[B4 1.9TDI 1Z] Problem z czujnikiem temperatury silnika
[B4 1.9TDI 1Z] Problem z czujnikiem temperatury silnika
Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury silnika, ja w swojej audi posiadam czujnik bardzo rzadko stosowany i nie występuje w zamiennikach, mój jest o ile pamiętam 5lub 6 pinowy, koszt w serwisie prawie 500zł!. I czy ktoś z was już miał ten problem i czy można w jakiś sposób podłączyć ten na 3 piny, lub proszę o jakiś schemat za co są odpowiedzialne piny od tego czujnika :->
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Panowie, potrzebuję także jakiś schemat tego czujnika. Bo chodzi o to, że w kostce od tego czujnika mam na 3-ech przewodach plus po zapłonie, a w tym ten plus pojawia się na przewodzie niebiesko brązowym, a on jest odpowiedzialny za wskaźnik temp. I gdy nie ma zapłonu, to w miarę jak temp silnika rośnie to rezystancja maleje, ale jak zapłon załączę to ciągle jest tam trochę pond 10 V i wskaźnik temp stoi na 0. Gdy podłączę pod ten przewód masę z karoserii, to wskaźnik idzie na 120*C. Nie wiem czy coś mam skopane w instalacji, czy może czujnik padł ten 6 pinowy, ale dodam że robiłem przekładkę z boscha na pierburga i instalacja pierburgowska nie miała klimy, jednak starałem się wszystkie przewody brakujące przełożyć, a od tego czujnika brakowało tylko dwóch jednak one prawdopodobnie idą do kompa, tak że ze wskaźnikiem temp. nie mają nic wspólnego. Wszystkie inne wskaźniki mi działają, tylko ten od temp. nie. A i rezystancja czujnika spada tak od około 200 ohm, po jakimś czasie miał 180 później 150 ohm, tak że myślę iż powinien być dobry.
Dodam też że po zapłonie na tych śrubkach od zegara temperatury, co znajdują się z tyłu licznika jest ciągle trochę ponad 10 V.
Pozdrawiam
Piotr
Dodam też że po zapłonie na tych śrubkach od zegara temperatury, co znajdują się z tyłu licznika jest ciągle trochę ponad 10 V.
Pozdrawiam
Piotr
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
szkoda ze nienapisaleiscie nr-ow czujnika jakiego szukacie
https://audi80.pl/19-tdi-1z-problem- ... t38255.htm
https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-proble ... t47747.htm
czy takiego czujnika poszukujecie 028919369 ?
to ze masz tam 10V to znaczy ze napiecie wychodzi z licznika, na czujnik, a czujnik im goretszy tym bardziej powinien "puscic" prad do masy i powinien bardziej sie wychylic wskaznik
https://audi80.pl/19-tdi-1z-problem- ... t38255.htm
https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-proble ... t47747.htm
czy takiego czujnika poszukujecie 028919369 ?
czyli spada za malo, widocznie powinna spasc do mniejszej wartoscimisiekdzwon pisze:spada tak od około 200 ohm, po jakimś czasie miał 180 później 150 ohm,
to ze masz tam 10V to znaczy ze napiecie wychodzi z licznika, na czujnik, a czujnik im goretszy tym bardziej powinien "puscic" prad do masy i powinien bardziej sie wychylic wskaznik
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
hmm... może najłatwiej by było, aby ktoś kto posiada owy czujnik w samochodzie po prostu sprawdził co jest na przewodzie niebiesko brązowym w całej czarnej kostce pod nogami kierowcy. O ile się nie mylę to przewód, który należało by sprawdzić jest 2 od lewej strony tej kostki. Chodzi o to czy jest na tym przewodzie + po zapłonie i jaka jest jego wartość w woltach, przy zimnym silniku i rozgrzanym silniku. Na pewno pomoże to w zdjagnowzowaniu problemu