[B4 ABT] Zmiana zacisków na Girling 60, co i jak? + Mikoda?
[B4 ABT] Zmiana zacisków na Girling 60, co i jak? + Mikoda?
Witam, jako że śmigam moją B4 na codzień i nie raz "troche" hamulca mi brakuje a tak jakoś się złożyło że mam w garażu zaciski z S2 to pomyślałem że może sobie je założe.. przy okazji wymiany klocków i tarcz. I tak oto mam kilka pytań...:
1. czy zaciski podejdą bez problemu?
2. Mam same zaciski, brak jarzem - czy będą pasowały od mojej B4'ki?
3. jaki zestaw gumek do regeneracji najlepiej kupić..? bo chce je zrobić od przysłowiowego A do Z, piaskowanie, malowanie i nowe gumki...
4. (nie wiem jakie tarcze mam ) - czy bez problemu mogę założyć tarcze jakieś 280mm, czy coś takiego..?
5. dużo mówi sie o Mikodach.. nawiercanych i nacinanych.. - co o tym sądzicie, ktoś sprawdzał..?
6. Jakie klocki założyć żeby dobrze się sprawowały?
Generalnie, jest tak, że autko jeździ tak sobie.. nie ma się tym za bardzo co ścigać.. ALE nie oznacza to że nie można pojeździć szybciej pozakrętach.. czy tam z nogą na hamulcu... co akurat bardzo lubię no i czasami, jak wspomniałem zaczyna mi brakować hamulca a nie chce wjechać nikomu w D....pę..! być może kończą mi się tylko klocki czy coś.. ALE.. myślę przyszłościowo
Bardzo proszę kolegów o odpowiedzi i doświadczenia..
Pozdrawiam, panda!
1. czy zaciski podejdą bez problemu?
2. Mam same zaciski, brak jarzem - czy będą pasowały od mojej B4'ki?
3. jaki zestaw gumek do regeneracji najlepiej kupić..? bo chce je zrobić od przysłowiowego A do Z, piaskowanie, malowanie i nowe gumki...
4. (nie wiem jakie tarcze mam ) - czy bez problemu mogę założyć tarcze jakieś 280mm, czy coś takiego..?
5. dużo mówi sie o Mikodach.. nawiercanych i nacinanych.. - co o tym sądzicie, ktoś sprawdzał..?
6. Jakie klocki założyć żeby dobrze się sprawowały?
Generalnie, jest tak, że autko jeździ tak sobie.. nie ma się tym za bardzo co ścigać.. ALE nie oznacza to że nie można pojeździć szybciej pozakrętach.. czy tam z nogą na hamulcu... co akurat bardzo lubię no i czasami, jak wspomniałem zaczyna mi brakować hamulca a nie chce wjechać nikomu w D....pę..! być może kończą mi się tylko klocki czy coś.. ALE.. myślę przyszłościowo
Bardzo proszę kolegów o odpowiedzi i doświadczenia..
Pozdrawiam, panda!
Kolego co do jarzma to nie mam pojęcia czy podejdą od B4 więc się nie wypowiem.
Co do kompleciku naprawczego to chyba nie ma dużego wyboru - jak trafisz na TRW to będzie już dobrze.
Co do tarcz to o Mikodzie zapomnij - do Girlinga 60 nie produkują tarcz - dowiadywałem się osobiście u nich o tarcze do mojego 7a i oznajmili że nie opłaca im się produkowanie tarcz pod takie auta bo nie mają rynku zbytu. Z BOSCHA też raczej nie dostaniesz, BREMBO już skończyły się nawet w magazynach, EBC chyba jeszcze znajdziesz, ale w wersji nawiercanej i nacinanej (Turbo groove), ale za kosmiczną cenę. Ja osobiście zakupiłem Zimmermany nawiercane i testuję je od tygodnia z klockami BOSCHA i jak na razie radzą sobie świetnie. Chciałem klocuchy z górnej półki - jakieś Ferrodo, ale problem jest z dostępem właśnie do tych hamulców.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w kompletowaniu hamulców.
Co do kompleciku naprawczego to chyba nie ma dużego wyboru - jak trafisz na TRW to będzie już dobrze.
