[B4 ABK] Jakie śruby do felg?
[B4 ABK] Jakie śruby do felg?
Witam.
Dziś kupiłem alufelgi , jednak są bez śrub.
Szukałem na necie ale znalazłem tylko tematy odnośnie oryginalnych fel do 80.
Chciałem dowiedzieć się czy śruby od stalówek bedą pasowały lub czy gdzies na felgach jest zapisany jakiś rozmiar śrub,czy cos w tym stylu?bo nie wiem czy kupować czy nie?
o to felgi:
http://moto.allegro.pl/item1042555896_r ... _audi.html
góry dzięki za odp i pozdrawiam
Dziś kupiłem alufelgi , jednak są bez śrub.
Szukałem na necie ale znalazłem tylko tematy odnośnie oryginalnych fel do 80.
Chciałem dowiedzieć się czy śruby od stalówek bedą pasowały lub czy gdzies na felgach jest zapisany jakiś rozmiar śrub,czy cos w tym stylu?bo nie wiem czy kupować czy nie?
o to felgi:
http://moto.allegro.pl/item1042555896_r ... _audi.html
góry dzięki za odp i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 paź 2010, 23:25 przez cielakoer, łącznie zmieniany 1 raz.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Mam akurat 2 komplety kół i śruby są tej samej długości do alu i stalówek.meir pisze:Myśle że długość oryginalna wystarczy
Nie muszą być, bo stożek ma do siebie ,że wchodzi głębiej.ivaszko pisze:sruby powinny byś trochę dłuższe
A jeżeli chcesz dopasować śruby to musi ona wystawać 17mm po za felgę,7mm grubość tarczy i 10mm gwintu w piaście.
Pozdro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
Witam mam pytanie bo różne są zdania ile powinna śruba wchodzić w piastę mam ori śruby na ori alumach wchodzi max 11mm kupiłem następne alumy i wchodzi coś powyżej 10mm
Czy tyle wystarczy :?: Czy śruba powinna być przez całą piastę 14mm czy nawet coś więcej Śruby są z łbem sferycznym czy odpowiednie do alumów :?:
Czy nie lepiej dać trochę dłuższe
http://allegro.pl/sruby-m14x1-5-30mm-ku ... 60754.html
Czy tyle wystarczy :?: Czy śruba powinna być przez całą piastę 14mm czy nawet coś więcej Śruby są z łbem sferycznym czy odpowiednie do alumów :?:
Czy nie lepiej dać trochę dłuższe
http://allegro.pl/sruby-m14x1-5-30mm-ku ... 60754.html
Tk wygłądają śruby do felg aluminiowych i blaszanych . Do aluminiowych to te , co mają takie wcięcia w części gdzie się klucz nasadza .
Trzeba zwrócić uwagę na tą część śruby , która wchodzi bezpośrednio w felgę ( z nią się styka ) .
Chodzi tu o kształt ( ten owal ) i grubość ( wysokość ) tej części tego styku .
Gdyby ktoś zapomniał zrobić tych nacięć na łbie ( śruby powiedzmy od kowala ) , to zawsze te , co mają ten profil wyższy są do FELG Aluminiowych .
Długość części gwintowanej nie gra roli - byłe nie wyłaziły pod skrzynią biegów .
Trzeba zwrócić uwagę na tą część śruby , która wchodzi bezpośrednio w felgę ( z nią się styka ) .
Chodzi tu o kształt ( ten owal ) i grubość ( wysokość ) tej części tego styku .
Gdyby ktoś zapomniał zrobić tych nacięć na łbie ( śruby powiedzmy od kowala ) , to zawsze te , co mają ten profil wyższy są do FELG Aluminiowych .
Długość części gwintowanej nie gra roli - byłe nie wyłaziły pod skrzynią biegów .
To znak rozpoznawczy , żeby jak kramarz będzie wciskał ślepemu i staremu Jantoniemu trefne śruby , to stary dziAt namaca paluchami i powie sspierrrd.... sklepikarzu .
Jest tęż książka o Audi i tam SZFABY O TEM PISZO .
Wcięcia te nie mają żadnego związku z kluczem i odkręcaniem , to widać na portrecie
[ Dodano: 2011-10-26, 14:38 ]
Wstaję dzisiaj rano i coś mi piszczy i piszczy w zasyfionych jeszcze uszach i se pomyślałem - po umyciu przestanie .
Ale gdzie tam !!- piszczy jeszcze głośniej .
Ogarnąłem się ze wszystkim i myśle -zajrzę do " naszej klasy " , ale tak dokładniej i z czytaniem co tam kto napisał .
Patrzę i jest przyczyna piszczenia .Otóż jeden z kolegów forumowiczów brutalnie podważa to co napisałem i co NAJWAŻNIEJSZE - M A R A C J Ę .
Szkoda tylko , że po pół roku . Powinien żeś kolego od razu przypier...dzielić z grubej rury , albowiem ponieważ i niniejszym , głupotę trzeba tępić w zarodku , zanim się rozprzestrzeni .
Zatem odszczekuję słowa z dwóch poprzednich wpisów i PRZEPRASZAM TYCH WSZYSTKICH , którzy w nie uwierzyli . Na pewno nieliczni ale...
Poprawnie powinno być tak :
Śruby ze łbem koronowym ( te z nacięciami ) , nadają sie tylko do felg montowanych fabrycznie . Zarówno do stalowych jak i do tych ze stopów lekkich .
Przy felgach nieoryginalnych obowiązują inne prawidła .
Jeszcze raz przepraszam .
Jest tęż książka o Audi i tam SZFABY O TEM PISZO .
Wcięcia te nie mają żadnego związku z kluczem i odkręcaniem , to widać na portrecie
[ Dodano: 2011-10-26, 14:38 ]
Wstaję dzisiaj rano i coś mi piszczy i piszczy w zasyfionych jeszcze uszach i se pomyślałem - po umyciu przestanie .
Ale gdzie tam !!- piszczy jeszcze głośniej .
Ogarnąłem się ze wszystkim i myśle -zajrzę do " naszej klasy " , ale tak dokładniej i z czytaniem co tam kto napisał .
Patrzę i jest przyczyna piszczenia .Otóż jeden z kolegów forumowiczów brutalnie podważa to co napisałem i co NAJWAŻNIEJSZE - M A R A C J Ę .
Szkoda tylko , że po pół roku . Powinien żeś kolego od razu przypier...dzielić z grubej rury , albowiem ponieważ i niniejszym , głupotę trzeba tępić w zarodku , zanim się rozprzestrzeni .
Zatem odszczekuję słowa z dwóch poprzednich wpisów i PRZEPRASZAM TYCH WSZYSTKICH , którzy w nie uwierzyli . Na pewno nieliczni ale...
Poprawnie powinno być tak :
Śruby ze łbem koronowym ( te z nacięciami ) , nadają sie tylko do felg montowanych fabrycznie . Zarówno do stalowych jak i do tych ze stopów lekkich .
Przy felgach nieoryginalnych obowiązują inne prawidła .
Jeszcze raz przepraszam .