[B3/B4 all] podwójne światła stopu
[B3/B4 all] podwójne światła stopu
wymyslilem ze fajnie i bezpieczne by bylo, jakby swiatla stopu byly podwójne :mrgreen:
jako te dodatkowe wykorzystujemy lewe przeciwmgielne i prawe wolne (orginalnie jest miejsce na żarówke)
Mój schemat działa w ten sposób że:
-mamy w czasie hamowania 4 lampy dwie orginalne i dwie dodatkowe
-w czasie używania światła tylnego przeciwmgielnego, automatycznie uklad powraca do orginalnego świecenia (dwie lampy)
-brak dodatkowych przelączników!!
koszt niecale 10zl koszt 2xprzekaznik LR-4141 12V/30A lub inny kontaktybilny
mozna zrobic na jednym przekazniku, ale taki jest trudno dostepny
oto shemat:
1i4 - swiatla stopu
2 - przeciwmgielne
3 -puste
jak by co to poprawiajcie lub pytajcie
opinie mile widziane
[ Dodano: 2007-08-23, 15:38 ]
ps:
jak bede robil u siebie dolocze fotki
jako te dodatkowe wykorzystujemy lewe przeciwmgielne i prawe wolne (orginalnie jest miejsce na żarówke)
Mój schemat działa w ten sposób że:
-mamy w czasie hamowania 4 lampy dwie orginalne i dwie dodatkowe
-w czasie używania światła tylnego przeciwmgielnego, automatycznie uklad powraca do orginalnego świecenia (dwie lampy)
-brak dodatkowych przelączników!!
koszt niecale 10zl koszt 2xprzekaznik LR-4141 12V/30A lub inny kontaktybilny
mozna zrobic na jednym przekazniku, ale taki jest trudno dostepny
oto shemat:
1i4 - swiatla stopu
2 - przeciwmgielne
3 -puste
jak by co to poprawiajcie lub pytajcie
opinie mile widziane
[ Dodano: 2007-08-23, 15:38 ]
ps:
jak bede robil u siebie dolocze fotki
Ostatnio zmieniony 23 sie 2007, 20:47 przez silentfox, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
koniecznie zapodaj fotkami jak to zrezasz ciekawi mnie jak to będzie wyglądać... koniecznie fotorelacja z rezania
ja osobiście mam u góry na szybie 3 ci diodowy stop... efekt od razu lepszy, bo oryginalne stopy to moim zdaniem trochę za słabe są a teraz jak sie na tych cholernych światłach jeździ to jeszcze mniej sie na nie zwraca uwage...
powodzenia
ja osobiście mam u góry na szybie 3 ci diodowy stop... efekt od razu lepszy, bo oryginalne stopy to moim zdaniem trochę za słabe są a teraz jak sie na tych cholernych światłach jeździ to jeszcze mniej sie na nie zwraca uwage...
powodzenia
zamiast stosować przekaźniki, można zastosować zwykłe diody Zenera, koszt przez to mniejszy i mniej roboty z kablami i połączeniami. Poza tym, radziłbym Ci poszukać trochę w aktach prawnych, bo nie jestem pewny, czy takie przeróbki są zgodne z prawem i przepisami ruchu drogowego. Pamiętaj, że światła przeciwmgielne (tylne) można stosować tylko i wyłącznie w określonych warunkach (słaba widoczność, nie przekraczająca bodajże 100m), więc na pierwszym lepszym przeglądzie powinni Ci nie podbić dowodu.
diody niedadza efektu przelaczania
tu i tu sa zarowki 21w jezeli swieci lewe razem z postojowymi to wtedy jest przeciwmgielne a jak dwa razem z hamulcami to sa stopu
przeciez pisalem ze dzialaja i tak i tak
tak, ale niebedzie ti swiatlo przeciwmgielne tylko stopucobra pisze:Pamiętaj, że światła przeciwmgielne (tylne) można stosować tylko i wyłącznie w określonych warunkach
tu i tu sa zarowki 21w jezeli swieci lewe razem z postojowymi to wtedy jest przeciwmgielne a jak dwa razem z hamulcami to sa stopu
przeciez pisalem ze dzialaja i tak i tak
wiem co pisałeś... ale wciąż nie jestem przekonany co do zgodności 4 świateł stopu z przepisami...
a jesli połączyłbyś diodą przewód od świateł stop do świateł przeciwmgielnych to sprawę miałbyś od razu załatwioną... przy każdorazowym włączeniu stopu, palić się będzie przeciwmgielne... w drugą stronę działać nie będzie, bo przed tym zabezpiecza właśnie ta dioda
a jesli połączyłbyś diodą przewód od świateł stop do świateł przeciwmgielnych to sprawę miałbyś od razu załatwioną... przy każdorazowym włączeniu stopu, palić się będzie przeciwmgielne... w drugą stronę działać nie będzie, bo przed tym zabezpiecza właśnie ta dioda
Ja u siebie wymyśliłem że jak świeci sie postojowe to świecą sie lampy w klapie ( 5 wat) czyli tak jak orginalne postojowe. A przeciwmgielne zapalają sie w momencie stopu ale przez opornik aby dawały tak jak orginalny stop. Dodam że wstawiłem żarówki w prawą lampe gdzie nie było jej i dodatkowo usunąłem ściane " grodziową"w lampie i wstawiłem żarówki dodatkowe na środku do postojówek.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
A ja na dwrót. Zrobiłem sobie drugi przeciwmgielny, wole być lepiej widoczny we mgle niż straszyć tych za mną "explozjami" czrwonego światła. Ma to jeszcze jedną zaletę. Ggdy jakiś niecierpliwiec trzyma mi się przez dłuższy czas tylnego zderzaka, włączam przeciwmgielny (a właściwie dwa) i gość stoi jak wryty, a ja sobie pomykam dalej(sprawdzone, działa).
cobra pisze:ale wciąż nie jestem przekonany co do zgodności 4 świateł stopu z przepisami...
tak maja np tiry, i sa na takich samych przepisach jak osobowe co do swiatel.
w czasie używania światła tylnego przeciwmgielnego, automatycznie uklad powraca do orginalnego świecenia (dwie lampy). na diodach tego efektu nieuzyskaszcobra pisze:a jesli połączyłbyś diodą przewód od świateł stop do świateł przeciwmgielnych to sprawę miałbyś od razu załatwioną...
jak to nie, tylko musiałbyś wcześniej podłączyć 2 lampę przeciwmgielną do instalacji... i po to są diody, by uruchamiały przeciwmgielne gdy stopy się zapalają... a odwrotnie to już prądu nie puszczą, więc gdy włączysz przeciwmgielne, to będą działały normalnie... wieczorkiem narysuję Ci schematsilentfox pisze:w czasie używania światła tylnego przeciwmgielnego, automatycznie uklad powraca do orginalnego świecenia (dwie lampy). na diodach tego efektu nieuzyskaszcobra pisze:a jesli połączyłbyś diodą przewód od świateł stop do świateł przeciwmgielnych to sprawę miałbyś od razu załatwioną...
I na kazdym skrzyzowaniu rypiesz zamiast 2x21 to 4x21w po oczach osobie stojacej za Toba.. dla mnie porazka, motyw troszke mi ostatnio zalatuje golfem II Strasznie wkurzajace jak sie stoi w nocy na swiatlach za takim autem i oczy Ci meczy...sprawdzcie 8-)silentfox pisze:wymyslilem ze fajnie i bezpieczne by bylo, jakby swiatla stopu byly podwójne :mrgreen:
jako te dodatkowe wykorzystujemy lewe przeciwmgielne i prawe wolne (orginalnie jest miejsce na żarówke)
w moim przypadku 4 (2 hamulce + 2 działające już przeciwmgielne, które zapaliłyby się także gdyby przeciwmgielne nie były włączone)... czyli zawsze 4, bo albo 4 hamluce, albo 2 przeciwmgielne + 2 hamulce - bilnas zawsze jest ten sam 4silentfox pisze:jedziesz na przeciwmgielnej i wtedy hamujesz i wtedy wg tego co pisze zapali sie ile stopów?
Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262Skuciok pisze:a jak to jest z tą przeciwmgielną... przecież nie ma wymogu żeby auto ją miało wogóle... przecież w przepisach stoi że MOŻESZ włączyć przeciwmgielne z tyłu jak widoczność spadnie do 50 m czy jakoś tak, możesz a nie musisz...
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 3
Światła
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;
2) mijania - pojazd samochodowy;
3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;
4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;
5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa;
6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;
7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;
8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;
9) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa;
10) odblaskowe przednie - przyczepa;
11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;
12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;
16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).
2. Przepisów ust. 1:
1) pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych;
2) pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.