Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0E] LPG Problem z obrotami

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Vaigo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2011, 21:54
Lokalizacja: Sosnowiec

[B3 2.0E] LPG Problem z obrotami

Post autor: Vaigo » 25 kwie 2011, 13:57

Witam, Jestem posiadaczem Audi B3 2.0E (3A) od stycznia tego roku. Mam mały problem, a mianowicie wolne obroty... Nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły obroty otrzymują mi sie w granicach 1400~1600, a po ostrzejszej jeździe obroty na chwile spadają do około 1000, po przegarowaniu silnika znów skaczą na 1400 i tak w kółko... Nie wiem której generacji mam instalacje, wiem tylko tyle ze mam parownik + mixer gazu na kolektorze. Może przyczyna jest to ze nie mam przepływomierza (choć nie wiem po co on na LPG) bo go rozerwało, wiec odpalam i jeżdżę non stop na LPG. Może być to winą parownika?? Który jest ewidentnie zużyty i nawet sie "syfu" nie da z niego spuścić?? Jeśli zmienię parownik / wymienię membrame w nim to jaka jest szansa ze spalanie spadnie mi z 15~litrów gazu??


Edit: Skaczące obroty pomiędzy 1400~1600 nie falują, tylko wygląda to tak jak by silnikowi się widziało "teraz będę miec 1400~, przejadę od świateł do świateł i po puszczeniu gazu sa juz 1600~". Silniczek krokowy po przekreceniu kluczyka "skacze" (pstryknie) wiec jest sprawny, ale nie dziala juz po odpaleniu silnika, jest non stop zamkniety.


pozdrawiam
Vaigo

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 kwie 2011, 16:37

Najpierw doprowadz silnik do łądu i składu zeby chodził na PB a dopiero wtedy bierz sie za LPG nie wiem dlaczego ludzie usiłuja oszczedzac na siłe a potem narzekaja na LPG.

Vaigo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2011, 21:54
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Vaigo » 26 kwie 2011, 14:59

To nie jest oszczędzanie, tylko po co mam inwestować w przeplywke jak i tak mi ja "rozerwie" bo mam instalacje I generacji?? Poza tym problem nie leży tylko w przepływomierzu tylko jeszcze brak mi w aucie baku, pompy paliwa, przewodów paliwowych i bebechów rozdzielacza paliwa (to co podaje paliwo na wtryski)... sorry ale szkoda mi wywalić z 1,5k pln w auto za które dałem 1k pln... pewnie następna odpowiedz będzie to inwestuj jak masz auto za "darmo", ale po co jak docelowo mam zamiar kupić 80tke w quattro?? Może to troche beszczelnie zabrzmi, ale prosze o odpowiedzi typu "nie da sie nic z tym zrobic / da sie zrobic: ..." :->

Edit: poza tym patrząc po historii tego auta, na PB ostatnio było jeżdżone około 5 lat temu, od tamtej pory non stop na gazie auto bylo palone i jeżdżone... Wiec podejrzewam ze pomimo ze silnik ma tam jakiegoś "kopa" jest on juz po prostu padlina i nie ma sensu inwestować w niego... Swoja droga nie narzekam na LPG, tylko mnie irytuja wolne obroty nic wiecej i nawet w sumie nie wiem skąd takie wnioski że narzekam..

pozdrawiam
Vaigo

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 kwie 2011, 22:11

Skoro tak podchodzisz do sprawy to zaczął bym od regeneracji parownika i porzadej regulacji LPG, przy okazji sprawdz szczelnosc całego dolotu.

Vaigo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2011, 21:54
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Vaigo » 30 kwie 2011, 16:04

Dzięki za odpowiedz :) Właśnie wróciłem z walki "ja vs dolot" i muszę powiedzieć ze teoretycznie wygrałem, a mianowicie miałem wielka dziurę w gumie miedzy "przepływką" a mikserem, po uszczelnieniu tego i wyczyszczeniu / uszczelnieniu łączenia kolektor -> mikser auto utrzymuje 1000 obrotów gdzie czasem zdarzy się ze skoczy na 1,2k obrotów. teraz podejrzewam winę parownika :)

Dzięki i pozdrawiam
Vaigo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl