Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie] nierozwiązywalny problem z hamulcami :(

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 mar 2011, 22:25

A spróbuj zdobyć zacisk firmy Lucas :-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 mar 2011, 07:28

Sorrry SANSAI ALE DOPIERO WRÓCIŁEM Z IPprezy ( ERnestbimber mu naimię ) , i widzę ze trochę temat poszedł do przodu .
NIe będę tu cytował czyichś wypowiedzi zwłaszcza jak ktoś się pomylił lub zaszło jakieś nieporozumienie . Wedle mnie jest to niegrzeczne - zwłaszcza gdyby się tak zdarzyło , że za cytatem idzie prawidłowa treść .
Oczywiście w moim przypadku zdarzyć się to może tak , jak ślepej kurze ziarno .
Nie o to chodzi .
Pytasz się czy można pozamieniać przewody przy pompie i zaraz słyszę że nie , bo nie można bo pierwsza sekcja daje ciśnienie na przód a druga na tył i będzie żle .

Otóż ja słyszałem i chyba czytałem że sekcje pompy dają napór na krzyż ,czyli : lewy przód i prawy tył , oraz prawy przód i lewy tył .
Raczej zamieniać tego nie można , i dalej chyba pisałeś że przy hamowaniu zarzuca ci lekko tyłem .
A może to u Ciebie już jest zamienione ??
Spróbuj jeszcze zaślepić dopływ do tego koła , ale co ja pier...nicze ,to jasne że nie będzie hamowało i tym samym piszczalo .
Ja się poddaję i podkulam ogon nisko między nogi .

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 mar 2011, 18:01

Ale kolego Antoni własnie zwróciłeś uwagę na bardzo ważną rzecz :!:
Oczywiście że obwody hamulcowe są na krzyż, jedna sekcja prawy przód i lewy tył, druga sekcja lewy przód i prawy tył ! Nie wiem jak będzie przy zamianie ich miejscami ale może być źle :evil:

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 mar 2011, 18:22

I jeszcze jadno mnie trąciło .
SANSAI mówi że coś " mi syczy "jak naciska pedał hamulca .
NIe wiadomo skąd ten sykot dochodzi . -Albo jest to powietrze - to by była gdzieś dziura w przewodach podciśnienia - bo wpływa to też na wolne obroty ( skład mieszanki by się zmieniał ) , i stąd po jakimś czasie wyrównanie .
Albo pompa juz jest w środku rzadka i przepuszcza płyn nad tłok i dochodzi stamtąd coś podobne do syczenia .
Ale to by pedał pomału wpadał do podłogi , a tym nie ma mowy .

Kurnaolek co tam je grane .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 mar 2011, 20:15

O czym wy tu piep.... jaki krzyż. Jest normalnie podłaczone pierwsza sekcja przednie koła druga tylne. Ponieważ pierwsza sekcja pcha drugą sekcje wiec zawsze bierze przód pierwszy. I nie może być inaczej (cyba że sie posiada ABS).

Uszkodzone wspomaganie nie ma prawa działać na hamulec to że syczy to jedynie uszkodzone serwo. I jedynie bedzie mniejsze wspomaganie. A ten syk to albo uszkodzona mebrama serwa albo zaworki serwa.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 27 mar 2011, 20:35

Jarewa, czy Ty chociaż instrukcje obsługi samochodu przeczytałeś ? :!:
Nawet tam piszą o połączeniu na krzyż, pozatym ja jak zmieniałem przewody hamulcowe tył to sam widziałem że to jest właśnie na krzyż podłączone, więc wiem o czym piszę ...

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 mar 2011, 20:43

45-ta sekunda filmiku, dla tych co nie wiedza oczywiscie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 mar 2011, 21:01

W programie etka wyrażnie wskazuje jak pisze.

Cofam swoje zdanie macie racje krzyżowy byłem w błędzie.

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 28 mar 2011, 01:11

właśnie wróciłem z pifka (po robocie się należy :) a wykonane dziś testy to:
jak pisał Jarewa wazelina się nie nadaje- powstał glut który mógł blokować powrót- więc wyczyszczone ponownie wszystko poskładane od nowa. Dodatkowo nasmarowane jarzmo- póki co zwykły smar jak będzie poprawa pójdzie miedziak. Wywaliłem moją przekładkę/uszczelkę między pompą a serwem. przy okazji stwierdziłem że przy wkładaniu pompy wypycha ją, sprężynuje, nie mocno ale jednak - czy to normalne?
Porównałem luzy na obu stronach (lewa, prawa) jarzma są właściwie identyczne więc to nie to. Szans na cofnięcie tłoczka małym palcem lub śrubokrętem nie ma... prawy zacisk dało się cofnąć ręką ale duuuużo siły trzeba było użyć, natomiast lewy tylko ze wspomagaczem jakiś klucz zaparty i siła * gwałt.
Ogólnie po 15 km testu cisza, reszta okaże się jutro... choc nie mam wielkich nadziei zbyt wiele razy już to męczyłem...
Dzięki za rady co się da to sprawdzam :)
Dziś porównywałem te z innym audi 80 tylko silnik PM i zaciski ATE (chyba, bo jakieś inne)- moje to praktycznie nie ma przy nim hamulców, bo tamto tak od 1/3 wciśnięcia już od fotela odrywa a w połowie to dęba staje, a moje tak mięciutko jakby dziadek jechał i żadnego zrywu nie ma.... normalne to??
i potwierdzam hamulce z pompy wychodzą na krzyż i tak jest w obu to samo ułożenie przewodów!

Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: malymoto » 28 mar 2011, 01:32

Ale pomiedzy pompą a pedałem hamulca jest przecież regulacja może trzeba wyregulować jeszcze ...

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 28 mar 2011, 09:36

jaka regulacja?? gdzie i jak regulować?
Dziś po 30km piszczenie tylko czasami i nie za głośne- ogólnie mogło by być, ale po zatrzymaniu lewy (ten przeklęty) zacisk jest duuużo bardziej gorący i czuć smród klocków palonych, drugi prawy w normie nic nie śmierdzi i jest ciepły ale nie gorący

Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: malymoto » 28 mar 2011, 09:59

Pod kierownicą przy pedale hamulca powinna być regulacja

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 mar 2011, 16:56

Kolego wywal te girlingi bo to nadaje się tylko na śmietnik i kup dwa zaciski firmy LUCAS albo ATE i będzie lepsze hamowanie, pozatym problemy się skończą. Sam zbieram kasę na pozbycie się girlinga i wstawienie w jego miejsce Lucasa.

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 28 mar 2011, 18:31

gdybym tylko miał pewność że to to. Tłoczek chodzi fajnie a coś wciąż nie tak! Tym bardziej że drugi zachowuje się normalnie. Po powrocie do domu pisk sie troche nasilił choć nie cały czas, ale ewidentnie ten jeden zacisk jest znacznie cieplejszy niż drugi.
A co może powodować że te hamulce są takie nieciekawe- bardzo miękkie bez wyraźnego efektu- hamuje toto tak jakby pomału wciskać pedał bez blokowania koła (namiastka abs-u :)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 mar 2011, 19:19

Zrób jeszcze jutro takie czary i odkręć korek na zbiorniczku płynu hamulcowego .
Albo go tylko zluzuj z pół obrotu i jedż do pracy .
Coś mi we łbie świta że ma on dziurkę - taki napowietrznik .Zaraz pójdę i luknę u siebie i dam znać .
I gdyby była zatkana syfem to może tu pies pogrzebany ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl