[80 B4 1.9tdi] Czy turbina się kończy?
[80 B4 1.9tdi] Czy turbina się kończy?
Witam
Mam taki problem z turbiną że przy wirniku turbiny jest wilgotno od oleju.
Mam podłączony zegar turbiny i we wężyku zaczyna pojawiać sie olej.
To chyba oznacza jedno koniec turbiny?
Jakie sa wasze rady na ten temat?
[ Dodano: 2011-03-22, 21:56 ]
Acha zapomniałem dodać że mam wolną odme i zaślepiony EGR.
A luz w turbinie na ośce jest jak ośką ruszamy góra dół.a jak chce sie ruszyć do tyłu do przodu to prawie nic nie czuć.
Mam taki problem z turbiną że przy wirniku turbiny jest wilgotno od oleju.
Mam podłączony zegar turbiny i we wężyku zaczyna pojawiać sie olej.
To chyba oznacza jedno koniec turbiny?
Jakie sa wasze rady na ten temat?
[ Dodano: 2011-03-22, 21:56 ]
Acha zapomniałem dodać że mam wolną odme i zaślepiony EGR.
A luz w turbinie na ośce jest jak ośką ruszamy góra dół.a jak chce sie ruszyć do tyłu do przodu to prawie nic nie czuć.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2012, 22:02 przez Tommek261, łącznie zmieniany 1 raz.
olej w dolocie może pochodzić z odmy silnika,jeżeli nie masz odłączonej...i nie zawsze jest to oznaką kończącej się turbiny...sprawdź skąd ten olej pochodzi ,tzn wyczyść dolot i odłącz na jakiś czas albo na zawsze odmę i wszystko będzie jasne,poza tym można sprawdzić luz na wirniku turbiny,niewielki o niczym złym nie świadczy....
No to ja się podepnę pod temat.
Co to może być że jak jadę tak powiedzmy do 2500 obr/min. to turbina gwiżdze
a jak powyżej tych obrotów to gwizd zmienia się w taki metaliczny?
Auto dobrze się zbiera,turbo (po regeneracji) pompuje,luzów na wirniku nie ma,układ wydaje mi się że jest szczelny (muszę wymienić tylko węże co idą do intercoolera).
Nie wiem za bardzo co robić, gdzie szukać przyczyny?
Co to może być że jak jadę tak powiedzmy do 2500 obr/min. to turbina gwiżdze
a jak powyżej tych obrotów to gwizd zmienia się w taki metaliczny?
Auto dobrze się zbiera,turbo (po regeneracji) pompuje,luzów na wirniku nie ma,układ wydaje mi się że jest szczelny (muszę wymienić tylko węże co idą do intercoolera).
Nie wiem za bardzo co robić, gdzie szukać przyczyny?
Tomku - masz jeszcze jakieś inne problemy z tą turbiną, czy tylko śladowe ilości oleju i lekki luz na wirniku? Bo jeśli turbina nie (rzyga olejem tak, że aż cieknie wężami z pod opasek i złączek, a przy ściągnięciu rury z intercoolera nie wylewa się z niego litr oleju jeśli turbina nie wyje, nie gwiżdże, nie odcina mocy itp) to śmiało jeździj, bo każdy doładowany silnik, a szczególnie dieselki lubią puszczać trochę oleju przy turbince i to jest normalny objaw, podobnie jak i delikatny luz na wirniku.
Paweł - co do Twojego problemu to skopali regenerację turbinki, najprawdopodobniej została za mocno (za ciasno) skręcona na sztancy z wirnikami, ale to też często się zdarza firmom regenerującym turbiny - czasami zdarza mi się po 2-3 razy odsyłać turbinę na reklamację bo albo wyje, albo odcina moc i autko nie jedzie, wiec jak masz ją jeszcze na gwarancji to odsyłaj, nie robią łaski - muszą ją wymienić.
Co do nieszczelności - to jak by była nieszczelność na dolocie to autko straciło by na mocy, słyszał byś gwizd, a bardziej głośne syczenie przy dodawaniu gazu i oczywiście zaczął by kopcić
Paweł - co do Twojego problemu to skopali regenerację turbinki, najprawdopodobniej została za mocno (za ciasno) skręcona na sztancy z wirnikami, ale to też często się zdarza firmom regenerującym turbiny - czasami zdarza mi się po 2-3 razy odsyłać turbinę na reklamację bo albo wyje, albo odcina moc i autko nie jedzie, wiec jak masz ją jeszcze na gwarancji to odsyłaj, nie robią łaski - muszą ją wymienić.
Co do nieszczelności - to jak by była nieszczelność na dolocie to autko straciło by na mocy, słyszał byś gwizd, a bardziej głośne syczenie przy dodawaniu gazu i oczywiście zaczął by kopcić
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
percevalle pisze:To może wbrew pozorom pomóc
No właśnie chcę mieć pewność że wszystko jest dobre (szczelne),a ostatnio jak sprawdzałem te węże,to okazało się że są ponacinane od objemek zaciskowych.Kermit85 pisze:Na pewno nie zaszkodzi
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy tłumik może mieć jakiś wpływ na te metaliczne dżwięki,przy dodawaniu gazu?
A jak ktoś go wybił/wykruszył :!: :?: to se może macać ale co innego :mrgreen:Kermit85 pisze:Lekko metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu będziesz też miał jeśli masz wyciętego kata i nikt nie wstawił w środek przelotki. Najlepiej obmacaj kata dookoła, jeśli jest wycięty i ktoś zrobił to z głową to od góry wyczujesz spawy
Koledzy już wszystko jasne z tym metalicznym dżwiękiem tłumika https://audi80.pl/80-b4-19-1z-pytani ... t54075.htm
Teraz jeszcze pozostaje wymienić rury od intercoolera i zobaczymy jak będzie.
Teraz jeszcze pozostaje wymienić rury od intercoolera i zobaczymy jak będzie.