[80 B3 1990 PP]Wymiana rozrządu spadek mocy wzrost spalania?
[80 B3 1990 PP]Wymiana rozrządu spadek mocy wzrost spalania?
Witam mam takie pytanie przed wczoraj wymieniłem pasek na rozrządzie, na dole silnika ustawiłęm na znaki a na górze nie chciało mi sie zgrać więc, przy pomocy taty ustawiliśmy na dole znaki zdjeli pasek i założyli nowy, przy tej operacji nic sie nie przestawiło.
Ale teraz na niskich obrotach nie mam praktycznie czym jechać na wysokich już jest troche lepiej, ale odczuwam spadek mocy i wieksze spalanie, i nie wiem czy mi sie moze gaz rozregulował czy może coś na rozrządzie przeskoczyło?
Ale teraz na niskich obrotach nie mam praktycznie czym jechać na wysokich już jest troche lepiej, ale odczuwam spadek mocy i wieksze spalanie, i nie wiem czy mi sie moze gaz rozregulował czy może coś na rozrządzie przeskoczyło?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 20:37 przez comd89, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51
najlepiej ustaw pierwszy tłok w górze i sciagnij pokrywe zaworów ustaw mijanke na czwartym koniec wydechu początek ssania a palec w aparacie zapłonowym ustaw żeby dawał na pierwszy cylinder i masz gotowe a jeśli nie zrozumiałeś co mówie zawołaj najlepiej jakiegoś kolege mechanika zeby Ci to ustawił bo różne rzeczy sie dzieją i szkoda zeby popsuc takie autko
ZNAK MUSI BYC na kole wytloczona mala kropka lub pasek
problem to czy po zdjeciu oslony paska na silniku jest jakis punkt odniesienia
gdyz nie pamientam jak bylo B3
Poniwaz w B4 po zdjeciu oslony paska na silniku jest plastikowy element oslony ze znakiem
pogrzeb na forum lub na elektrodzie powinno gdzies byc ooisane znaki na rozrz.
problem to czy po zdjeciu oslony paska na silniku jest jakis punkt odniesienia
gdyz nie pamientam jak bylo B3
Poniwaz w B4 po zdjeciu oslony paska na silniku jest plastikowy element oslony ze znakiem
pogrzeb na forum lub na elektrodzie powinno gdzies byc ooisane znaki na rozrz.
O to chodzi ze znak jest ale czy to koło jest na stożku czy na klinie? Bo to różnica, znak mam ale jak ustawie na dole na znaki to mi sie górny znak nie zgrywa z tym co tam jest ta kropka pozatym mam na czerwono jeszcze farba jakieś znaki porobione i domniemam że ktoś zdejmował koło i jak teraz dojść ładu? Z tym?ZNAK MUSI BYC na kole wytloczona mala kropka lub pasek
problem to czy po zdjeciu oslony paska na silniku jest jakis punkt odniesienia
gdyz nie pamientam jak bylo B3
Poniwaz w B4 po zdjeciu oslony paska na silniku jest plastikowy element oslony ze znakiem
pogrzeb na forum lub na elektrodzie powinno gdzies byc ooisane znaki na rozrz
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 22:06 przez comd89, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Jesli z załozonym paskiem nie zgrywaja ci sie znaki to na 100% zle załozyłes pasek. Sciagnij, ustaw znaki na kole pasowym wału i na kole rozrzadu i musi pasowac. Koło rozrzadu jest klinowane wiec nie moze byc przesuniete. Brak mocy moze byc spowodowany tylko przestawieniem zapłonu. Musi byc ustawiony lampa strobo.
Masz plastikową, czy metalową osłonkę rozrządu? Miałem ten sam problem, tylko z silnikiem SF. U mnie znak był na kole wałka rozrządu, ale od wewnętrznej strony. Musisz go ustawić na równi z krawędzią głowicy(po stronie świec zapłonowych). w temacie- https://audi80.pl/80-b3-18-sf-rozrza ... %B1d+znaki rysunki o co chodzi.
Czyli koło rozrządu jest na klinie i jest tylko jedna możliwość jego założenia nie ma stożka? tz jest cos takiego ?Jesli z załozonym paskiem nie zgrywaja ci sie znaki to na 100% zle załozyłes pasek. Sciagnij, ustaw znaki na kole pasowym wału i na kole rozrzadu i musi pasowac. Koło rozrzadu jest klinowane wiec nie moze byc przesuniete. Brak mocy moze byc spowodowany tylko przestawieniem zapłonu. Musi byc ustawiony lampa strobo.
jak opcj nr 1 na moim rysunku nie nr 2?
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
comd89, sluchaj na bank masz cos popier... moja rada jest taka: rozbierz to caly rozrad ustaw znak na kole zamachowym, co do walka rorzadu masz na nim dwie kropki jedna od zewnetrznej druga od wewnetrznej ustaw na ten od wewnetrznej strony, w miedzy czasie sciagnij aparat zaplonowy, bo mozliwe ze przestawil sie tez zaplon o jeden zabek i tez bedzie dopa
Podłączę się pod ten temat bo nie ma sensu zakładać nowego. Mam Audi 80 B3, silnik PP 1.6, 70 KM. Jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę pod głowicę i ustawiałem rozdząd. Ustawiłem to tak:
1. Koło zamachowe tak żeby było widać 0 jak na poniższym zdjęciu:
W takim położeniu jak się zorientowałem, dwa zewnętrzne tłoki 1 i 4 są w górnym skrajnym położeniu, zaś dwa wewnętrzne 2 i 3 w dolnym. Niżej tego zera jest jakaś pozioma kreska i prawdę mówiąc nie wiem co ona oznacza.
Dalej, koło napędzające wałek krzywkowy ustawiłem tak aby strzałka wskazywała na znak OT, jak na zdjęciu niżej:
Zdjąłem też pokrywę zaworów i na podstawie krzywek zorientowałem się, że przy takim ustawieniu, jest tak:
tłok 1: praca
tłok 2: początek wydechu
tłok 3: początek sprężania
tłok 4: koniec wydechu, początek ssania
Ustawiłem również aparat zapłonowy jak na zdjęciu niżej, palec wskazuje na znacznik w postaci takiej kreski, widocznej na zdjęciu
Silnik pracuje, tylko że jest tak. Jeżdzę tylko na LPG, na wolnych obrotach silnik się trochę dusi, natomiast jak się rozpędzam i złapie duże obroty, ma dużo siły i idzie jak burza.
Pytanie jest takie: czy w przypadku LPG ten palec aparatu zapłonowego przypadkiem nie ma być przesunięty o kilka stopni w prawo (kręci się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, raz na 2 obroty silnika)? Chodzi mi o to czy ustawienie palca aparatu zapłonowego na tą kreskę jest właściwe? