witam szanowne grono
od jakiegoś czasu, nie mogę określić dokładnie zauważyłem, że po rozgrzaniu silnika występuje taki chyba metaliczny cykliczny pisk.
pomyślałem, że może osłona rozrządu ociera, ale po jej zdjęciu pisk nie ustąpił. zabawiłem się w doktora, ale też nie dało to efektów, bo nie mogłem jednoznacznie stwierdzić gdzie piszczy bo dźwięk rozchodzi się wszędzie
rolka rozrządu ma jakieś 20 kilka tysięcy km i z niej też ten dźwięk chyba nie wychodzi, tak samo wszystkie paski mają 20 kilka kkm
nie mam kiedy zdjąć osłony dolnej silnika i pasków żeby to spr.
planuję najpierw zdjąć pasek od pompy wody i jak jak pisk ustanie to jedna albo druga pompa
następnie pasek alternatora i albo napinacz albo sam alternator
może uda mi się zrobić filmik i go wrzucę na forum
czekam na rady i sugestie, na co jeszcze zwrócić uwagę, co to może piszczeć?
[B4 AAZ] piski pod maską po rozgrzaniu silnika
to mogło by być, bo za cholerę nie mogłem znaleźć gdzie piszczygibaj pisze:a może szklanka któraś jest zapieczona?i popiskuje?
a dlaczego tylko na rozgrzanym by to robiło? myślałem, że popychacze bardziej na zimnym silniku klekoczą (mi klekoczą), ale się nie znam.
jak wrzucę filmik to zobaczymy
[ Dodano: 2011-03-27, 15:28 ]
tu jest link do ściągnięcia filmiku, robiony tel więc jakością nie powala ale piski wyraźnie z przodu słychać
http://hotfile.com/dl/112081700/5a51d49/MOV00070.3GP.html
stawiam na jakiś element rozrządu,
Nie wiem czy zauważyłeś, ale telefonem można określić rejon pisków... na moje oko najgłosniejszy dzwięk i najbardziej wyraźny był w okolicy rozrządu, więc proponowałbym zdjąc pokrywę i przyjrzeć się pompie wody... a przy okazji, kiedy była wymieniana? z ostatnim rozrządem? jaka marka?
Nie wiem czy zauważyłeś, ale telefonem można określić rejon pisków... na moje oko najgłosniejszy dzwięk i najbardziej wyraźny był w okolicy rozrządu, więc proponowałbym zdjąc pokrywę i przyjrzeć się pompie wody... a przy okazji, kiedy była wymieniana? z ostatnim rozrządem? jaka marka?