Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 SB] Problemy ze wspomaganiem, coś strzela

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 paź 2010, 11:25

Czy ten zawór przelewowy który jest w przewodzie także daje się wyczyścić ??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 paź 2010, 21:11

nie wiem nie próbowałem bo kupiłem drugi i z nerwów wywaliłem ten stary a można było spróbować rozebrać i zobaczyć jak to wygląda <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 26 paź 2010, 21:29

Z tym przewodem to okazuje się, że jest nie do końca tak jak napisałeś :-(
W 80 B3 z silnikami R4 jest zwykły wąż, zaś w 5 cylindrowcach jest taki jak opisujesz, tak więc czeka mnie wymiana maglownicy najpewniej :evil:

Awatar użytkownika
żaba174
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:07
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Post autor: żaba174 » 26 lis 2010, 08:23

podepnę się do tematu, u mnie problem polega na tym że wspomaganie jest za mocne kierownica chodzi bardzo lekko. Może to jest dobre dla żony przy parkowaniu bo stojąc w miejscu może małym paluszkiem kręcić kierownicą, ale przy jeździe to nie wiesz czy ty autem kierujesz czy może samo się prowadzi.
próbowałem przykręcić tą śrubkę do kasowania luzu na maglownicy, efekt był taki że kiera ciut ciężej chodziła ale nie potrafiła sama wrócić.
Może jest tam jakaś inna regulacja :?:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 lis 2010, 15:21

inni narzekają że ciężko a ty narzekasz że lekko?ja bym tam nic nie robił <ok>

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tajfun » 12 gru 2010, 19:02

Koledzy ja ze wspomaganiem mam problem przy mrozie. Jak jest od zera w dół to przy odpaleniu samochodu pompa wydaje takie wycie a pierwszy skręt kierownicy to odczuwalny lekki opór. Silnik się rozgrzeje i tematu nie ma. Pompa chodzi cicho, wspomaganie przy skręcie nie piszczy i nie wyje wszystko jest cacy. To samo jak jest lato cisza i spokój. Czy to pompa wspomagania ma już dość czy może czas wymienić płyn, który może ma domieszkę wody która zamarza przy minusowej temperaturze? Płyn tańszy niż pompa. Ale jak to wadliwa pompa to szkoda płynu lepiej dolać go do nowej pompy. Pomóżcie może coś jeszcze ma wpływ na takie działanie wspomaganie.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 12 gru 2010, 20:47

A płyn wymieniałeś jaki ma kolor :?:

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tajfun » 13 gru 2010, 10:29

nie wymieniałem płynu, dolałem tylko kiedyś troche jak zauważyłem lekki wyciek przy przewodzie który wchodzi od zbiorniczka do pompy. Dolałem płynu i wyciek zanikł. Płyn a raczej małą buteleczkę płynu zakupiłam na stacji benzynowej i nie wiem jaki płyn ma kolor.
Co zrobić aby wymienic płyn. Który przewód odkręcic aby wyleciał stary płyn i ile wchodzi do układu wspomagania płynu?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 gru 2010, 10:54

Tajfun pisze:nie wymieniałem płynu, dolałem tylko kiedyś troche jak zauważyłem lekki wyciek przy przewodzie który wchodzi od zbiorniczka do pompy. Dolałem płynu i wyciek zanikł. Płyn a raczej małą buteleczkę płynu zakupiłam na stacji benzynowej i nie wiem jaki płyn ma kolor.
Co zrobić aby wymienic płyn. Który przewód odkręcic aby wyleciał stary płyn i ile wchodzi do układu wspomagania płynu?
Dolny od pompy wspomagania, wchodzi ok. 0,8L kolor/rodzaj pewnie Ci polecą febi biały z zielona nakrętką

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tajfun » 13 gru 2010, 12:08

ok zakupie nowy płyn i wymienie. moze pompa zacznie normalnie działac. A co z odpowietrzeniem układu jak to zrobić przy wymianie?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 02 kwie 2011, 14:23

Dzisiaj wziąłem się za to wspomaganie i usunąłem problem <ok>
Wypompowałem ze zbiornika trochę płynu i dolałem do pełna środkiem do czyszczenia układów wspomagania, przez 20 minut przemęczyłem układ na tym skręcając ciągle od końca do końca na podniesionych kołach. Po zlaniu całego płynu z układu był on czarny jak smoła, sporo syfu wyleciało :shock:
Wyczyściłem dokładnie zbiornik, wypłukałem raz jeszcze układ nowym płynem i zalałem do pełna :-) Płyn oczywiście Ferdek Bilstein zielony minerał, teraz wspomaganie pracuje idelanie, żadnego strzelania i przepuszczającego paska <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl