[B3 1,6 TD] Problem z centralnym zamkiem
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[B3 1,6 TD] Problem z centralnym zamkiem
Panowie. Mam taki problem. Starałem sie założyć dzisaij centralny zamek na pilot. Podłączyłem wszytsko na sucho i wsio ładnie działało. W tym celu musiałem przeciąć zielono-czarny kabel idący od dziwi kierowcy. Gdy zacząłem montować wszytsko na gotowe coś sie stało. Otóż centralny juz nie działał. Gdy naciskam cypelek po stronie kierowcy nic sie nie dzieje. To samo gdy go wyciągam Natomiast gdy wciskam lub wyciągam cypelek po stronie pasażera wszytsko działa ok. Nie wiem co jest grane. Podejrzewam że problem dotyczy tego kabla który przeciołem. Oczywiście połączyłem go ponownie gdy sprawdzałem czy centralny działa. Jeszcze coś takiego. Teraz nie pamiętam jak to dokładnie było, ale na tym przecietym kablu wychodzącym od drzwi prąd był (tylko nie pamietam czy prz wciskaniu czy wyciąganiu cypelka po stronie pasażera), na drugiej połówce prądu nie było wcale. Co mogło sie stać :?:
w audi b3 i wyżej nie można się podłączyć do centralnego zamka w drzwiach kierowcy bez zastosowania przekaźników. najłatwiej jest się podłączyć do przewodów sterujących w zamku klapy bo tam sterowanie jest impulsem masy
polutuj kabel w drzwiach kierowcy i odłącz klemę na chwile może się mu odmieni i będzie działał
polutuj kabel w drzwiach kierowcy i odłącz klemę na chwile może się mu odmieni i będzie działał
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ale o to chodzi że było podłączone to na próbe i wszystko ładnie działało, tyle że plus i mase ciągłem bezpośrednio z akumulatota. Potem jak już chciałem robić to na stałe to podłączyłem sie pod plus w skrzynce bezpieczników a mase do karoserii pojazdu i tu juz były jakieś problemy i efekt jest taki jak opisywałem wyżej.
Co do siłownika - to jeśli byłby popsuty to centralny działał by ne te drzwi czy nie. Bo jeśli zamykam drzwi od strony pasażera to wszytsko działa idealnie. Również drzw kierowcy otwierają sie i zamykają.
Wydaje mi sie że problem polega na tym że siłownik w drzwiach kierowcy nie daje sugnału pompie o owarciu zaków lub zamknięciu. Jak sie domyślam (ale nie jestem pewien) to właśnie za to odpowiada ten przewód który uciąłem. Tylko wygląda to tak że na odcinku idącym od drzi kierowcy prąd pojawia sie gdy zamykam bądź otwieram drzwi za pomocą drzi pasażera. Sprawdzę jutro czy czasem przewód się nie upalił zaraz za miejscem gdzie go ucinałem (po stronie idącej do pompy) bo wydaje mi sie w jednym miejscu dziwnie kibki. Gdyby był on przerwany to myśle że właśnie takie były by tego objawy.
[ Dodano: 2007-08-20, 19:37 ]
Co do siłownika - to jeśli byłby popsuty to centralny działał by ne te drzwi czy nie. Bo jeśli zamykam drzwi od strony pasażera to wszytsko działa idealnie. Również drzw kierowcy otwierają sie i zamykają.
Wydaje mi sie że problem polega na tym że siłownik w drzwiach kierowcy nie daje sugnału pompie o owarciu zaków lub zamknięciu. Jak sie domyślam (ale nie jestem pewien) to właśnie za to odpowiada ten przewód który uciąłem. Tylko wygląda to tak że na odcinku idącym od drzi kierowcy prąd pojawia sie gdy zamykam bądź otwieram drzwi za pomocą drzi pasażera. Sprawdzę jutro czy czasem przewód się nie upalił zaraz za miejscem gdzie go ucinałem (po stronie idącej do pompy) bo wydaje mi sie w jednym miejscu dziwnie kibki. Gdyby był on przerwany to myśle że właśnie takie były by tego objawy.
[ Dodano: 2007-08-20, 19:37 ]
Ale przecież mam właśnie centralny z pilota który ma funkcje obsługi zamków pneumatycznych sterowanych plusem i minusem jak sie nie myle.tryni81 pisze:w audi b3 i wyżej nie można się podłączyć do centralnego zamka w drzwiach kierowcy bez zastosowania przekaźników. najłatwiej jest się podłączyć do przewodów sterujących w zamku klapy bo tam sterowanie jest impulsem masy
polutuj kabel w drzwiach kierowcy i odłącz klemę na chwile może się mu odmieni i będzie działał
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dzis popołudniu ponownie zabrałem sie za ten centralny. Przed rozpoczęciem prac odłączyłem akumulator na chwile. Stykam ten przecięty kabel i o dziwo... Wszytsko działa jakby nigdy nic :shock: :oops: Podłączyłem odrazu centralny z pilota i też wszystko działa. Całość zrobiona jest już na gotowo i działa bez problemowo.
Ja to myśle poprostu że trafiłem na jakiś wredny model Audi która ma swoje chumorki i lubi mnie denerwować
Ja to myśle poprostu że trafiłem na jakiś wredny model Audi która ma swoje chumorki i lubi mnie denerwować
Ostatnio zmieniony 21 sie 2007, 21:25 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie podłaczaj alarmu pod bezpieczniki tylko pod aku bo mały spadek napięcaia powoduje że centralka alarmu dostaje korby. Aby skasować błąd :Tylko reset za pomocą przycisku w centralce alarmu lub odłączenie aku powoduje powrót do ustawień fabrycznych. Tak przynajmniej miałem w pierwszym alarmie jaki zakładałem do swojego opla , teraz już wiem że podczas pracy rozrusznika napięcie na stacyjce jak i na bezpiecznikach spada do poziomu że alarm warjuje.
Po cześci masz rację, ale:krisch pisze:Nie podłaczaj alarmu pod bezpieczniki tylko pod aku bo mały spadek napięcaia powoduje że centralka alarmu dostaje korby. Aby skasować błąd :Tylko reset za pomocą przycisku w centralce alarmu lub odłączenie aku powoduje powrót do ustawień fabrycznych. Tak przynajmniej miałem w pierwszym alarmie jaki zakładałem do swojego opla , teraz już wiem że podczas pracy rozrusznika napięcie na stacyjce jak i na bezpiecznikach spada do poziomu że alarm warjuje.
jak zaprogramujesz alarm to odłączenie zasilania nie zmieni ustawień (chyba zę jakaś totalna padaka)
zależy pod który przewód się podłączysz przy stacyjce bo zawsze, albo przwie zawsze na jednym jes zasilanie które ginie w momencie "kręcenia"
poza tym nie podłącza się zasilania (jak i odcięcia zapłonu) w tak oczywistym miejscu
8-)
pozro
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie mam alarmu tylko sam centralny na pilota. Zasilanie podpiąłem mu od skrzynki bezpieczników, ale od spodu. Szukałem jakiegoś bliskiego zasilania bo nie chciało mi sie właśnie ciągnąć bezpośrednio z aku. Zajrzałem do góry (pod kolanami kierowcy) i było tam widać dużo czerwonych kabli (niektóre całkiem gróbe) idących w sumie z jednego miejsca. Tak więc podpiołem sie właśnie w to miejsce. Narazie wszystko działa cacy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: