[80 B3 2,0E ] Spore spalanie LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
[80 B3 2,0E ] Spore spalanie LPG
WITAM!!!
CZY MOŻE KTOŚ Z WAS POD POWIEDZIEĆ MI JAKIE POWINNO BYĆ ORIENTACYJNE SPALANIE MOJEJ AUDICZKI
MAM SILNIK 2,0E NA MECHANICZNYM WTRYSKU NA BENZYNIE TO RACZEJ GO TYLKO ODPALAM ALE I TO BARDZO RZADKO I WYLICZYŁEM-ZNACZY WYLICZYŁEM.
ZATANKOWAŁEM DO PEŁNA POTEM PRZEJECHAŁEM RÓWNIUTEŃKO 100KM (CO DO 100M I POD SAM DYSTRYBUTOR ) I POJECHAŁEM NA TEN SAM CPN I ZNOWU ZATANKOWAŁEM DO PEŁNA I TROSZKĘ SIĘ ZDZIWIŁEM BO.......... ZAPŁACIŁEM DOKŁADNIE 26,62 ZŁ, GAZ U MNIE JEST PO 2,20ZŁ CO DAJE MI SPALANIE RÓWNE
12,10L GAZU
W CYKLU MIESZANYM Z CZEGO 50 KM ROBIĘ W TRASIE I STARŁEM SIE JECHAĆ W MIARĘ OSZCZĘDNIE TAK MAX 100KM/H A TAK RACZEJ 90-95KM/H I POZOSTAŁE 50 KM ROBIĘ KRĘCĄC SIĘ PO MIEŚCIE I BIGI TEŻ ZMINIAM MAX 2600 OBROTÓW I WYCHODZI MI TAKIE SPALANIE.
JAK DLA MNIE TO DOŚĆ SPORE BO NIE KATUJE TEGO AUTA,OWSZEM CZASEM MOCNO PRZYCISNĘ NAWET DO 190-200KM/H ALE PANOWIE UWIERZCIE ZE PALI JAK SMOK NAWET 17 I 18L GAZU
MOŻE MI KTOŚ PODPOWIEDZIEĆ COŚ NA TEMAT TEGO SPALANIA A NAJLEPIEJ JAK JE ZMNIEJSZYĆ A MOŻE GDZIE MAM SZUKAC PRZYCZYNY TAKIEGO SPALANIA
Z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC
CZY MOŻE KTOŚ Z WAS POD POWIEDZIEĆ MI JAKIE POWINNO BYĆ ORIENTACYJNE SPALANIE MOJEJ AUDICZKI
MAM SILNIK 2,0E NA MECHANICZNYM WTRYSKU NA BENZYNIE TO RACZEJ GO TYLKO ODPALAM ALE I TO BARDZO RZADKO I WYLICZYŁEM-ZNACZY WYLICZYŁEM.
ZATANKOWAŁEM DO PEŁNA POTEM PRZEJECHAŁEM RÓWNIUTEŃKO 100KM (CO DO 100M I POD SAM DYSTRYBUTOR ) I POJECHAŁEM NA TEN SAM CPN I ZNOWU ZATANKOWAŁEM DO PEŁNA I TROSZKĘ SIĘ ZDZIWIŁEM BO.......... ZAPŁACIŁEM DOKŁADNIE 26,62 ZŁ, GAZ U MNIE JEST PO 2,20ZŁ CO DAJE MI SPALANIE RÓWNE
12,10L GAZU
W CYKLU MIESZANYM Z CZEGO 50 KM ROBIĘ W TRASIE I STARŁEM SIE JECHAĆ W MIARĘ OSZCZĘDNIE TAK MAX 100KM/H A TAK RACZEJ 90-95KM/H I POZOSTAŁE 50 KM ROBIĘ KRĘCĄC SIĘ PO MIEŚCIE I BIGI TEŻ ZMINIAM MAX 2600 OBROTÓW I WYCHODZI MI TAKIE SPALANIE.
JAK DLA MNIE TO DOŚĆ SPORE BO NIE KATUJE TEGO AUTA,OWSZEM CZASEM MOCNO PRZYCISNĘ NAWET DO 190-200KM/H ALE PANOWIE UWIERZCIE ZE PALI JAK SMOK NAWET 17 I 18L GAZU
MOŻE MI KTOŚ PODPOWIEDZIEĆ COŚ NA TEMAT TEGO SPALANIA A NAJLEPIEJ JAK JE ZMNIEJSZYĆ A MOŻE GDZIE MAM SZUKAC PRZYCZYNY TAKIEGO SPALANIA
Z GÓRY DZIĘKI ZA POMOC
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, 10:47 przez bartek130191, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
filtr powietrza zmieniłem jakieś 5 tys km temu,filterek od gazu nie ruszany, gazownik ponoć gaz wyregulował,spadku mocy niema,jest w normie,czasami jak wyprzedzam to tak ok.3000 obrotów ma takie jakby zahamowanie ale to tylko czasami a tak to jest okey.
[ Dodano: 2010-10-26, 09:34 ]
aha zapomniałem dodać że mieniałem cały układ zapłonu bo mocno strzelała na gazie,i mam jeszcze jeden taki problem to że pobiera mi olej to się przyzwyczaiłem na wiosnę planuję kompletny remont silnika-mechanik mi wyliczył ok.1,5 tyś zł ale po takiej ostrej jeździe mam taki mam dziwny zapach w samochodzie,jakby takie coś przypalone nie wiem co to ale to jest jak tak jeżdżę ok.3000-4000 obrotów i ok 130-140km/h
[ Dodano: 2010-10-26, 09:34 ]
aha zapomniałem dodać że mieniałem cały układ zapłonu bo mocno strzelała na gazie,i mam jeszcze jeden taki problem to że pobiera mi olej to się przyzwyczaiłem na wiosnę planuję kompletny remont silnika-mechanik mi wyliczył ok.1,5 tyś zł ale po takiej ostrej jeździe mam taki mam dziwny zapach w samochodzie,jakby takie coś przypalone nie wiem co to ale to jest jak tak jeżdżę ok.3000-4000 obrotów i ok 130-140km/h
autko ma już swoje lata, więc zdaża się że olej wcina, ja mam niecałe 235tyś, a wcina ok 0.5l /1tyś. za kapitalke się nie zabieram. Je.śli chodzi o zapach to wem o co ci chodzi, chyba , zdarza mi się to dość rzadko, ale po ostrej jeździe- czuć jakby na palone kable, (2 razy w górach jak targałem pod stromą górkę na 2 biegu) ale na forum kiedyś wyczytalem, że może to być również spowodowane oparami z rozgrzanej konserwacji podwozia. Pod wpływem temperatury z układu wydechowego, zaczyna to śmierdzieć. Tak jak mówię, pewności nie mam czy to jedno lub drugie.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
ja to miałem dziwny zapach w środku jak mi uszczelka pod misą olejową puszczała i olej leciał na rurę od kolektora i śmierdziało w środku palonym olejem. Kompletny remont ? A skoro dół jest dobry i o ile kompresja jest ok to ja bym zrobił tylko uszczelniacze zaworów, to one w 90% przypadków powodują dość spore ubywanie oleju. Zaczniesz robić dół to już nie będzie to co wyszło fabryczne oryginalne części a sami wiemy jakie w dzisiejszych czasach są zamienniki. Tak więc Kolego sprawdź ciśnienie na każdym cylindrze i jeżeli jest ok to tylko uszczelniacze zmieniaj. Dołu nie ruszaj.
Kolego a jeździłeś na samej benzynie ? wiesz może pali Ci benzyny ?
Kolego a jeździłeś na samej benzynie ? wiesz może pali Ci benzyny ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
jeżdziłem na samej benzynie ale bardzo dawno temu gdyż siadł mi przepływomierz (spalanie ok.9-10L w cyklu mieszanym)-ta klapa i czasem mi pod strzeliwuje na gazie i boje się narazię zakładać nowej przepływki gdyż w moich okolicach jest bardzo ciężko go zdobyć a jak ktoś ma to życzy sobie od 350zł w górę za przepływomierz z obudową filtra,tą kopułką do której idzie benzyna ale bez tego takiego jakby gaźnika-co tak wygląda jak gaźnik- nie wiem jak to się poprawnie nazywa, a że już wymieniłem trzy takie komplety to juz ostatni trzymam jak dojde dlaczego strzela :oops: :oops: :oops: :?: :?: :?:
[ Dodano: 2010-11-17, 13:25 ]
a mam jeszcze takie pytanie>>>>>
może mi ktoś z was podpowie czemu ona strzela-tak jak pisałem wcześniej-świece-przewody-cały układ zapłonowy wymieniony w lipcu wiec to na pewno odpada
objawy-
silnik utrzymuje tak 1400 obr. może czasem mniej i jak gwałtownie wcisnę gaz do podłogi to zaczyna się dławić-zamiast obroty iść w górę to spadaj,zaczyna tarpać aż podstrzeli i jej odda,ale to jak odpuszcze gaz a jak będę go trzymał to zgaśnie i przy następnym odpaleniu tak podstrzeli że aż strach że rozerwie silnik,natomiast jak gaz traktuje w miarę normalnie to nie mam takich problemów ALE mam jescze taki że jak jadę tak 80km/h do 100km/h i tez gaz wcisne nawet normalnie to będzie się ładnie rozpędzał i szedł z mocą ale tak przy 3200-3400 obr.będzie miał takie jakby zachamowanie-spadek mocy i juz bedzie szedł tak jakby chciał ale nie mógł,jakby go coś trzymało-blokowało a nawet mam to czasami już przy 3000 obr.
Kiedyś natomiast miałem jeszce taki problem-jakieś 1 miesiąc temu no góra 2 że odpalałem na benzynie,przelanczałem na gaz i kicha-tak jakby gazu nie było albo jakby nie dochodził bo silnik gasł,ale znowu odpalałem na benzynie wkręcałem go na 4-5000obrotów gaz w podłogę w przełoncznik z benzyny na gaz i tak za 3 czasem 4 razem załapywał i potem palił normalnie jak dopóki znowu go to nie napadło i to na zimnym jak i na ciepłym silniku tak bywało ale teraz samo z siebie to ustąpiło już bardzo długo nie miałem takich objawów-(możecie się śmiać bo nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym ale te objawy ustąpiły z dniem wymiany akumulatora na nowiótki maksymalnie duży jaki wszedł w wyznaczone miejsce)aha i po tych problemach przy odpalaniu zawsze po załapniu na gazie podstrzelił czasem leciutki ale czasem tak uuuuu az sie bałem
[ Dodano: 2010-11-17, 13:25 ]
a mam jeszcze takie pytanie>>>>>
może mi ktoś z was podpowie czemu ona strzela-tak jak pisałem wcześniej-świece-przewody-cały układ zapłonowy wymieniony w lipcu wiec to na pewno odpada
objawy-
silnik utrzymuje tak 1400 obr. może czasem mniej i jak gwałtownie wcisnę gaz do podłogi to zaczyna się dławić-zamiast obroty iść w górę to spadaj,zaczyna tarpać aż podstrzeli i jej odda,ale to jak odpuszcze gaz a jak będę go trzymał to zgaśnie i przy następnym odpaleniu tak podstrzeli że aż strach że rozerwie silnik,natomiast jak gaz traktuje w miarę normalnie to nie mam takich problemów ALE mam jescze taki że jak jadę tak 80km/h do 100km/h i tez gaz wcisne nawet normalnie to będzie się ładnie rozpędzał i szedł z mocą ale tak przy 3200-3400 obr.będzie miał takie jakby zachamowanie-spadek mocy i juz bedzie szedł tak jakby chciał ale nie mógł,jakby go coś trzymało-blokowało a nawet mam to czasami już przy 3000 obr.
Kiedyś natomiast miałem jeszce taki problem-jakieś 1 miesiąc temu no góra 2 że odpalałem na benzynie,przelanczałem na gaz i kicha-tak jakby gazu nie było albo jakby nie dochodził bo silnik gasł,ale znowu odpalałem na benzynie wkręcałem go na 4-5000obrotów gaz w podłogę w przełoncznik z benzyny na gaz i tak za 3 czasem 4 razem załapywał i potem palił normalnie jak dopóki znowu go to nie napadło i to na zimnym jak i na ciepłym silniku tak bywało ale teraz samo z siebie to ustąpiło już bardzo długo nie miałem takich objawów-(możecie się śmiać bo nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym ale te objawy ustąpiły z dniem wymiany akumulatora na nowiótki maksymalnie duży jaki wszedł w wyznaczone miejsce)aha i po tych problemach przy odpalaniu zawsze po załapniu na gazie podstrzelił czasem leciutki ale czasem tak uuuuu az sie bałem
Kolego to że Ci strzela to masz gaz źle ustawiony i proponuje Ci zmienic gazownika:) A to co śmierdzi jak wiecej gazu dasz to jest saczek do gazu założony bo ktoś Ci pewnie instalacje zrobił na szybko i nie puścił nadmiaru w odme:) Miałem tak samo u mnie i jak ustawiłęm gaz to żadnego strzelania już nie było a przy tym sączku jak ostrzej dałem gazu to nadmiar gazu pod maske wypuszczony i smród w środku ale tak miałem po kupnie pojechałem sobie do speca od mechanicznego wtrysku i mi wszystko zrobił cacy:) ale samochód i tak sprzedałęm bo jednak wole oszczedniej jezdzić:) niż na pozimomie 15litrów a 11 przy oszczednejjeżdziłem na samej benzynie ale bardzo dawno temu gdyż siadł mi przepływomierz (spalanie ok.9-10L w cyklu mieszanym)-ta klapa i czasem mi pod strzeliwuje na gazie i boje się narazię zakładać nowej przepływki gdyż w moich okolicach jest bardzo ciężko go zdobyć a jak ktoś ma to życzy sobie od 350zł w górę za przepływomierz z obudową filtra,tą kopułką do której idzie benzyna ale bez tego takiego jakby gaźnika-co tak wygląda jak gaźnik- nie wiem jak to się poprawnie nazywa, a że już wymieniłem trzy takie komplety to juz ostatni trzymam jak dojde dlaczego strzela
jeżeli chodzi o spalanie to 12 l. jest chyba normą dla tych motorów. mam podobny (3A w automacie) motor i spala tyle samo (a czasem i więcej)i raczej nie liczę na mniej, chyba że zaczniesz jeździć jak dziadunio . coś za coś. poprzednio małem escorta 1.4 (70km) na monowtrysku i brał ok 10 l. i tylko na trasie brał litr mniej.tak więć uznaj to spalanie za normę bo tylko ci co podkręcają zaworki od mieszanki gazu żeby mniej palił nie nacieszą się żywotnością silnika. :!:
15 l przy 2.0 albo przy 1.8 to ja nie wiem ,wy chyba cegłe na gazie połozyliscie mi nie jak miałem 1.8 mechaniczny wtrysk to nie wiecej jak 12 przy mieszanym a na trasie nawet 9.5 wyszło, to teraz ta moja co mam 2.6 pali na trasie jak sie wmiare jedzie to 12 a jak but to 15 no ale sa auta i audi :mrgreen:
Właśnie masz automat u mnie teraz spalanie jest na trasie około 9 l a miasto to tak 10 za 10 raczej mie nie wychodzi przy normalnej jezdzie, ale po ustawieniu gazu teraz samochód się i zbiera i mniej pali,jeżeli chodzi o spalanie to 12 l. jest chyba normą dla tych motorów. mam podobny (3A w automacie) motor i spala tyle samo (a czasem i więcej)i raczej nie liczę na mniej, chyba że zaczniesz jeździć jak dziadunio . coś za coś. poprzednio małem escorta 1.4 (70km) na monowtrysku i brał ok 10 l. i tylko na trasie brał litr mniej.tak więć uznaj to spalanie za normę bo tylko ci co podkręcają zaworki od mieszanki gazu żeby mniej palił nie nacieszą się żywotnością silnika.
Oczywiście tego sam w domu nie ustawisz bo potrzebna jest sonda lambda i troche pojecia.
Wiec jesli dla Ciebie spalanie 12l jest norma to pewnie przez to ze masz inna skrzynie
ja zauwazylem ze duzo zalezy od gazu bo na trasie przy tej samej predkosci wchodzilo 9,5
(ponizej 9,5 nigdy mi nie wyszlo) a czasem 10 , 10,5. teraz bylem na ustawieniu ( analizatorem spalin) bo palila 15;/ i poki co nie wiem ile wyszlo ale jedno wiem ze silnik pracuje duzo lepiej, rowno ( moze mam omamy ale wydaje mi sie ze ciszej nawet;p ).
(ponizej 9,5 nigdy mi nie wyszlo) a czasem 10 , 10,5. teraz bylem na ustawieniu ( analizatorem spalin) bo palila 15;/ i poki co nie wiem ile wyszlo ale jedno wiem ze silnik pracuje duzo lepiej, rowno ( moze mam omamy ale wydaje mi sie ze ciszej nawet;p ).