Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie] nierozwiązywalny problem z hamulcami :(

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 mar 2011, 20:20

Musiałaby być ta dziurka szczelnie zawalona żeby jakieś problemy były. Ale faktycznie jest takowa na korku wlewu płynu hamulcowego. Winien jest na 100% zacisk, mam z prawej Lucasa (dawno temu ojciec zmienił padającego Girlinga na nowy Lucas) a z lewej nadal girlinga i z tym lewym jest ciągle problem, nie przegrzewa mi się nic, ale klocki z lewej szybciej padły no i na dodatek popiskuje często.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 mar 2011, 20:33

No jest taka cieniutka dziurka .

Obrazek Obrazek

Nie jest ona taka duża , nawet byle mały paproch może ją zatkać .

I widać że to nie przypadkowa , bo bardzo zmyślnie zrobiona ,Z zewnątrz jest na obwodzie , a pod spodem wytaje się że przytyka ją uszczelka , ale nic z tych rzeczy
Pod uszczelką leci poziomo .

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 28 mar 2011, 21:00

Ciekawi mnie jaki jest faktyczny wpływ zatkania tej dziurki na hamulce.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 mar 2011, 21:15

Też nie wiem , bom fryzjer , kFiaciarz i na harmonii po wiejskich zabawach gram .

Ale skoro ją Helmuty wywierciły to nie na darmo i jakieś znaczenie ma .
Np. gdy są jakieś ubytki płynu , to zapobiega powstawaniu podciśnienia . --Zresztą diabli wiedzą .
Zakitowałem ten otworek u siebie teraz gumą do mamlania , to się dowiem .
Jak nie będzie od razu problemów, to obniżę troszkę poziom płynu w zbiorniczku - odkręcę najwygodniejszy odpowietrznik i depnę do butelki parę razy .

Będę wiedział . Nima bata .

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 28 mar 2011, 22:03

sprawdzę ta dziurkę choć wczoraj sam na coś takiego wpadłem i korek luźno zakręciłem- to nic lub niewiele dało.... a dziś wykonano- wymianę płynu na nowiutki DOT 4, chciałem zalać 5.1 ale jest to ponoć niekompatybilne i bałem się problemów. Przedmuchałem wąż podciśnienia od silnika i przy okazji znalazłem tam errora tzn, na samym łączeniu z silnikiem pod opaską zaciskową pęknięcie spore- skróciłem. No i wielkie odpowietrzanie... ile się dało :) Efekty pierwsze kilka hamowań nie to samo auto stawało dęba w końcu, później powrót do szarej rzeczywistości i znowu miękko :(
Zastanawia mnie jeszcze co to za wężyk wychodzi ze zbiorniczka pompy w stronę kabiny- jutro go wyśledzę dokładnie- jaki jego cel i przeznaczenie, no i jak wyregulować pedał hamulca w żadnej posiadanej instrukcji nic nie znalazłem na ten temat :(
czy Girling i ATE są wymienne między sobą (a jak tak to jarzmo też trza przekręcać), bo mógłbym sprawdzić i podmienić

[ Dodano: 2011-03-29, 18:40 ]
wymiana płynu na nic się zdała :( zresztą cała robota.. piszczy jak zarzynany prosiak. Ta dziurka jest drożna jak się naciśnie korek na środku słychać że syczy. Teraz to już tylko na żyletki chyba trza go pociąć bo nadzieję straciłem ;(

stwierdziłem jedno na pewno na to piszczenie i hamowanie ma wpływ temperatura. Zimny start jest spoko nic się nie dzieje cicho jak makiem zasiał po 2-3 km zaczyna sie koncert, ponadto syczenie wydobywa się z miejsca gdzie wchodzi trzpień łączący pedał hamulca z serwem. Zastanawiam się nad wymianą jego, bo serce do Audi już straciłem chyba ostatecznie ;( jutro spróbuję potestować całkiem bez użycia hamulca nożnego tylko rękaw zobaczymy czy to coś da/wyjaśni

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 kwie 2011, 19:24

Kolego zamiast narzekać na firmę Audi zmień w końcu te gówniane Girlingi na ATE albo na Lucas i będzie spokój :!: Plus do tego obowiązkowo przeglądnij wszystkie przewody hamulcowe oraz węże hamulcowe, zmień też ten wąż który idzie od vacupompy do servo i zacznie to hamować jak należy.

sansai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 31 sty 2007, 19:30

Post autor: sansai » 01 kwie 2011, 19:43

a już myślałem że temat umarł :(
Ale mam plan i mam nadzieję że teraz będzie git :) zobaczymy jutro jak poskłada wszystko do kupy i oczywiście jeśli to pomoże opiszę ku wiedzy potomnych :)
W razie co nie wiesz czy Ate jest zamienne z Girlingiem??
ps. może i ten Girling to gówno ale prawie 20 lat śmigał to jest wyczyn musisz przyznać :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2011, 21:01

pawelrybak15 pisze:Kolego zamiast narzekać na firmę Audi zmień w końcu te gówniane Girlingi na ATE albo na Lucas
Z tym zdaniem to bym się powstrzymał bo akurat Girlingi jest wysokiej klasy marka i to ona piersza stawiała kroki w tej branży ma 50lat już firma.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 kwie 2011, 21:37

Chyba raczej miała by 50 lat, gdyby nadal istniała <ok>
Girlinga już parę lat nie ma :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2011, 22:29

A widzisz kolego i jesteś w błędzie. Twierdzisz że Girling to gówno a wiesz że Girling i Lucas są z tej samej fabryki? . Girling był własnością Lucasa.

Nie jestem peny czy nie ma swoją strone ma i katalogi są części . Wiec pewnie jeszcze działają może pod nazwą Lucas. Na pewno do 2007r była jeszcze.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 kwie 2011, 22:44

Girlinga już od paru lat nie ma, pozatym nawet jeśli Lucas i Girling z jednej fabryki pochodzą, to Lucas jest o wiele lepszej jakości i solidniej wykonany, bo z zaciskiem Lucasa nie mam żadnych problemów, a Girling ciągle mi się kaszani :evil: Nie na tyle żeby było to coś poważnego, ale to piszczenie podczas jazdy strasznie mnie wkurza. Dobrze że nie piszczy stale tylko ustaje po chwili.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 03 kwie 2011, 08:52

Mam taki problem ja sie rozgrzeją Hamulce to piszczą mi juz rozbierałem wszystko i czysciłem i nic i czasami tak jest ,że jak przychamuje gwałtownie to tak jak by jakis kamien pod okładzine sie dostał ale tam nic nie bo znowu rozbierałem,
Ale nachodzi mnie myśl, że kupiłem kiedys tarcze używane i zostały przetoczone i przez jakis czas było ok a potem cos nie teges z nimi, pewnie czeka mnie wymiana tarcz na TRW bo te to jakies miękkie i pewnie to jest do dupy :evil:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 03 kwie 2011, 17:37

A jakiej firmy zaciski masz ? Jak Girlingi, to na kibel z nimi, ja mam już dość piszczenia i szybkiego zdzierania klocków i Girling poleci do kibla.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 04 kwie 2011, 17:58

no własnie nie wiem jakiej bo są tak przegrzane ze, masakra ale skoro twierdzisz ze to te girlingi to może i to jest musze poszukac jakies lukasy, ale to jak troche do kasy dojde bo teraz troszke inne wydatki :P :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 04 kwie 2011, 18:18

pawelrybak15 pisze:Jak Girlingi, to na kibel z nimi,
Też mam Girlingi i podobny problem - tzn. jak sie rozgrzeją to piszczą. Wymieniałem już raz klocki, kiedys miałem chińszczyznę teraz Breck i tarcze jakieś ABE (wiem ze syf :lol: )
Wyczyściłem zacisk, hamulce bardzo dobrze hamują, ale troche wnerwia to piszczenie. Mówicie ze lekarstwo to wymienić zacisk ?
Ew. kiedys w planach jak klocki i tarcze sie zużyją to chce kupić taki zestaw jak kiedys miałem czyli tarcze Zimmermann i klocki ATE.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl