[b4] większe serwo - z czego pasuje?
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
[b4] większe serwo - z czego pasuje?
witam.
jak niektorym wiadomo, zmienilem caly uklad hamulcowy na taik z mlodszego modelu, b5 ale oprocz serwa i teraz pojawily sie klocki, bo gdy chce zahamowac jest brak hamulca, tzn z początku cos pocisnie i plum... ucieka pedał, a po przegazowaniu hamulec jest twardy i chce wyrzucic mnie przez szybe.
wymienilem caly uklad podcisnień, nowe opaski i troche sie polepszylo ale nadal slaby bardzo hamulec.
prosze uzytkownikow o jakies wskazowki od czego pasuje, itp ale tylko od takich co zmieniali serwo, a nie slyszeli od sąsiada kolegi wujka przez jego siostre.
moje serwo, i pompa hamulcowa, to Girlnig 20a, czy jakos tak - wieczorem dokladniejsza nazwe podam.
dzieki, pzdr.
jak niektorym wiadomo, zmienilem caly uklad hamulcowy na taik z mlodszego modelu, b5 ale oprocz serwa i teraz pojawily sie klocki, bo gdy chce zahamowac jest brak hamulca, tzn z początku cos pocisnie i plum... ucieka pedał, a po przegazowaniu hamulec jest twardy i chce wyrzucic mnie przez szybe.
wymienilem caly uklad podcisnień, nowe opaski i troche sie polepszylo ale nadal slaby bardzo hamulec.
prosze uzytkownikow o jakies wskazowki od czego pasuje, itp ale tylko od takich co zmieniali serwo, a nie slyszeli od sąsiada kolegi wujka przez jego siostre.
moje serwo, i pompa hamulcowa, to Girlnig 20a, czy jakos tak - wieczorem dokladniejsza nazwe podam.
dzieki, pzdr.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
serwo było wykręcone, rozkrecone z pompą i ani mililitra nawet pary nie bylo, wszystko igielka.karolas123 pisze: Byc moze przepona serwa jest dziurawa albo masz w serwie wodę.
znaczy sie co? ten przewod co jest w serwo wlozony? wyjalem go na odpalonym silniku i cislo powietrze ze ciezko palcem bylo zastawickarolas123 pisze:Sprawdz tez dzialanie zaworu zwrotnego w instalacji.
tu są same przednie, tylne są tego samego rozmiaru co seria. tylko ze alu
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Harry71, To ze serwo jest hydrauliczne to nie znaczy, że go nie ma, oczywiscie jest i jest i wiele sprawniejsze.
szuan, Ale rozumiem ze nie bedziesz wybebeszał pompy wspomagania i chcesz zostac przy serwie podcisnieniowym. Chodzi mi o to ze na węzyku podcisnienia powinien byc zaworek, albo nawet na obudowie serwa nie wiem jak to jest w girlingu, ale jesli jest zapchany\brudny to nie bedzie wspomagania. Brak hamulca to równiez moze byc zwyczajne zapowietrzenie.
szuan, Ale rozumiem ze nie bedziesz wybebeszał pompy wspomagania i chcesz zostac przy serwie podcisnieniowym. Chodzi mi o to ze na węzyku podcisnienia powinien byc zaworek, albo nawet na obudowie serwa nie wiem jak to jest w girlingu, ale jesli jest zapchany\brudny to nie bedzie wspomagania. Brak hamulca to równiez moze byc zwyczajne zapowietrzenie.
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
ad1. zaworek, tzn taki jakby trojnik to wyglada cos :roll:karolas123 pisze: Chodzi mi o to ze na węzyku podcisnienia powinien byc zaworek, albo nawet na obudowie serwa nie wiem jak to jest w girlingu, ale jesli jest zapchany\brudny to nie bedzie wspomagania. Brak hamulca to równiez moze byc zwyczajne zapowietrzenie.
ad2. juz odpowietrzalem cale 5h hamulce, przelałem 1.5l plynu ate, odpowietrzalem po 6razy wszystko, chronologicznie, pompa hamulcowa (oba przewody), przylacze z pompy hamulcowej do pompy abs (oba przewody), pompa abs (4 przewody z gory) i po kolei od tylu zaciski - od pompowania nie moge chodzic. - Jedno co zauwazylem, ze jak wlaczy mi sie abs, zaczyna popiskiwac prawy zacisk i ma problem z odpuszczeniem tloczka.
na zgaszonym silniku, tylko wlaczony zaplon, po drugim wcisnięciu pedału jest twardy ale wystarczy, ze odpale silnik moge pompowac i chyba dopiero przy 8 pompnięciu robi sie twardszy...
gdzies pisalo tez w technicznym, zeby na wlaczonym zaplonie (wylaczonym silniku) pompnac ze dwa/trzy razy, trzymac wcisniety pedal i odpalic, jak pedal opadnie, to nieszczelnosci brak, tez tak zrobilem i pedal opadl.
sam juz niewiem, wyjme moze jutro po cichu ten przewod z serwa i postaram sie rozbebeszyc ten zaworek i sprawdzi jakos szczelnosc albo cos.... prosze jeszcze o jakies łopatologiczne rozwiązanie :oops:
Łopatologocznie to odepnij ten wezyk co wchodzi w serwo tylko drugi koniec, zassij ustami mocno, zatkaj jezykiem wezyk i czekaj co sie bedzie dzialo, jak zniknie podcisnienie w serwie po kilku chwilach to masz cos nieszczelne, pewnie serwo/membrane, sprawdz ten tr
U Franka zerknij z czego wpakowal wieksze serwo bo nie pamietam.
Sprawdz ten zaworek na przewodzie http://img853.imageshack.us/img853/8797/zaworek.th.jpg , dmuchnij w przewod i zaciagnij powietrze, powinien przepuszczac tylko w jedna strone tzn powinno sie dac tylko zassac powietrze z serwa a nie moze pozwolic dmuchnac w serwo, zerknij bo moze masz ten przewod odwrotnie zalozony i nie zasysa ci wogole podcisnienia z serwa.
U Franka zerknij z czego wpakowal wieksze serwo bo nie pamietam.
Sprawdz ten zaworek na przewodzie http://img853.imageshack.us/img853/8797/zaworek.th.jpg , dmuchnij w przewod i zaciagnij powietrze, powinien przepuszczac tylko w jedna strone tzn powinno sie dac tylko zassac powietrze z serwa a nie moze pozwolic dmuchnac w serwo, zerknij bo moze masz ten przewod odwrotnie zalozony i nie zasysa ci wogole podcisnienia z serwa.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
Słonik pisze:U Franka zerknij z czego wpakowal wieksze serwo bo nie pamietam.
edit:Franek pisze:Ostateczna Pompa Hamulcowa z 4 wyjściami, do samochodów bez ABS`u.
Montowana w:
Coupe 2.3 20V
90 2.3 20V
100 Avant 2,2T 2.3
200 2.2 T
200 Avant 2.2T
Servo 10 Calowe
Montowane w:
Cabrio 2.8
wracam wlasnie z szopy i zrobilem wszystko jak kazal slonik.
dmuchalem w zaworek i nic, zaciągnąć szlo - od strony kolektora ssacego zdjalem wezyk i go męczyłem.
cyklem 3 zdjecia na szybko, przestawialem tez wezyki nr 2 z 3 i dalej nic.
1. zaworek zwrotny?
2. przewod wychodzący obok przepustnicy :oops:
3. wąż pędzący do zbiornika z węglem aktywnym.
4. przewód ssacy wychodzący z serwa, połączony z zaworkiem zwrotnym, z którego to wężyk biegnie do kolektora ssacego (chyba tak to jest jakoś)
wydaje mi się, że zostaly tylko dwie opcje, źle odpowietrzona pompa abs lub skończone serwo, choć wątpie że to powietrze w ukladzie hamulcowym, bo na samym przekreconym zaplonie drugie wcisniecie pedalu i jest twardszy i pozniej beton ale chwile odczekam to znowu ucieka do konca i robi sie z kazdym pompnieciem twardszy, no ale jak odpale to plum i dupa blada, moge naciskac z 10razy i dopiero jakas poprawa <buu>
Hmmm aprobowales poszukac gdzies sposobu jak odpowietrzyc pompe abs dobrze :?:
Bo mam wrazenie ze jednak masz uklad zapowietrzony, gdyby serwo to pedal by nie wpadal tylko auto by hamowalo normalnie ale duzo slabiej, serwo to tylko wspomaganie ukladu.
Sprawdzales czy serwo jest szczel;ne robiac w nim podcisnienie i czekajac czy trzyma :?:
Bo mam wrazenie ze jednak masz uklad zapowietrzony, gdyby serwo to pedal by nie wpadal tylko auto by hamowalo normalnie ale duzo slabiej, serwo to tylko wspomaganie ukladu.
Sprawdzales czy serwo jest szczel;ne robiac w nim podcisnienie i czekajac czy trzyma :?: