Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Problem z hamulcem

ODPOWIEDZ
Kamil129
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2007, 12:18
Lokalizacja: lubiczyn

[80 B3] Problem z hamulcem

Post autor: Kamil129 » 20 sie 2007, 13:11

Problem polega na twardnieniu pedału hamulca podczas pulsacyjnego hamowania lub podczas wolnych obrotów silnika. Problem pojawił się pierwszy raz gdy ostatnio zachamowałem dość ostro. Wydaje się jakby ciśnienia płynu brakowało żeby ruszyć przednie zaciski pisze o przydnich ponieważ myślałem że moze zapowietrzyłem i podczas odpowietrzania ciśnienie płynu jaki wypływał z tylnych odpowietrzników było normalne zaś z przednich ciężko wypływał. Zauważyłem że podczas hamowania i twardnienia pedału gdy zwiększe obroty pedał staje się mięki i auto hamuje. SORRY ZA TEN WYCZERPUJĄCY OPIS I PROSZĘ O RADY. Dodam że mam silnik od b4 1.9 tdi[/code][/quote]
kamil

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 sie 2007, 13:19

Objaw wyraźnie wskazuje na zapowietrzanie się układu. Musisz odpowietrzyć jeszcze raz, dokładnie cały układ. Sprawdź też czy gdzieś Ci nie siorbie powietrza (np. przez nieszczelny zacisk - nadżarty tłoczek, lekko pęknięty przewód, może też przez pompę ssać).

Kamil129
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2007, 12:18
Lokalizacja: lubiczyn

Post autor: Kamil129 » 20 sie 2007, 13:24

Przecieków nigdzi nie ma ale sprawdzę twoją rade i napisze czy pomogła dzieki
kamil

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 20 sie 2007, 17:07

sprawdz jeszcze serwo.a kiedy ostatnio plyn byl wymieniany?
jeszcze jezdzi :-)

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 20 sie 2007, 20:05

W tym temacie podzielę się z Wami moją ostatnią przygodą z hamulcami... otóż podczas ostatniego dość ostrego hamowania pękła mi linka z przodu, efekt-wyciek płynu + zapowietrzenie układu + wymiana przewodu elastycznego... mechanik wymienił jeszcze tego samego dnia, a przy próbie odpowietrzenia.....ukręcił "łeb" śrubkom od odpowietrzenia....tak więc wracałem do domu przy prawie zerowych hamulcach, a po 3-4 dniach absolutnie wszystko wróciło do normy, układzik sam się odpowietrzył-nie wiem jak, płynu nie ubywa... Od tej pory sprawdzam regularnie przewody czy nie są poprzecierane, proponuję aby każdy rzucił okiem na stan swojego układu, bo u mnie widać było ewidentnie przetarcie, a mechanik wcześniej przy wymianie klocków z przodu nawet nie raczył mnie poinformować o tym takim stanie rzeczy.......

Kamil129
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2007, 12:18
Lokalizacja: lubiczyn

Post autor: Kamil129 » 21 sie 2007, 07:43

daro26 pisze:sprawdz jeszcze serwo.a kiedy ostatnio plyn byl wymieniany?
Chyba masz racje sprawdzałem już prawie wszystko płyn nie wiem kiedy był wymieniany ponieważ auto mam od 3 miesięcy a wszystko wskazuje na to że to pewnie serwo ale jeszcze mam nadzieje że coś innego. Może ktoś mi napisze ile może kosztować wymina serwo??
kamil

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 21 sie 2007, 16:16

Kamil129, najpierw je sprawdz :-| wyciagnij z serwa przewod podcisnieniowy nastepnie odpal auto i depnij na hamulec kilka razy potem niech druga osoba ten przewod podepnie i wtedy nadepnij na pedal i zobacz czy jest roznica tzn.czy wciaga pedal hamulca jak podlaczasz ten przewod podcisnieniowy
jeszcze jezdzi :-)

Kamil129
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2007, 12:18
Lokalizacja: lubiczyn

odpowiedź

Post autor: Kamil129 » 22 sie 2007, 08:12

daro26 pisze:Kamil129, najpierw je sprawdz :-| wyciagnij z serwa przewod podcisnieniowy nastepnie odpal auto i depnij na hamulec kilka razy potem niech druga osoba ten przewod podepnie i wtedy nadepnij na pedal i zobacz czy jest roznica tzn.czy wciaga pedal hamulca jak podlaczasz ten przewod podcisnieniowy
Czuć różnice nie wielką czyżby serwo było dobre? Znajomy powiedział że może to wina jakiejś membrany w serwie
kamil

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 22 sie 2007, 20:13

Kamil129, :-/ jak auto odpalone pedal wcisniety i zakladasz przewod od tegoz serwa powinno wciagnac pedal i powinien on byc twardy jezeli roznica jest nie wielka a pedal hamulca miekki to prawdopodobnie moze byc wina serwa
jeszcze jezdzi :-)

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 22 sie 2007, 22:17

Objawy zapowietrzonego układu :
Pedał wciśnięty "staje" nisko , a po następnych razach wyżej.( na wyłączonym motorze)
Objawy serwa :
tak jakbyś wyłączył silnik , czyli coraz wyżej łapie ale słabiej chamuje.
Koszt wymiany serwa:
W tico 300 zł ale to było bardzo drogo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga