Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 mar 2011, 21:29

turbofin pisze:Dziwi mnie twoje podejście GerB3, że to kolejne stare audi,
To taka szydera z mojej strony, bo wiele osób nawet na forum uważa że te auta to stare paździerze, zresztą sam o auto dbam jak najlepiej potrafię, nieraz odmawiało się czegoś dla siebie aby zmienić/naprawić cos w aucie ;-)

Szkoda ze nie bedzie wykresu z hamowni, bo to najbardziej miarodajny wynik wszystkich starań. Może nastepny projekt zrobisz bez kompresora ? Chciałbym żeby ktoś wreszcie na forum pokazał co to 1,8 potrafi bez turbo :-D

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 31 mar 2011, 11:53

Plany są, ale narazie nie mam na to czasu.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

[b3 1.8] Projekt Kompressor - dopasowanie głowicy

Post autor: turbofin » 05 kwie 2011, 19:24

Przymierzam się do wymianu głowicy w mojej audicy z kompresorem. Z głowicy czasami słychać klekot popychaczy i prowadnice są też już wyrobione także nie ma sensu jej remontować.

Mam kilka pomysłów, ale nie wiem na co się zdecydować, oryginalnej głowicy dedykowanej do 1,8 raczej bym już nie zakładał. Rozpatruję głowice od:

- audi 2,0 8v
- G60
- audi a3 1,6

Ciekawym rozwiązaniem było by zamontowanie głowicy od audi a3, kanały wydechowe ma z jednej strony głowicy a ssące z drugiej co korzystnie wpływało by na osiągi auta i dolot by się skrócił. Jeśli jest ktoś obcykany w tym temacie to mam kilka pytań. Głowica do bloku powinna pasować, ciekawe czy komory spalania są takie same?, jakie są średnice zaworów?, czy kolektor wydechowy od osiemdziesiątki by się spasował z głowicą od a3?
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 22:16 przez turbofin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 kwie 2011, 20:00

Ja proponowałbym głowice z 2,0 na plus to wieksze zawory i jak kupisz z wałkiem to bedzie ostrzejszy od tego z 1,8. I wiadomo ze taka głowica pasuje. Słyszałem o możliwosci montażu głowicy z G60, chłopy na forum golfa robiły takie ulepy, ale to musisz juz sam obadac. Z A3 nie wiedziałem nawet ze pasuje.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 kwie 2011, 22:04

Z 8 zaworowych Corrado pasują.

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 05 kwie 2011, 22:36

W corkach byly 2.0 8v i PG ktore tez mialy 8 zaworow
Glowica G60 ma zawory ssace ma takie same jak 2E nie wiem jak z wydechowymi wg etki zawory wydechowe wystepowaly tylko w PG i zadnym innym silniku wiec sprawdzilbym jakiej sa srednicy.
Zas glowice z 1.6 bym odpuscil, moze miec za male kanaly jak i zawory...
Jesli sie myle to niech mie ktos poprawi :roll:

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 06 kwie 2011, 17:23

Głowica od audi a3 najbardziej by mi odpowiadała. Uszczelka pod głowicę pasuje, średnice zaworów raczej nie powinny być mniejsze bo jest już to nowszy silnik i ma 102 KM. Jak ktoś ma okazję zbadania takiej głowicy i podania mi wymiarów to byłbym wdzięczny :mrgreen:

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 07 kwie 2011, 18:57

Skoro uszczekla pod glowice pasuje to i kanaly wodne i olejowe sa takie same.
Jeszcze przychodzi mi na mysle glowica z silnika 2.0 ABA ona tez ma kanaly wydechowe z jednej a z przeciwnej ssace tak jak ta z 1.6 na ktora sie uparles ;-)
Najlepiej sprawdz na doppel wober albo vwortex specyfike glowic

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 09 kwie 2011, 15:42

Najlepiej moim zdaniem przejechać sie na szrot zmierzyć zawory zobaczyć jak będą pasować kolektory czy da rade je spasować bo tak ktos powie zae psuje a tu lipa ja mysle ze najlepsza glowica była by od 2.0 8v ponieważ jest napewno tansza niz od A3 wieksza pojemnosc zawsze ja mozna z planować łatwiej ja dostac tylko jest jeden minus kolektory wychodza z jednej strony ciekawe czy od vw golfa III by nie psowała bo też maja kolektory z dwóch stron jak moilem w czeszniej jechac na wiekszy szrot taki jak w Gorczenicy k.Brodnicy i wtedy zmierzyc gniazda i reszete i można kombinować.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 12 kwie 2011, 12:08

Pewnie kolego Sebandi najlepiej byłoby te głowice mieć i dokładnie pomierzyć. Jak byś miał okazję to zrobić i przesłać fotki na forum to byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 04 maja 2011, 17:55

i co znalazles glowice?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 15 maja 2011, 15:59

Znalazłem i już mam pewne plany co do niej ale nie jest to taka prosta sprawa bo jest kilka niezgodności które trzeba by przeskoczyć.
Zamierzam założyć glowicę od audi/vw 1.6, ma ona większe zawory ssące jak moje, wałek nadawałby się do turbo bo nie ma tam przekrycia zaworów.
Różnice jakie są to spływowy kanał olejowy mniejszy ma inny kształt, ale można by go trochę zaspawać. Druga rzecz to pasek rozrządu, podobno te głowice chodziły na wąskim (18mm) i szerokim (23mm) pasku. I tu jest problem bo ten szeroki pasek ma tez inny rozstaw zębów.
Paski w silniku o oznaczeniu adp 1,6 jak i w moim są takie same.
Kanały wydechowe są takie same także kolektor wydechowy zostawię od audi 80.
Dużo będzie z tym pracy, ale myślę, że się opłaci :-D
Większe zawory i krótszy dolot nie nagrzewający się od wydechu powinno to pozytywnie wpłynąć na pracę silnika :-D

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 maja 2011, 16:01

Kolektor z zadnego silnika z epoki nie pasuje do 1.6.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 15 maja 2011, 16:09

konrad81 pisze:Glowica G60 ma zawory ssace ma takie same jak 2E nie wiem jak z wydechowymi wg etki zawory wydechowe wystepowaly tylko w PG i zadnym innym silniku wiec sprawdzilbym jakiej sa srednicy.
Srednice mają taka sama ale są z sodem i dlatego maja inne numery a niewystepuje nigdzie indziej bo są pod silnik turbo.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 15 maja 2011, 19:28

Ja bym dał od 2,0 bardzo duży dostęp i tanie, nie musisz kombinowac z 1,6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl