[1.9 TD AAZ 80 B4] - uszczelka czy turbo?
[1.9 TD AAZ 80 B4] - uszczelka czy turbo?
Witam Panowie. Mój AAZ źle działa. Pali normalnie więc kąt wtrysku jest ok. Świeczki zmienione jakiś tydzień temu. Problem jest taki, że jak odpalę i postoi chwilę to bardzo wali dymem białym. Ubywa płynu chłodzącego. Wywęszyłem, że siedzi uszczelka pod głowicą. Ale gdzieś tam wyczytałem, że może to też być wina turbiny (pierwsze słyszę o takim czymś). Dodam jeszcze, że kilka dni temu strzelił mi wąż wychodzący z pompy wody i był baardzo spuchnięty. Węże są bardzo twarde po jeździe. Wycieków pod w okolicy głowicy nie zlokalizowałem. Co sądzicie? Uszczelka czy kanały w głowicy? A jeszcze dorzucę, że jak wymieniałem świeczki to jedna na trzecim garze była w połowie urwana. Co fachowcy od diesla mogą mi powiedzieć więcej na ten temat? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2011, 18:01 przez nolay, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Może, jak będzie pluła w gorącą stronę a nie dolot.nolay pisze:że może to też być wina turbiny (pierwsze słyszę o takim czymś).
A korek na zbiorniczku wyrównawczym syczy?nolay pisze:Węże są bardzo twarde po jeździe.
Pierw by się chłodnica zapchała niż kanały wodne w głowicy, są dużo grubsze niż prześwit między ożebrowaniem.nolay pisze:Uszczelka czy kanały w głowicy?
Zdarza się.nolay pisze:jedna na trzecim garze była w połowie urwana.
Wielce prawdopodobne, że uszczelka pod głowicą powiedziała papa. Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego, dodaj gazu i zobacz czy płyn się dźwiga. Jak się dźwignie to musisz głowicę zrzucać i uszczelkę wymienić. Głowica do sprawdzenia czy nie krzywa. Nowa uszczelka i szpilki oraz reszta uszczelek wedle uznania. Przy okazji zmień uszczelniacze zaworów i sprawdź luz na prowadnicach.nolay pisze:Co fachowcy od diesla mogą mi powiedzieć więcej na ten temat?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
pewnie uszczelka siadła.jak płyn ci znika a nie masz wycieków to dostaje się pewnie do silnika.oleju nie przybyło lub nie zrobił się mętny,jaśniejszy niż normalnie lub pod korkiem nie ma "kisielu". korek w zbiorniczku nie powinien bardzo syczeć przynajmniej ja nie słyszałem czegoś takiego u siebie.korek popuszcza ciśnienie co jakiś czas.jak mówisz że bardzo syczy to pewnie wina uszczelki, tym bardziej że piszesz że masz twarde węże...