[B4 NG] Falowanie obrotów - Film
- grzesnobis
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 lis 2009, 19:20
- Lokalizacja: WLI / TK
[B4 NG] Falowanie obrotów - Film
Witam.
Mam problem z obrotami biegu jałowego.
Gdy silnik się nagrzeje, to obroty na benzynie falują, od około 1000 do 1200 obr/min
Mam instalację LPG 1generacja na śrubę.
Wymieniłem już:
-świece
-przewody zapłonowe
-kopułkę i palec rozdzielacza
A także gumę przepływomierza(stara była pęknięta), cały rozdzielacz paliwa z przepływomierzem.
Niestety numery nowych(używanych) rozdzielacza i przepływomierza sa inne od tych co miałem wcześniej.
Dla lepszego zobrazowania nagrałem filmik:
Falowanie
Po odpięciu krokowca obroty nie zmieniają się,
po odpięciu kostki od przepustnicy lub rozdzielacza obroty rosną.
Co to może być?
Pamiętam jeszcze jak kiedyś ręcznie załączałem czujnik max otwarcia przepustnicy
to obroty rosły, a teraz nie ma żadnej reakcji.
Więc nie wiem czy to czujniki przepustnicy się nie załączają.
Mam problem z obrotami biegu jałowego.
Gdy silnik się nagrzeje, to obroty na benzynie falują, od około 1000 do 1200 obr/min
Mam instalację LPG 1generacja na śrubę.
Wymieniłem już:
-świece
-przewody zapłonowe
-kopułkę i palec rozdzielacza
A także gumę przepływomierza(stara była pęknięta), cały rozdzielacz paliwa z przepływomierzem.
Niestety numery nowych(używanych) rozdzielacza i przepływomierza sa inne od tych co miałem wcześniej.
Dla lepszego zobrazowania nagrałem filmik:
Falowanie
Po odpięciu krokowca obroty nie zmieniają się,
po odpięciu kostki od przepustnicy lub rozdzielacza obroty rosną.
Co to może być?
Pamiętam jeszcze jak kiedyś ręcznie załączałem czujnik max otwarcia przepustnicy
to obroty rosły, a teraz nie ma żadnej reakcji.
Więc nie wiem czy to czujniki przepustnicy się nie załączają.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Witam
W NG nie ma silnika krokowego, jest elektromagnetyczny zawór. Ja bym mu dał 12v, nawet bez demontażu, na wyłączonym silniku. Jeśli pod wpływem napięcia pyknie, to znaczy że działa. Napięcie nie musi być z aku, jeśli sie boisz spalić , może być z baterii 9v. Mój pod napięciem z aku sprawdzałem i wszystko było ok. Można oczywiście go wyjac i poczyścić, ale to nie pomoże raczej.
Obroty falują, bo korektor wzbogaza mieszankę. Robi tak, ponieważ otrzymuje błedne informacje z jakiegoś czujnika, lub nie otrzymuje ich wcale.
Proponuje sprawdzić kody migowe na początek
P.S
Zakładam że dolot masz szczelny całkowicie. To trzeba naprawde porządnie posprawdzać, bo może sie na pierwszy rzut oka wydawać, że jest ok a w rzeczywistości lipton :-|
U mnie np. po założeniu miksera tylna część gumy ciężko wchodziła na przepływomierz i tamtędy lewe szło...
Pozdrawiam
W NG nie ma silnika krokowego, jest elektromagnetyczny zawór. Ja bym mu dał 12v, nawet bez demontażu, na wyłączonym silniku. Jeśli pod wpływem napięcia pyknie, to znaczy że działa. Napięcie nie musi być z aku, jeśli sie boisz spalić , może być z baterii 9v. Mój pod napięciem z aku sprawdzałem i wszystko było ok. Można oczywiście go wyjac i poczyścić, ale to nie pomoże raczej.
Obroty falują, bo korektor wzbogaza mieszankę. Robi tak, ponieważ otrzymuje błedne informacje z jakiegoś czujnika, lub nie otrzymuje ich wcale.
Proponuje sprawdzić kody migowe na początek
P.S
Zakładam że dolot masz szczelny całkowicie. To trzeba naprawde porządnie posprawdzać, bo może sie na pierwszy rzut oka wydawać, że jest ok a w rzeczywistości lipton :-|
U mnie np. po założeniu miksera tylna część gumy ciężko wchodziła na przepływomierz i tamtędy lewe szło...
Pozdrawiam
- grzesnobis
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 lis 2009, 19:20
- Lokalizacja: WLI / TK
Jutro postaram się podmienić krokowca.
Z tymi kodami błyskowymi to mam problem,
Mam 3 gniazda diagnostyczne
i jakoś mi nie wychodzi to wybłyskiwanie,
czytałem że trzeba przed tym wykonać jazdę testową ze wszystkimi stanami obciążenia silnika.
Padre (LDZ) Możesz sprawdzić u siebie czy po naciśnięciu tego:
pstryczka obroty ci się podnoszą na biegu jałowym?
U mnie nie ma żadnej reakcji, nie wiem czy przez to też nie mogę wybłyskać tych kodów.
Z tymi kodami błyskowymi to mam problem,
Mam 3 gniazda diagnostyczne
i jakoś mi nie wychodzi to wybłyskiwanie,
czytałem że trzeba przed tym wykonać jazdę testową ze wszystkimi stanami obciążenia silnika.
Padre (LDZ) Możesz sprawdzić u siebie czy po naciśnięciu tego:
pstryczka obroty ci się podnoszą na biegu jałowym?
U mnie nie ma żadnej reakcji, nie wiem czy przez to też nie mogę wybłyskać tych kodów.
Witam. Ten pstryczek kolego jest od odcięcia i załącza się przy pedale gazu w podłodze. Natomiast ten od wolnych obrotów jest umieszczony pod spodem przepustnicy Otwierając delikatnie przepustnice powinieneś usłyszeć delikatne pyknięcie, ewentualnie dokonaj pomiaru czy jest przejście we wtyczce. Załączenie go powoduje przejście sterownika w tryb wolnych obrotów. Do sprawdzenia: szczelność dolotu włącznie z odmą a nawet bagnetem, czujnik temp. sonda lambda i dawka paliwa, zwłaszcza że jak piszesz była wymiana przepływki z rozdzielaczem a reguluje się ją indywidualnie do każdego silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- michal1993
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 13 paź 2010, 19:20
- Lokalizacja: Sade Budy
- grzesnobis
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 lis 2009, 19:20
- Lokalizacja: WLI / TK
Wymieniłem silniczek krokowy.
Silniczki obydwa sprawne, po podpięciu pod aku słychać głośne pyk i się otwierają.
Cały dolot rozebrałem i złożyłem na nowo, raczej nie ma nieszczelności.
Dalej faluje po zagrzaniu.
Postaram się jeszcze odczytać kody błyskowe, bo jak na razie nie za bardzo chcą one błyskać.
Silniczki obydwa sprawne, po podpięciu pod aku słychać głośne pyk i się otwierają.
Cały dolot rozebrałem i złożyłem na nowo, raczej nie ma nieszczelności.
Dalej faluje po zagrzaniu.
Postaram się jeszcze odczytać kody błyskowe, bo jak na razie nie za bardzo chcą one błyskać.
- grzesnobis
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 lis 2009, 19:20
- Lokalizacja: WLI / TK
- grzesnobis
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 14 lis 2009, 19:20
- Lokalizacja: WLI / TK