[B3 1.8 JN] Problem z silniczkiem krokowym.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[B3 1.8 JN] Problem z silniczkiem krokowym.
Panowie, mój znajomy ma taki oto problem. Po wykręceniu elementu zaznaczonego na foto (silniczek krokowy) i ponownym montażu samochód w ogóle nie chce odpalić. Przyznam szczerze, że wielopunktowe wtryski to dla mnie zdeczka czarna magia .
Tym bardziej, że w przeciwieństwie do mono-wtrysku układ jest bardziej rozbudowany.
Czy w tym silniku też się robi adaptację wolnych obrotów? Jak sprawdzić co może być przyczyną, że silnik nie chce w ogóle zaskoczyć. Oczywiście podstawowe rzeczy (iskra, działanie pompy paliwa) sprawdzone.
Tym bardziej, że w przeciwieństwie do mono-wtrysku układ jest bardziej rozbudowany.
Czy w tym silniku też się robi adaptację wolnych obrotów? Jak sprawdzić co może być przyczyną, że silnik nie chce w ogóle zaskoczyć. Oczywiście podstawowe rzeczy (iskra, działanie pompy paliwa) sprawdzone.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, dzięki wielkie za podpowiedź. Człowiek całe życie się uczy. Czyli rozumiem, że nawet jeśli ten regulator jest uszkodzony to silnik powinien zagadać? :idea:
A czy w tej jednostce napędowej (JN) występuje silniczek krokowy? Bo w mojej "PM-ce" jeśli już nie chciała odpalić to winny był silniczek krokowy. Czy w wielopunktowych wtryskach paliwa jest podobnie, czy zupełnie inaczej?
A czy w tej jednostce napędowej (JN) występuje silniczek krokowy? Bo w mojej "PM-ce" jeśli już nie chciała odpalić to winny był silniczek krokowy. Czy w wielopunktowych wtryskach paliwa jest podobnie, czy zupełnie inaczej?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
hej podepnę się do tematu Prosze o pomoc.To co jesli jest zepsuty ten elektroniczny regulator cisnienia paliwa to auto będzie:
Zimny silnik po nocy na benzynie nie chce odpalić kręci i kręci dopiero jak mu sie przełaczniczkiem zrobionym prowizorycznie od dodatkowego wtrysku cyknie to załapuje i tak z 5 min trzeba co 5 sek cykac zeby nie zgasł. Po tem jakos juz zaczyna chodzić na tej benzynie.
Inna rzecz. Przychodzę sobie rano odpalam go na gazie od strzała, chodzi sobie ma 950obr i w pewnej chwili gdy złapie juz lekko 20stopni , dosłownie 5 min silnik popracuje , przełączam go na benzynę i chodzi bez problemu. I co to w takim razie ??? Silnik To 1.8 JN przeklęty mechaniczny wtrysk kurna tak tródno było zrobić tam kompa i złacze diagnostyczne ?! ehh xD
Zimny silnik po nocy na benzynie nie chce odpalić kręci i kręci dopiero jak mu sie przełaczniczkiem zrobionym prowizorycznie od dodatkowego wtrysku cyknie to załapuje i tak z 5 min trzeba co 5 sek cykac zeby nie zgasł. Po tem jakos juz zaczyna chodzić na tej benzynie.
Inna rzecz. Przychodzę sobie rano odpalam go na gazie od strzała, chodzi sobie ma 950obr i w pewnej chwili gdy złapie juz lekko 20stopni , dosłownie 5 min silnik popracuje , przełączam go na benzynę i chodzi bez problemu. I co to w takim razie ??? Silnik To 1.8 JN przeklęty mechaniczny wtrysk kurna tak tródno było zrobić tam kompa i złacze diagnostyczne ?! ehh xD
- misiek3456
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
- Lokalizacja: Wroclaw
nieee wtryskiwacz rozruchowy był podłaczony w oryginale i nie działał , powinien cyknać a nie cykał to raz a dwa ze silnik tak samo ciezko długo krecił na zimnym na benzynie. i potem kuleje na obrotach puki nie złapie temp a co do wtryskiwacza rozruchowego to on chodzi tylko podczas krecenia rozrusznikiem i przez 8sekund także to nie to jest przyczyna tego ze długo krci na benzynie na zimnym i kuleje obroty jakies 300obr jak by własnie paliwa tam nie było cofało sie lub nie było cisnienia nie wiem wiem ze jak odpale ją na gazie i tylko lekko złapie temp gasze pale na benzynie i jest malinowo a chciałbym zeby było miodowo zeby paliła mi od razu na beniemisiek3456 pisze:DominikB4, stawiam na wtryskiwacz rozruchowy
- misiek3456
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
- Lokalizacja: Wroclaw
wtryskiwacz rozruchowy zalezny jest czujnika temperatyry i zalacza sie gdy temperatura silnika jest mniejsza niz wartosc minimalna czujnika,kazdy czujnik temp.ma swoj zakres od np.15 stopni czyli jezeli silnik nie ma aktualnie temperatury wyzszej niz minimalna to odczy do sterownika silnika wyslany przez czujnik jest tak jak bys palil samochod np.po przestanej nocy,czli zalaczenie wtryskiwacza roruchowego,ssanie odciecie zimnego powiertza itp.