Witam. Od dłuższego czasu mam problem, podchodzący chyba pod awarię pompy wtryskowej, ale nie jestem pewien.
- Samochód zapala lepiej jak jest zimny. Gdy jest ciepły i rozgrzany to muszę kręcić dłużej.
- Gdy jest zimny (zaraz po rozruchu) , są problemy z jazdą pod górkę (Zdarza się że i na prostej drodze) . Spadają obroty, jest słaby, trzęsie, chodzi nie równo, praktycznie nie wyjeżdża na wzniesienie. To pojawia się dosyć często ale nie zawsze.
- Gdy jest ciepły i pochodzi dłużej, to nie ma problemów, chociaż parę razy się zdarzyło że przerywał.
- Filtr Paliwa wymieniony
- Świece żarowe wymienione
- Regenerowane wtryski
- Nowe wężyki przelewowe
- Nie ma wycieków przy pompie wtryskowej
Samochód był nie dawno u mechanika i były zrobione powyższe rzeczy, bo ledwo odpalał.
Jeździł ok przez 2 miesiące i pojawiły się problemy.
Czy to będzie coś z pompą wtryskową? Położenie samochodu ma jakiś wpływ na wydajność pompy? Może elektrozawór bo paliwo się cofa? Jakie mogą być przyczyny takich problemów?
[B3 1.6TD RA] Czy to objawy psującej się pompy wtryskowej ?
Witam ponownie. Problemem okazało się zapowietrzanie przewodu paliwowego na drodze bak - filtr paliwa. Tyle, że jeszcze nie znalazłem miejsca zapowietrzania. Odkryłem to zakładając przezroczysty wężyk z filtra paliwa do pompy wtryskowej - były bombelki. Gdy dałem paliwo pompie paliwa bezpośrednio z pojemnika z paliwem to chodził elegancko.
Teraz szukam miejsca zapowietrzania. Wymieniłem w jednym miejscu przewody paliwowe bo były skorodowane, ale nic to nie pomogło. Pęcherzyki pojawiają się w momencie naciśnięcia gazu, czyli w momencie większego zassania paliwa. Na biegu jałowym rzadko się pokazują. Czy możliwe jest że zapowietrza się gdzieś w baku? Czy raczej stawiać na filtr lub tą ręczną pompkę paliwa?
Teraz szukam miejsca zapowietrzania. Wymieniłem w jednym miejscu przewody paliwowe bo były skorodowane, ale nic to nie pomogło. Pęcherzyki pojawiają się w momencie naciśnięcia gazu, czyli w momencie większego zassania paliwa. Na biegu jałowym rzadko się pokazują. Czy możliwe jest że zapowietrza się gdzieś w baku? Czy raczej stawiać na filtr lub tą ręczną pompkę paliwa?
Zacznij od ominięcia tego filtra. Podepnij na chwile przewód idący z baku prosto do pompy, jeśli nie będzie powietrza to wywal ten filtr i to coś z ógry i załóż normalny filtr z wejsciem-wyjściem. Jeśli jednak po pominięciu filtra powietrze w przewodach będzie nadal czeka Cie najpewniej czyczenie (wyjęcie i płukanie baku). U mnie tak właśnie robilo się, jak zatkało sitko w baku na przewodzie zasilającym.