[B3 AKM 1.8S]Gotujący się płyn chłodniczy.
[B3 AKM 1.8S]Gotujący się płyn chłodniczy.
Jak w temacie. Gotuje mi się płyn chłodniczy. Dzisiaj wymieniałem termostat. Po tym zabiegu nie mogę odpowietrzyć układu i płyn się zagotowuje.
Nowy termostat sprawdzony i otwiera się. Jak się silnik zagrzeje to oba grube węże od chłodnicy są gorące, ale po chwili ten górny robi się sztywny i podnosi się poziom płynu w zbiorniczku (wręcz wypływa jak fontanna). Jak się załączy wentylator to temperatura spada.
Dziwi mnie to, że po zagotowaniu się płynu gdy już opadnie płyn w zbiorniczku to płyn nie wypływa z odpowietrznika na wężu z nagrzewnicy (nawet przy odpalonym silniku). Pompa miesiąc temu zakładana nowa. Chłodnica jest cała ciepła.
Ciekawe jest też to, że gdy go przegazuje to z nagrzewnicy leci ciepłe powietrze, a na wolnych obrotach zimne.
Co to może być bo już nie mam pomysłu
Nowy termostat sprawdzony i otwiera się. Jak się silnik zagrzeje to oba grube węże od chłodnicy są gorące, ale po chwili ten górny robi się sztywny i podnosi się poziom płynu w zbiorniczku (wręcz wypływa jak fontanna). Jak się załączy wentylator to temperatura spada.
Dziwi mnie to, że po zagotowaniu się płynu gdy już opadnie płyn w zbiorniczku to płyn nie wypływa z odpowietrznika na wężu z nagrzewnicy (nawet przy odpalonym silniku). Pompa miesiąc temu zakładana nowa. Chłodnica jest cała ciepła.
Ciekawe jest też to, że gdy go przegazuje to z nagrzewnicy leci ciepłe powietrze, a na wolnych obrotach zimne.
Co to może być bo już nie mam pomysłu
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51
jak odpowietrzyć chcesz dobrze to, ja tez tak miałem jak termostat wymieniłem i jak odpowietrzałęm to dwarazy musiałem odpowioetrzyci nagrzewnice i dopiero wtedy było dobrze ale to na zakręconym korku od zbiornika od płynu. Nigdy na gorącym nie odkrecaj bo płyn ma to do tego ze czasem lubi wywalic sie ja tak miałem z golfem i nie była to głowica wcale odpowietrzenie dobre to podstawa
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
odpowietrzenie powinienes zrobić na zakręconym korku, jest tam podciśnienie które same powinno wypchnąć powietrze do zaworka w korku. jeśli w trakcie całej operacji węże zaczną puchnąć to nadal upieram się przy uszczelce. z tego co pamiętam w trakcie operacji nawiew ciepłego powinien być otwarty ale mogę się mylić za co z góry przepraszam.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Zawsze musi byc ustawione pokretlo na max goracy,bo i naczej dobrze nieodpowietrzysz,ja mialem podobny problem niemoglem swojej 80 odpowietrzyc,okazalo sie ze mialem zapchana nagrzewnice,kupilem preparat zmieszalem go z woda,tam bylo napisane pojezdzic z 20min,ja pojezdzilem z godzine,zlalem ta wode zalalem nowego plynu i spokuj mam do dzis.