[2.3 NG] problem z odpowietrzeniem
[2.3 NG] problem z odpowietrzeniem
witam od dłuższego czasu mam taki problem ze hamulce zachowują sie tak jakby były nie odpowietrzone, a odpowietrzane były juz kilkanascie razy a pedał ciagle wpada i po ok dwuch trzech nacisnieciach sie dzwiga juz nie wiem o co chodzi? moze to wina pompy lub serwa? a moze vakumpompa? zna ktoś podobne objawy? dodam ze na luzie po kilkukrotnym wcisnieciu hamulca silnik nieznacznie dwigał obroty a od pewnego czasu tak sie juz nie dzieje
wegług procedury od prawego tyłu, pamietam jeszcze ze był ruszany korektor siły hamowania bo był luzny i go naciagałem a teraz znalazłem coś takiego
Odpowietrzanie
Jeśli jest konieczne odpowietrzenie całego układu hamulcowego,
należy odpowietrzać pojedynczo każdy hamulec koła.
Ma to miejsce wtedy, kiedy powietrze wniknęlo do każdego
cylinderka. Jeżeli została wymieniona lub naprawiona tylko
jedna obudowa zaciskacza wzgl. jeden rozpieracz, wystarcza
z reguły odpowietrzenie tego pojedynczego cylinderka.
Kolejno66 odpowietrzania: Uwaga: Tylko w samochodach z
ABS (urządzenie zapobiegające blokowaniu kół) - najpierw
odpowietrzyć pompę hamulcową.
Dalsza kolejność (wszystkie samochody): 1. Prawa obudowa
zaciskacza wzgl. rozpieracz z tyłu, 2. Lewa obudowa
zaciskacza wzgl. rozpieracz z tylu, 3. Prawa budowa zaciskacza
z przodu, 4. Lewa obudowa zaciskacza z przodu.
Uwaga: W samochodach ze wspomaganiem hamulców podczas
odpowietrzania tylnego hamulca docisnąć silnie dźwignię
regulatora w strone osi tylnej, patrz nastepny rozdział.
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Odpowletrzać
tylko przy pracującym silniku!!!
Zdjąć oslone gumowa z zaworka odpowietrzajacego cylinderka
hamulcowego, nasadzic czysty wężyk i drugi jego
koniec wlozyc do butelki napelnionej do polowy plynem
hamulcowym.
Pomocnik powinien wielokrotnie przyciska6c pedał hamulca
(pompować) do czasu wytworzenia cisnienia w ukladzie
hamulcowym. Wyczuwa sie je po wzrastajacym oporze
na pedale.
Po osiągnięciu wystarczajacego cisnienia wcisnac pedal
i trzymac noge na pedale.
Otworzyc za pomoca plaskiego klucza zawór odpowietrzajacy
na okolo pół obrotu. Wyciekający płyn zbierał do
butelki. Zwracać uwage, zeby koniec wężyka w butelce
zawsze znajdowal sig poniżej lustra plynu.
Skoro tylko spadnie cisnienie plynu, natychmiast zamknac
zawór odpowietrzania.
Powtórzyć pompowanie, aż do ponownego wytworzenia
cisnienia w ukladzie. Wcisnąć pedal i przytrzymac go noga.
Odkręcić srube odpowietrzajaca. Po obnizeniu sie ci
snienia ponownie wkrecic srube.
Powtarzac procedure odpowietrzania kazdego rozpieracza
do czasu, az w plynie hamulcowym splywajacym do
butelki przestana sie pojawiac pecherzyki powietrza.
Po odpowietrzeniu sciagnac wezyk z zaworka odpowietrzajacego,
nasadzic oslone przeciwpylową na zaworek.
W ten sam sposób odpowietrzyc inne cylinderki.
Uwaga: Podczas odpowietrzania obserwowac od czasu do
czasu zbiorniczek wyrownawczy. Poziom plynu nie moze
opaść zbyt nisko, gdyż nastąpi wtedy zassanie powietrza
poprzez zbiorniczek. Zawsze dolewać tylko świeży płyn
hamulcowy!!!
Po zakończeniu odpowietrzania należy napelnić zbiorniczek
wyrównawczy do znaku MAX.
pisza ze w ukladach ze wspomaganiem trza na zapalonym silniku i korektor odciagac, sprubuje jeszcze tak, a jak to juz nie pomoże to nie wiem
Odpowietrzanie
Jeśli jest konieczne odpowietrzenie całego układu hamulcowego,
należy odpowietrzać pojedynczo każdy hamulec koła.
Ma to miejsce wtedy, kiedy powietrze wniknęlo do każdego
cylinderka. Jeżeli została wymieniona lub naprawiona tylko
jedna obudowa zaciskacza wzgl. jeden rozpieracz, wystarcza
z reguły odpowietrzenie tego pojedynczego cylinderka.
Kolejno66 odpowietrzania: Uwaga: Tylko w samochodach z
ABS (urządzenie zapobiegające blokowaniu kół) - najpierw
odpowietrzyć pompę hamulcową.
Dalsza kolejność (wszystkie samochody): 1. Prawa obudowa
zaciskacza wzgl. rozpieracz z tyłu, 2. Lewa obudowa
zaciskacza wzgl. rozpieracz z tylu, 3. Prawa budowa zaciskacza
z przodu, 4. Lewa obudowa zaciskacza z przodu.
Uwaga: W samochodach ze wspomaganiem hamulców podczas
odpowietrzania tylnego hamulca docisnąć silnie dźwignię
regulatora w strone osi tylnej, patrz nastepny rozdział.
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym. Odpowletrzać
tylko przy pracującym silniku!!!
Zdjąć oslone gumowa z zaworka odpowietrzajacego cylinderka
hamulcowego, nasadzic czysty wężyk i drugi jego
koniec wlozyc do butelki napelnionej do polowy plynem
hamulcowym.
Pomocnik powinien wielokrotnie przyciska6c pedał hamulca
(pompować) do czasu wytworzenia cisnienia w ukladzie
hamulcowym. Wyczuwa sie je po wzrastajacym oporze
na pedale.
Po osiągnięciu wystarczajacego cisnienia wcisnac pedal
i trzymac noge na pedale.
Otworzyc za pomoca plaskiego klucza zawór odpowietrzajacy
na okolo pół obrotu. Wyciekający płyn zbierał do
butelki. Zwracać uwage, zeby koniec wężyka w butelce
zawsze znajdowal sig poniżej lustra plynu.
Skoro tylko spadnie cisnienie plynu, natychmiast zamknac
zawór odpowietrzania.
Powtórzyć pompowanie, aż do ponownego wytworzenia
cisnienia w ukladzie. Wcisnąć pedal i przytrzymac go noga.
Odkręcić srube odpowietrzajaca. Po obnizeniu sie ci
snienia ponownie wkrecic srube.
Powtarzac procedure odpowietrzania kazdego rozpieracza
do czasu, az w plynie hamulcowym splywajacym do
butelki przestana sie pojawiac pecherzyki powietrza.
Po odpowietrzeniu sciagnac wezyk z zaworka odpowietrzajacego,
nasadzic oslone przeciwpylową na zaworek.
W ten sam sposób odpowietrzyc inne cylinderki.
Uwaga: Podczas odpowietrzania obserwowac od czasu do
czasu zbiorniczek wyrownawczy. Poziom plynu nie moze
opaść zbyt nisko, gdyż nastąpi wtedy zassanie powietrza
poprzez zbiorniczek. Zawsze dolewać tylko świeży płyn
hamulcowy!!!
Po zakończeniu odpowietrzania należy napelnić zbiorniczek
wyrównawczy do znaku MAX.
pisza ze w ukladach ze wspomaganiem trza na zapalonym silniku i korektor odciagac, sprubuje jeszcze tak, a jak to juz nie pomoże to nie wiem
W b4 jest to tak dziwnie że hamulec się robi po przejechaniu ok 200km( bynajmniej przy mojej rzadkiej częstotliwości używania hamulca) tzn jest ale nisko pedał później się to normuje i pedał jest wysoko, Do odpowietrzania tylna belka nie może być w lufcie bo nie puści korektor. A to wszystko zaczęło się od tamtej roboty?? A Ty masz słaby hamulec czy tylko pedał hamulca nisko??
tak to sie zaczeło od tego ze czekajac na łożysku uznałem ze te sprezyne naciagne i potem po załozeniu wszystkiego do kupy problem, a tył dzis odpowietrzałem bez kola, jutro zrobie za załozonym kole i zapalonym motorze i dam znac co i jak
mam słaby hamulec i do tego papuciowaty
a mozesz przyblizyc zasade działania tego korektora?
mam słaby hamulec i do tego papuciowaty
a mozesz przyblizyc zasade działania tego korektora?
teoretycznie jak naciągnąłeś sprężynę to szybciej puści korektor czyli szybciej hamuje tył spróbuj odpowietrzyć hamulce ale skoro nie było nic rozkręcane od płynu to nic nie powinno się zapowietrzyć. Możesz mieć jeszcze jeden problem a mianowicie stary płyn ale to nie dzieje się nigdy tak że nagle się traci hamulec. Zacznij odpowietrzać od prawego tyłu później lewy bo zaczynamy od najdłuższego obwodu. Napisz jak Ci poszło
[ Dodano: 2011-04-12, 21:04 ]
korektor polega na tym że im więcej naładujesz do auta(5 osób i pakiet bagaży) to bardziej hamuje tył tzn nie bardziej od przodu. A jak jedziesz sobie sam to wtedy nie potrzebujesz aż takiego mocnego hamulca na wszystkie 4 koła i korektor do tego właśnie służy żeby sobie to rozdzielał kiedy ma mocniej hamować tył
[ Dodano: 2011-04-12, 21:04 ]
korektor polega na tym że im więcej naładujesz do auta(5 osób i pakiet bagaży) to bardziej hamuje tył tzn nie bardziej od przodu. A jak jedziesz sobie sam to wtedy nie potrzebujesz aż takiego mocnego hamulca na wszystkie 4 koła i korektor do tego właśnie służy żeby sobie to rozdzielał kiedy ma mocniej hamować tył
nie oprócz tego co napisałem nic nie było ruszane, dopiero wczoraj wymieniałem klocki i tarcze z przodu, ale z tym to sie juz drugi miesiac mecze, no i dzis jade dopracy a tu niespodzianka, przywaliłem w hamulec i tył sie zablokował a przod nie, ale to chyba tarcze sie musza dotrzec, sprobuje jeszcze raz odpowietrzyc i dam znac
witam, wróciłem z pracy i odpowietrzyłem jeszcze raz tył, tylko tym razem stał na ziemi z zapalonym silnikiem i dodatkowo jak sie korektor otwierał to go wciskałem podczas odkrecania odpowietrzników no i musze przyznac ze jest dużo lepiej, nie wiem czy taj jak wczesniej ale jest dobrze, chociaż zauważam ze jak hamuje i drugi raz wcisne pedał to jest wyżej, ale to chyba normalny objaw.
płym wymieniałem w sierpniu i sie wtedy wszystko super odpowietrzyło dlatego do teraz nie wiem dokładnie co było przyczyna problemu. dziekuje za pomoc
w tym poradniku pisze zeby docisnac dzwignie regulatora w strone osi tylnej, a ta strone on sie tak jakby otwiera, ja go dociskałem tak zeby go zamknąć, czy to może mieć jakieś znaczenie?
płym wymieniałem w sierpniu i sie wtedy wszystko super odpowietrzyło dlatego do teraz nie wiem dokładnie co było przyczyna problemu. dziekuje za pomoc
w tym poradniku pisze zeby docisnac dzwignie regulatora w strone osi tylnej, a ta strone on sie tak jakby otwiera, ja go dociskałem tak zeby go zamknąć, czy to może mieć jakieś znaczenie?