimi szczegółami palę silnik mała korekta dawki i wszystko ok praca silnika i parametry na vagu prawidłowe.
I co mnie zadziwia na zasyfionym nastawniku auto odpala pracuje dobrze tylko napięcie rsw nieprawidłowe a na wyczyszczonym lipa.
Nie będę już przedłużał okazało się że sterownik jest skopany tyle nerwów i roboty masakra.
Pozdrawiam
Re: [B4 1.9 TDI] nastawnik pompy
załóż w innym miejscu to się przekonasz dlaczego musi być tam, gdzie była <ok> ja musiałem od nowa rozbierać nastawnik żeby dać ją na swoje miejsce i to w momencie jak zakładałem dekielek, po prostu jest dłuższa, a w dekielku jest przetłoczenie i nie założysz dekielka jak będzie w innym miejscupeyo32 pisze:Witam.
Czy mógłby mi z szanownych forumowiczów powiedzieć jakie ma zadanie ta minimalnie dłuższa śruba w środku nastawnika bo w wszystkich instrukcjach piszą że musi się znajdować w swoim miejscu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hehe :mrgreen: UKI_XX, ma rację ,ja nie zwróciłem na to uwagi, bo zawsze składam tak jak byłoUKI_XX pisze:peyo32 napisał/a:
Witam.
Czy mógłby mi z szanownych forumowiczów powiedzieć jakie ma zadanie ta minimalnie dłuższa śruba w środku nastawnika bo w wszystkich instrukcjach piszą że musi się znajdować w swoim miejscu.
załóż w innym miejscu to się przekonasz dlaczego musi być tam, gdzie była