[B3 AKM 1.8S]Gotujący się płyn chłodniczy.
To wyjaśnij dlaczego skoro nie ma zaworu odcinającego nagrzewnice, a pokrętło steruje tylko i wyłącznie klapką nawiewu, która w żaden sposób nie wpływa na drogę płynu.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2011, 22:08 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.
Kolega zmaga się z podobnym problemem.
Popatrz na mój ostatni post :cry:
https://audi80.pl/18-dz-twarde-weze- ... htm#591693
Kolega zmaga się z podobnym problemem.
Popatrz na mój ostatni post :cry:
https://audi80.pl/18-dz-twarde-weze- ... htm#591693
Niektóre autka tak mają jak mówisz (zawór odcinający nagrzewnicę) ale nasze Audi nie posiada tego zaworu , stąd moim zdaniem nie ma potrzeby ustawiać na ciepło. W Audi 80 pokrętło przesuwa jedynie klapkę kierującą powietrze bezpośrednio do środka, omijając nagrzewnicę. Nagrzewnica grzeje cały czas tak samo. No ale proponuję skończyć bo spamujemy a dyskusja jest czysto akademicka i niewiele wnosi. Kto chce niech kręci na ciepłe w niczym to nie zaszkodzi.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
jest taka opcja. Myślę jednak że zasysane powietrze do układu wydostałoby się przez korek z zaworkiem no chyba że dziura jest dość duża. U mnie wiecznie brakuje płynu bo przewody pozostawiają wiele do życzenia, płyn jednak się nie gotuje. Możesz oczywiście uszczelnić najpierw układ i zaobserwować bestię , jednak podejrzewam że i tak planowanie głowicy w przyszlości bedzie cię czekało więc lepiej zrobić to od razu. Temat prosty i nieskomplikowany, zestaw kluczy, dobra pogoda i naprzód , koszt jakieś 100-150 zł, oczywiście przy twojej robociźnie.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
Wg mnie to "nieco" więcej wyjdzie. Sama uszczelka to gdzieś 80 zeta, do tego warto nowy komplet śrub. No i z reguły całą głowice się robi jak się ja ma ściągniętą, czyli dochodzi koszt uszczelniaczy, szklanki też by pewnie wypadało wymienić. Do tego planowanie i sprawdzenie szczelności. I trzeba mieć klucz dynamometryczny. A warsztacie pewnie może wyjść z tym co napisałem powyżej, i 1000 zeta.
nie wyjdzi eCie 1000 zeta no ale licz sie z tym ze musisz kupic .. uszczelke pod kolektor wydechowy przydało by sie pewnie tez pod kolektor ssacy .. pod pokrywe zaworow musisz zalac nowy olej napewno .. filtr oleju uszczelniacze jezeli Ci nie kopci i nie bierze oleju narazie mozesz sobie darowac nawet z głowica na aucie łatwo jest je wymienic .. szklanki jezeli juz wyjmiesz wycisnij z nich olej i poprostu sprawdz jak czy bardzo klekocza... niby lepiej nowe ale jezeli cie na to nie stac az tak bardzo to .. zrob to co narazie najbardziej potrzebne powodzenia Ci zycze ja ostanio wymienialem to wszystko w swojej coupe tyko szklanki mialem jeszcze wporzadku wyszlo mnie to bez robocizny okolo 250-300 zl nie pamietam dokladnie
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW