witam i przepraszam ze sie nie przywitalem w odpowiednim dziale
kilka dni temu kupilem 80 quattro 2.6
bylo wszystko ladnie lecz czułem ze siedza poduszki silnika i skrzyni wiec jeździlem delikatnie az trafila sie sytuacja ze trzeba bylo ruszyc gwałtowniej
1 - 2 bieg i pojawil sie dziwny dzwiek ocieranie metalu o metal i pojawiły sie stuki zwłaszcza gdy ruszam do tyłu
polega to na tym ze po jeździe do przodu zatrzymuje sie wrzucam wsteczny ruszam delikatnie auto rusza i nagle stukniecie takie ze az szarpnie silnikiem i skrzynia nie pojawia sie juz ponownie puki nie rusze do przodu
do przodu tez sie to pojawia ale ledwo wyczuwalne najlepiej czuc to na wstecznym
dodam ze dzis wymienilem poduszki skrzyni silnika bo bylem pewny ze to one a jednak nie cos innego obawiam sie skrzyni tarcie metalu o metal zniklo ale stuk sie zaczyna nasilac i robi sie juz wyczuwalny przy zwlanianiu i przyspieszaniu
efekt jest taki jak by cos mialo luz (frez na sprzegle na przegubach)
jutro bede sprawdzac ale gdyby nie to czego jeszcze szukac?
[B4 ABC] coupe quattro stuki podczas ruszania
wszystkie tuleje zawieszenia na tip top zero luzów zaraz jadę do pracy to wskoczę na kanał i sprawdzam przeguby mam nadzieje ze to któryś przegub
już w razie co mam skrzynie biegów ale do cholerci nie chce mi się tego rwać w świeżo kupionym aucie
edit:
sprawdzone i nie miłe znalezisko luz jest w skrzyni,moze potem zdejme oslone dyfra i sprawdze co tam sie dzieje jesli nie dyfer to potrzebuje skrzyni quattro CDV bo ta co znalazlem to inne oznaczenie
już w razie co mam skrzynie biegów ale do cholerci nie chce mi się tego rwać w świeżo kupionym aucie
edit:
sprawdzone i nie miłe znalezisko luz jest w skrzyni,moze potem zdejme oslone dyfra i sprawdze co tam sie dzieje jesli nie dyfer to potrzebuje skrzyni quattro CDV bo ta co znalazlem to inne oznaczenie
po wpięciu biegu i kręceniu kołem jednym uniesionym coś strzela w skrzyni jednorazowo w danym kierunku taki objaw przy ruszaniu aż skacze cala skrzynia
zabrałem się za skrzynkę odkręcam spust oleju i co wypływa ? a no srebro płynie istne, kupa opiłków ze olej zmienił barwę na srebro no wiec już wiem ze jest lipa
wyrwałem półośki odkręcam pokrywę dyfra z nadzieja ze dyfer się wysrał odkręcam wyjmuje i dyfer igiełka zero luzów ale pierścień od prędkościomierza znikł wypadły tylko strzepki w razie coś mam dyfer do sprzedania
wyrwałem skrzynie z auta rozpołowiłem i na pierwszy rzut jest oki żaden ząb nie dostał biegi do końca wchodziły płynnie bez kłopotu
może ktos poratuje schematem skrzyni żeby zobaczyć w jaki sposób przekazuje moc z walka na wałek i tryby
co do sprzęgła i dwumasu są w stanie bardzo dobrym
edit;
po wnikliwym badaniu skrzynki okazalo sie ze opilki to aluminium z obudowy torsena
a du..py dał sam torsen
pytanie do was czy ktos ma na zbyciu torsena ? za rozsadne pieniadze
zabrałem się za skrzynkę odkręcam spust oleju i co wypływa ? a no srebro płynie istne, kupa opiłków ze olej zmienił barwę na srebro no wiec już wiem ze jest lipa
wyrwałem półośki odkręcam pokrywę dyfra z nadzieja ze dyfer się wysrał odkręcam wyjmuje i dyfer igiełka zero luzów ale pierścień od prędkościomierza znikł wypadły tylko strzepki w razie coś mam dyfer do sprzedania
wyrwałem skrzynie z auta rozpołowiłem i na pierwszy rzut jest oki żaden ząb nie dostał biegi do końca wchodziły płynnie bez kłopotu
może ktos poratuje schematem skrzyni żeby zobaczyć w jaki sposób przekazuje moc z walka na wałek i tryby
co do sprzęgła i dwumasu są w stanie bardzo dobrym
edit;
po wnikliwym badaniu skrzynki okazalo sie ze opilki to aluminium z obudowy torsena
a du..py dał sam torsen
pytanie do was czy ktos ma na zbyciu torsena ? za rozsadne pieniadze