[B3/B4 all]podswietlenie nawiewu, konsoli włączników świateł
[B3/B4 all]podswietlenie nawiewu, konsoli włączników świateł
witam mam pytanko...
mam audi B4 ABK sedan i zastanawiam sie czy tablica nawiewu powinna byc podswietlona oraz czy przyciski swiateł przeciwmgielnych (przód i tył), ogrzewanie szyby tylnej oraz regulacja swiateł mijania powinny byc podswietlone ale w pozycji wyłączonej?? tak jak jest to przy swiatłach awaryjnych!! podswietlenie tych przycisków działa dopiero gdy sa załączone ale gdy jade w nocy to nie widze który jest który...
z góry dziekuje za pomoc
mam audi B4 ABK sedan i zastanawiam sie czy tablica nawiewu powinna byc podswietlona oraz czy przyciski swiateł przeciwmgielnych (przód i tył), ogrzewanie szyby tylnej oraz regulacja swiateł mijania powinny byc podswietlone ale w pozycji wyłączonej?? tak jak jest to przy swiatłach awaryjnych!! podswietlenie tych przycisków działa dopiero gdy sa załączone ale gdy jade w nocy to nie widze który jest który...
z góry dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 22 sie 2007, 20:56 przez Lenio21, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, na 99% przepalony masz bezpiecznik 12 lub żarówki, poszukaj na forum było już wiele o zdejmowaniu ramki od regulacji nawiewu i o wymianie żarówek w przełącznikach:
viewtopic.php?t=6156&highlight=podswiet ... zycisk%F3w
viewtopic.php?t=5612&highlight=podswiet ... zycisk%F3w
viewtopic.php?t=2510&highlight=podswiet ... zycisk%F3w
viewtopic.php?t=3368&highlight=podswiet ... zycisk%F3w
viewtopic.php?t=6156&highlight=podswiet ... zycisk%F3w
viewtopic.php?t=5612&highlight=podswiet ... zycisk%F3w
viewtopic.php?t=2510&highlight=podswiet ... zycisk%F3w
viewtopic.php?t=3368&highlight=podswiet ... zycisk%F3w
Żaróweczki się wciska lub lutuje. Wciskane - wystarczy ściągnąć przedni panelik przycisku; lutowane - trzeba całkowicie rozmontować przycisk.
Przy lutowaniu - żeby wyciągnąć przycisk trzeba podważyć go z góry i z dołu i wyciągnąć do siebie; odłączyć wtyczkę z przewodami, podważyć zatrzaski - aby wyciągnąć środek przycisku z obudowy. Oczywiście trzeba uważać żeby nie połamać zatrzasków. Przy przycisku regulacji świateł trzeba jeszcze uważać żeby nie wyskoczyła sprężynka albo taki mały trzpienik sprężynki.
Przy lutowaniu - żeby wyciągnąć przycisk trzeba podważyć go z góry i z dołu i wyciągnąć do siebie; odłączyć wtyczkę z przewodami, podważyć zatrzaski - aby wyciągnąć środek przycisku z obudowy. Oczywiście trzeba uważać żeby nie połamać zatrzasków. Przy przycisku regulacji świateł trzeba jeszcze uważać żeby nie wyskoczyła sprężynka albo taki mały trzpienik sprężynki.
Aby wymienić żarówki podświetlające we włączniku szyby i świateł przeciwmgielnych trzeba włączniki wymontować i rozebrać.Są zatrzaski,więc delikatnie bo plastik cienki,po zdjęciu klawisza widać żarówki-podświetlenie jest z przewodu +15 czyli po włączeniu stacyjki.Żarówki są lutowane do blaszek,trzeba kupić na 14-15V z dość długimi końcówkami-min.2 cm.Może też nie łączyć blaszka masy-suwa się po blaszce włącznika-wówczas dwie nie świecą lub przerywają.Jedna ma zasilanie ze stacyjki druga po włączeniu włącznika ta co świeci mocniej,masę mają wspólną.
koledzy dobrze doradzają z tym że
przycisk do grzania szyby tylnej, świateł przeciwmgłowych nie trzeba całych wyjmować, wystarczy ściągnąć samą część górną i ukażą się po dwie żarówki jedna zasilana z styku 15, a druga po włączeniu danego przełącznika (żarówki 1,2W)
przycisk regulacji świateł musisz niestety wyciągnąć cały i rozebrać go na części pierwsza ponieważ żarówka jest lutowana do płytki (taka sama jak idzie do podświetleń w radiach samochodowych)
przycisk do grzania szyby tylnej, świateł przeciwmgłowych nie trzeba całych wyjmować, wystarczy ściągnąć samą część górną i ukażą się po dwie żarówki jedna zasilana z styku 15, a druga po włączeniu danego przełącznika (żarówki 1,2W)
przycisk regulacji świateł musisz niestety wyciągnąć cały i rozebrać go na części pierwsza ponieważ żarówka jest lutowana do płytki (taka sama jak idzie do podświetleń w radiach samochodowych)
u mnie to chyba wszystkie zaróweczki w przyciskach sa lutowane bo po zdjeciu plastikowych właczników rzeczywiscie widac było zaróweczki ale w zaden sposób nie mogłem ich wyciagnac zbyt mało wystaja zeby moc je porzadnie złapac ( a wygladaja zupełnie tak samo jak wciskane zaróweczki od nawiewu), ja mam do wymiany górne zaróweczki od szyby i swiateł przeciwmgielnych, cały przycisk od regulacji swiateł do rozmontowania(nie wiem jeszcze ile tam jest zarówek), no i zastanawiam sie nad przyciskiem ABS-u bo zaróweczki sa ale nie swieca, ale jak sie przygladałem lutom to jest tylko do jednej blaszki na dwie zaróweczki w tym guziku...
czy ja musze wszystkie przyciski wyjmowac zeby wymienic zaróweczki czy moze jest inny sposób? wyjałem radio i tylko ta droga udało mi sie dostac reka do jakis kabli od tych przełączników, czy to najlepsza droga zeby odłączyc kostki z tyłu bo nie wiem czy pozniej dam rade je spowrotem podłączyc (troche mało miejsca do manewru dłonią w tych zakamarkach...
czy ja musze wszystkie przyciski wyjmowac zeby wymienic zaróweczki czy moze jest inny sposób? wyjałem radio i tylko ta droga udało mi sie dostac reka do jakis kabli od tych przełączników, czy to najlepsza droga zeby odłączyc kostki z tyłu bo nie wiem czy pozniej dam rade je spowrotem podłączyc (troche mało miejsca do manewru dłonią w tych zakamarkach...