Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Regenracja tylnych zacisków hamulcowych

ODPOWIEDZ
klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

[b4 ABT] Regenracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: klucho » 14 sie 2007, 09:16

Witam

Wziąłem się za regenerację zacisku hamulcowego, bo ręczny mi trzymał. Problem w tym, że nie wiem jak go do końca rozebrać. Wyjąłem tłoczek, wyciągnąłem seger ze środka, co miało być najtrudniejsze, ale nie mogłem dalej nic ruszyć. Nie wiem, czy mam takie zaciski jak wszyscy, bo u mnie nie ma sprężyny zewnętrznej przy cięgiełku od ręcznego. Po przeczyszczeniu ręczny jest ale założę się, że nie na długo, bo zaraz pewnie znowu stanie. Mógłby mi ktoś coś doradzić?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sie 2007, 09:46

A pod tłoczkiem była taka dość gruba sprężyna? Jeśli tak to jeszcze na zewnątrz od strony linki na osi jest nakrętka którą trzeba odkręcić, a cięgno jest wprasowane na wieloklinie. Czasem bardzo ciężko je zdjąć (zwłaszcza jak długo nie ruszane). Potem jeszcze uszczelniacz ośki. I po wyjęciu sprężyny ze środka powinna wyjść oś. Tylko obawiam się, że Masz wyrobioną/skorodowaną tą ośkę. Nowej nie kupisz, a rozebranie tego to pryszcz w porównaniu z problemami przy składaniu. Myślę, że łatwiej będzie kupić cały zacisk (używkę w dobrym stanie) niż robić tą, chyba, że Masz dużo czasu, samozaparcia i Masz gdzie napawać ubytki na oś i ją przetoczyć. Do tego jeszcze może się okazać, że otwór w korpusie też jest wyrobiony :-( .
Ja też przymierzam się do wymiany całego zacisku, bo właśnie przy ośce zaczyna mi się pocić zacisk, wymieniłem uszczelniacz ale niestety za wiele to nie dało.

klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: klucho » 14 sie 2007, 12:03

Dzięki za dokładny opis. Nakrętka owszem jest i ją odkręciłem, ale tak naprawdę to nie mogłem odgadnąć do czego ona służy, bo gwint nakrętki stanowił jakby całość z cięgnem, chyba że mi się tak tylko wydawało. Chyba jednak dam sobie spokój z tym zaciskiem i poszukam czegoś używanego ale sprawnego. Zacisk mi się nie pocił, ale stawał po jakimś czasie.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 sie 2007, 16:08

Ja mam podobnie od jakiegoś krótkiego czasu. Mocno zaciągnąłem ręczny któregoś dnia ( mocniej niż zazwyczaj ponieważ parkowałem na dużym wzniesieniu ) i od tej pory trzyma mi jeden zacisk po zwolnieniu ręcznego. Oczywiście tradycyjnie wustarczy się położyć pod autem, ręką odgiąć dźwignie ręcznego i już puszcza.
Hamując nogą tylne zaciski zachowują się ok i pracują dobrze, ale ręczny nie odbija.

Pomyślałem, ze może kupie nowe zaciski tylne, a co tam. Inter Cars, pytanie i szok cenowy ... 700 zł sztuka :-)

Również rozglądam się po szrotach, a póki co staram się nie uzywać ręcznego :-(
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

bandit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 24 lis 2006, 08:30
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: bandit » 16 sie 2007, 20:15

Witam , tak to już jest z tymi zaciskami w naszych OOOO , proponuję je po prostu zregenerować rozebrać wyczyścić i dobrze nasmarować pomoże przy dobrych wiatrach na rok :-D lub dłużej .. Innego wyjścia nie widze .. zwłaszcza,że kupisz na szrocie też nie wiadomo co.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 sie 2007, 21:02

Można czyścić i smarować jak ośka ręcznego jest w dobrym stanie, ale jak jest skorodowana i ma wżery to regeneracja nic nie pomoże :( .

klucho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: klucho » 17 sie 2007, 09:00

Ja jednak poległem na próbie demontażu zacisku. poszukam na szrocie czegoś od Golfa, bo podobno lepszy a pasuje.

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 24 sie 2007, 10:25

Ja już się bawiłem w regenerację ze dwa razy, kupowałem komplety naprawcze. Nie ma sensu, i tak średnio co 3 miesiące mi się zapieka. Takie już są te zaciski. Nie ma sensu chyba również kupować od Golfa. Ostatnio rozmawiałem z kolegą który ma Golfa III GT i ma ten sam problem. Więc jak wyczujecie że ręczny podchodzi za wysoko jedynym rozwiązaniem jest się położyć pod samochód zdjąć linkę ręcznego z dźwigienki na zacisku i jakimś kluczem francuskim rozruszac dobrze tę dźwignie. To chyba najprostsze rozwiązanie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga