[80 B4 2.0ABK+LPG] KŁOPOTLIWY SILNIK???
[80 B4 2.0ABK+LPG] KŁOPOTLIWY SILNIK???
Witam chciałbym się podzielić moimi doświadczeniami z motorem 2.0 ABK. Otóż walczyłem z nim chyba ze trzy albo cztery lata. W sumie to trudno to nazwać walką, gdyż później po prostu się do tego przyzwyczaiłem. Silnik zaczął wariować: nie trzymał obrotów, potrafił zgasnąć, szarpał przy dodawaniu i puszczaniu gazu, odnosiło się wrażenie jakby samoczynnie dodawał sobie gazu (brak tempomatu),był duży problem z uruchomieniem ciepłego silnika. Odnośnie części jakie wymieniłem to: Silniczek krokowy-oczywiście to nie to, czujnik temperatury od ECU(niebieski) to nie to, regulator ciśnienia paliwa-nie pomogło, świece-nic się nie polepszyło, zapłon ustawiany kilkukrotni( oczywiście z wszelkimi zasadami ustawiania dla tego motoru-bez rezultatów) sonda nowa ngk- i nic, słynny przekaźnik 30 sprawdzany, mierzone napięcia-wszystko ok. przepływomierz sprawdzony - działał wzorowo, cewka zapłonowa nowa i lipa. Błędy pojawiały się takie jak zapewne w większości tych modeli czyli czujnik płynu, przepływomierz i sonda Objawy opisane wyżej występowały zarówno na pb jak i na lpg z tym, że niekiedy na Pb i na LPG silnik pracował całkiem normalnie i nie występowały żadne z powyższych objawów samochód wtedy śmigał jak nowy a nie jak 20-sto latek. Idealnie trzymał obroty super przyśpieszał a o zgaśnięciu nie było mowy. Został wymieniony parownik od gazu z myślą i nadzieją, że to będzie ta usterka, jednak nic to też nie pomogło. Zastanawiało mnie jednak to, iż silnik niekiedy pracował najnormalniej w świecie, żeby za 10 sekund znowu wpaść w te swoje wariacje.
Po mechanikach nie jeździłem, gdyż po pierwsze nie ma u mnie w okolicy jakiegoś lepszego znawcy tego tematu, a po drugie wyciągnęliby ze mnie ostatni grosz.
A teraz podaję rozwiązanie wszystkich moich problemów z silnikiem 2.0 ABK.
Gdyby ktoś miał kiedyś podobne objawy w swoim silniku należy rozłączyć wszystkie wtyczki przy silniku i osprzęcie i posprawdzać czy aby na pewno przewodzą prąd. U mnie po 20-stu latach zaniemogło połączenie przy przedłużaczy, który podłączony jest do przepływomierza. Proste????? A ile nerwów straciłem przez taką pierdółkę. Może gdybym podpiął Vaga wcześniej to by wyskoczyło, że przepływomierz cosik nie kontaktuje. Po przeczyszczeniu połączeń silnik dostał drugie życie. Od kilku tygodni chodzi jak malina, nie szarpie nie gaśnie, obroty na oryginalnym krokowcu jak z fabryki, przyspieszenie ok. Nic dziwnego z tym silnikiem już się nie dzieje. I tylko troszkę nerw bierze, że człowiek wcześniej nie posprawdzał takich banałów jak połączenia elektryczne w kostkach i złączkach. Teraz jazda z tym silnikiem sprawia w końcu przyjemność i nie trzeba martwić się tym, że dojeżdżając do skrzyżowania silnik zgaśnie i ciężko będzie go potem uruchomić. Długi ten mój wywód, ale mam nadzieję, że komuś się przyda.
Po mechanikach nie jeździłem, gdyż po pierwsze nie ma u mnie w okolicy jakiegoś lepszego znawcy tego tematu, a po drugie wyciągnęliby ze mnie ostatni grosz.
A teraz podaję rozwiązanie wszystkich moich problemów z silnikiem 2.0 ABK.
Gdyby ktoś miał kiedyś podobne objawy w swoim silniku należy rozłączyć wszystkie wtyczki przy silniku i osprzęcie i posprawdzać czy aby na pewno przewodzą prąd. U mnie po 20-stu latach zaniemogło połączenie przy przedłużaczy, który podłączony jest do przepływomierza. Proste????? A ile nerwów straciłem przez taką pierdółkę. Może gdybym podpiął Vaga wcześniej to by wyskoczyło, że przepływomierz cosik nie kontaktuje. Po przeczyszczeniu połączeń silnik dostał drugie życie. Od kilku tygodni chodzi jak malina, nie szarpie nie gaśnie, obroty na oryginalnym krokowcu jak z fabryki, przyspieszenie ok. Nic dziwnego z tym silnikiem już się nie dzieje. I tylko troszkę nerw bierze, że człowiek wcześniej nie posprawdzał takich banałów jak połączenia elektryczne w kostkach i złączkach. Teraz jazda z tym silnikiem sprawia w końcu przyjemność i nie trzeba martwić się tym, że dojeżdżając do skrzyżowania silnik zgaśnie i ciężko będzie go potem uruchomić. Długi ten mój wywód, ale mam nadzieję, że komuś się przyda.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2011, 14:10 przez ferdas66, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 24 paź 2010, 13:22
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Silnik ABK to dobry motor, trzeba tylko wiedzieć co z czym się go je a nie będzie z nim żadnych problemów. Ja szczerze mówiąc jeżdżę nim już siódmy rok i oprócz wcześniej opisanego problemu nie miałem z nim żadnych kłopotów. Od początku śmiga na gazie, nie miałem przez tyle lat żadnego strzału, nawet przewody od świeć mam te z którymi go kupiłem-po prostu nic złego się nie dzieje. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05
Witam dołączę się do postu a mianowicie mam taki problem z swoim abk rozkładam ręce na lpg nie równo pracuje na benzynie troszkę lepiej szarpie do 2.5 ,tys obrotów strzela w wydech nowe świece kopułka palec kable krokowy sonda i nadal to samo proszę o pomoc z góry dzieki
[ Dodano: 2016-10-25, 14:49 ]
proszę o odpowiedz
[ Dodano: 2016-10-25, 14:49 ]
proszę o odpowiedz
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
sylwester1234, więcej szczegółów by się przydało, pomijam fakt że bez podłączenia pod komp raczej nie wiele tu zrobimy
No i te nieszczęsne valteki u mnie też było podobnie gdy na dworze ciut zimniej się zrobiło.
ps. Stosuj znaki interpunkcyjne bo nie jestem pewien co chcesz wiedzieć i czy dobrze rozumiem wypowiedź!
No i te nieszczęsne valteki u mnie też było podobnie gdy na dworze ciut zimniej się zrobiło.
ps. Stosuj znaki interpunkcyjne bo nie jestem pewien co chcesz wiedzieć i czy dobrze rozumiem wypowiedź!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05
proszę link
Pod komputer był podpięty i nie ma błędów wszystkie podstawowe części takie jak wypisałem wcześniej zostały wymienione i po prostu czekam na wasze propozycje co może być jeszcze nie tak bo już kilku mechaników rozkłada ręce ja też gdy kręce go na obroty 3 ,tys chodzi normalnie na niższych obrotach słychać problem na benzynie jest lepiej ale jak redukuje to strzela w wydech dodam jeszcze że nie ma różnicy czy ciepły czy zimny jest to samo
Pod komputer był podpięty i nie ma błędów wszystkie podstawowe części takie jak wypisałem wcześniej zostały wymienione i po prostu czekam na wasze propozycje co może być jeszcze nie tak bo już kilku mechaników rozkłada ręce ja też gdy kręce go na obroty 3 ,tys chodzi normalnie na niższych obrotach słychać problem na benzynie jest lepiej ale jak redukuje to strzela w wydech dodam jeszcze że nie ma różnicy czy ciepły czy zimny jest to samo
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
sylwester1234, no wybacz ale co ja mam po tym filmiku stwierdzić?
A podłączenie pod komputer nie polega tylko na sprawdzeniu błędów trzeba by w bloki danych zobaczyć lub wrzuć tu logi, cos może by wyjaśniło.
Możliwe ze zapłon jest źle ustawiony, możliwe uszkodzenie przekaźnika 30.
wszystko co dotyczy abk https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm
2 sprawa jeśli na lpg chodzi źle to trzeba by również w komp lpg zajrzeć i nie licz ze na valteka będzie chodził dobrze.
A podłączenie pod komputer nie polega tylko na sprawdzeniu błędów trzeba by w bloki danych zobaczyć lub wrzuć tu logi, cos może by wyjaśniło.
Możliwe ze zapłon jest źle ustawiony, możliwe uszkodzenie przekaźnika 30.
wszystko co dotyczy abk https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm
2 sprawa jeśli na lpg chodzi źle to trzeba by również w komp lpg zajrzeć i nie licz ze na valteka będzie chodził dobrze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05
-
- Forum Audi 80
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 paź 2016, 14:05