Co do tarcz to o Mikodzie zapomnij - do Girlinga 60 nie produkują tarcz - dowiadywałem się osobiście u nich o tarcze do mojego 7a i oznajmili że nie opłaca im się produkowanie tarcz pod takie auta bo nie mają rynku zbytu. Z BOSCHA też raczej nie dostaniesz, BREMBO już skończyły się nawet w magazynach, EBC chyba jeszcze znajdziesz, ale w wersji nawiercanej i nacinanej (Turbo groove), ale za kosmiczną cenę. Ja osobiście zakupiłem Zimmermany nawiercane i testuję je od tygodnia z klockami BOSCHA i jak na razie radzą sobie świetnie. Chciałem klocuchy z górnej półki - jakieś Ferrodo, ale problem jest z dostępem właśnie do tych hamulców.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w kompletowaniu hamulców.
hmmmm.... a inaczej.. - na obecne tarcze - wstyd ale nawet nie wiem ile one maja - zalozmy "265" nie moge zalozyc tych zaciskow..? beda za duze, czy jak?
pracuje w sklepie z czesciami, takze mam wglad do roznych firm itd... mysle ze tarcze z boscha spoklojnie dostane i to w niezlej cenie..
tylko ze wlasnie nie wiem wedlug czego mam sobie wyszukac... - bo szukam po programach serwisowych bo takich uzywamy i teraz nie wiem.. czy szukac tarcz od jakiejsc mocniejszej 80'tki, czy np, od audi cabrio, coupe... etc..? tak samo tego zestawu naprawczego do girlingów..
mysle ze klocki boscha ktore masz sa bdb - ferodo.. - nie wiem nie sprzedawalem nigdy.. ani nie jezdzilem..
a co myslicie o Greenstuff'ach?
pracuje w sklepie z czesciami, takze mam wglad do roznych firm itd... mysle ze tarcze z boscha spoklojnie dostane i to w niezlej cenie..
tylko ze wlasnie nie wiem wedlug czego mam sobie wyszukac... - bo szukam po programach serwisowych bo takich uzywamy i teraz nie wiem.. czy szukac tarcz od jakiejsc mocniejszej 80'tki, czy np, od audi cabrio, coupe... etc..? tak samo tego zestawu naprawczego do girlingów..
mysle ze klocki boscha ktore masz sa bdb - ferodo.. - nie wiem nie sprzedawalem nigdy.. ani nie jezdzilem..
a co myslicie o Greenstuff'ach?
Do Twojej tarczy te zaciski będą za duże, a co do samych tarcz i klocków to szukaj takich modeli Audi gdzie występowały te zaciski - wszystkie z silnikiem 2.3 20V i na pewno 2.2 T (S2). I sam sobaczysz wtedy, że z dostępem części nie jest tak różowo.
Co do klocków Ferrodo Greenstuff to słyszałem pozytywne opinie, ale nie mogłem ich dostać dlatego zdecydowałem się na BOSCH podobnie jak tylne tarcze i klocki.
Co do klocków Ferrodo Greenstuff to słyszałem pozytywne opinie, ale nie mogłem ich dostać dlatego zdecydowałem się na BOSCH podobnie jak tylne tarcze i klocki.
dziękuję za szybkie i dokładne info...
no właśnie poprzeglądałem tak na szybko i faktycznie nie jest tak fajnie z tymi tarczami.. ale ok, to jest problem na później
a co z jarzmami?
[ Dodano: 2011-05-20, 10:21 ]
Witam, właśnie jestem w trakcie kompletowania zestawu i regeneracji... a więc chciałem podać numery które komuś mogą się przydać w przyszłości...
reperaturki zacisku:
447 698 471
klocki:
895 698 151
tarcze:
895 615 301 B - 276x25 4x108
895 615 301 D - 276x25 5x112
Numery ASO - każdy sobie zamieni na zamienniki jakie potrzebuje...
Mam nadzieję że pomogłem na przyszłość
pozdrawiam!!
no właśnie poprzeglądałem tak na szybko i faktycznie nie jest tak fajnie z tymi tarczami.. ale ok, to jest problem na później
a co z jarzmami?
[ Dodano: 2011-05-20, 10:21 ]
Witam, właśnie jestem w trakcie kompletowania zestawu i regeneracji... a więc chciałem podać numery które komuś mogą się przydać w przyszłości...
reperaturki zacisku:
447 698 471
klocki:
895 698 151
tarcze:
895 615 301 B - 276x25 4x108
895 615 301 D - 276x25 5x112
Numery ASO - każdy sobie zamieni na zamienniki jakie potrzebuje...
Mam nadzieję że pomogłem na przyszłość
pozdrawiam!!
[B3 Coupe] Swap tarcz hamulcowych na większe
witam.
jako że od dłuższego czasu zastanawiam się nad poprawą skutecznośći hamulców.
zapadła decyzja o montażu większych tarcz hamulcowych
najprawdopodobniej będzie to komplet tarcz 280mm z przodu wentylowanych, a z tyłu litych co by sobie kosztów nie generować z dość drogimi tylnymi zaciskami.
myślę nad nacisnanymi i nawiercamymi tarczami z mikody lub z GTR z oferty tego sklepu:
http://www.bozarto.pl/pl,d,525,0,0,1_80 ... avant.html
miał ktoś doświadczenia z tymi tarczami?
do tego będzie podwójne serwo, 2x10" z LT wraz z pompą hamulcową.
a jeśli się uda to i będzie małą zmiana na pompę ABS z EDS , ewentualnie wtedy sterownik ABS w wersji z ASR można by było zainstalować
myślę że taki zestaw jużbędzi uczciwie już hamował to auto
w przyszłości może będą jeszcze większe hamulce z przodu ale to czas pokaże
jako że od dłuższego czasu zastanawiam się nad poprawą skutecznośći hamulców.
zapadła decyzja o montażu większych tarcz hamulcowych
najprawdopodobniej będzie to komplet tarcz 280mm z przodu wentylowanych, a z tyłu litych co by sobie kosztów nie generować z dość drogimi tylnymi zaciskami.
myślę nad nacisnanymi i nawiercamymi tarczami z mikody lub z GTR z oferty tego sklepu:
http://www.bozarto.pl/pl,d,525,0,0,1_80 ... avant.html
miał ktoś doświadczenia z tymi tarczami?
do tego będzie podwójne serwo, 2x10" z LT wraz z pompą hamulcową.
a jeśli się uda to i będzie małą zmiana na pompę ABS z EDS , ewentualnie wtedy sterownik ABS w wersji z ASR można by było zainstalować
myślę że taki zestaw jużbędzi uczciwie już hamował to auto
w przyszłości może będą jeszcze większe hamulce z przodu ale to czas pokaże
arwam, ja miałem tarcze MIKODY i ja nie narzekałem na nie nie pogieły sie mimo że kilka razy je lałem wodą przypadkowo po jeździe na myjni. Jedyny ich minus to że strasznie zjadają klocki i pylą klocki na nich. Do a4 bede też zakładał nacinane i nawiercane ale zainwestuje w ceramiczne klocki które nie pylą.
jak tył słabo hamuje to auto słabo hamuje i przód sięszybko gotuje.Arwan pomyśl nad hamulcami a nie jakimiś zabawkami dla dzieci. 280 mm na jednym tłoczku puchnie przy 2.6 . Hamulce z S2 puchną przy serii w Tdi PD.
przerabiałem to w golfie.
fakt żę audi ma znacznie cięższy przód więc przednie heble bedą się znacznie bardziej grzały.
a zmiana hamulców na takie powyżej 280mm wymusiłaby zmianę kół na większe, narazie nei mogę sobie pozwolić na to, najwyżej jeśli będę miał na lato większe koła to się zmaści większe przednie hamulce ale raczej na jednym tłoczku i będzie się zmieniać na lato tarcze-klocki-jarzma.
a jesteś gotowy przy jeździe np miejskiej i spokojnym hamowaniu na dźwięki przypominające darcie widelcem po tależu? po drugie ceramiczne klocki uzyskują dopiero porzędnie zagrzane maksymalną skuteczność hamowaniamatt1988 pisze: Do a4 bede też zakładał nacinane i nawiercane ale zainwestuje w ceramiczne klocki które nie pylą.
[ Dodano: 2013-09-21, 15:35 ]
a co byś proponował w budźecie około 500zł na przód i tył?chmiel25 pisze:Przemyśl na co chcesz wydać kasę, raz jeszcze
dodam że klocki już leżą od dłuższego czasu. sobie na półce.
to co teraz zakłądam na pewno musi się zmieścić w 15" feldze stalowej, więc zostaje mi max 288mm.
sagem, a powiedz mi czym się będzie mój hamulec po zmianie tarczy na 280x22mm różnił od G60? bo po za napisami na zacisku i jarzmem praktycznie niczym się nie różnią. a hamulce i tak muszę zrobić bo tylne moje wołają o pomstę do nieba, jak już zmiemiam to zmienię na 280mm, a jak tył to przód nie mniejszy,sagem pisze:Albo przeskok od razu na G60,
a po drugie 280x22mm i tak jest lepszy niż 256x22mm
zresztą gdybym miał rzeźbić zostawiłbym obecne zaciski i przerobił jarzmo, zastosował nieco cieńsze klocki z golfa, i wsadził tarczę coś koło 300 lub 320mm ale to znów wymaga zmiany kół itd.
grubsze tarcze mogąprzyjąć więcej ciepła a także mają większą powierchnię kanałów wentylacyjnych
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
arwam pisze:grubsze tarcze mogąprzyjąć więcej ciepła a także mają większą powierchnię kanałów wentylacyjnych
Właśnie tą grubsza tarczą, lepszym odprowadzaniem ciepła i przede wszystkim dwoma tłoczkami, i to ma znaczenie. Zanim założyłem G60 miałem zwykłe wentyle, i wiem jaka jest różnica, jak nie potrzebny Ci hamulec który wytrzymuje parę hamowań na raz z prędkości ~200km/h to nie musisz wkładać G60. Zresztą i G60 to żaden rarytas i przy seryjnym S2 był już delikatnie mówiąc skromny.arwam pisze:sagem, a powiedz mi czym się będzie mój hamulec po zmianie tarczy na 280x22mm różnił od G60?
nie dałoby rady szybciej? bo mój się dziś rozciekł na dobre jak popuszczę linki tak aby dźwigienki były całkowicie poluzowane to za daleko wychodzi gwintowany trzpień i rozwala oring który go uszczelnia i płyn wali przez dźwigienkę.
[ Dodano: 2013-09-21, 21:53 ]
a co do skromoności G60 załóż większe tarcze na tył i spraw żeby klocki pracowału na większym promieniu,
wyreguluj dobrze korektor jeśli nie masz ABS, i wtedy zobaczymy czy powiesz że nie ma sensu inwestować w tył, jak hamujesz, to przód jest dociążany, ale koła mogę przenieśćtylko określoną siłę hamowania, wynika to z siły docisku przednich kół do podłoża i powierchni styku opony z nawierchnią, teraz zacznij hamować dodatkowo tyłem to koła które wcześniej już zostały zablokowane, teraz odzyskają przyczepność i znów można mocniej zacisnąć hamulce w przednich kołach, wiem jaki był hamulce w golfie w połączeniu z seryjnymi tylnymi hamulcami a jaki już na większych tarczach...
[ Dodano: 2013-09-21, 21:53 ]
a co do skromoności G60 załóż większe tarcze na tył i spraw żeby klocki pracowału na większym promieniu,
wyreguluj dobrze korektor jeśli nie masz ABS, i wtedy zobaczymy czy powiesz że nie ma sensu inwestować w tył, jak hamujesz, to przód jest dociążany, ale koła mogę przenieśćtylko określoną siłę hamowania, wynika to z siły docisku przednich kół do podłoża i powierchni styku opony z nawierchnią, teraz zacznij hamować dodatkowo tyłem to koła które wcześniej już zostały zablokowane, teraz odzyskają przyczepność i znów można mocniej zacisnąć hamulce w przednich kołach, wiem jaki był hamulce w golfie w połączeniu z seryjnymi tylnymi hamulcami a jaki już na większych tarczach...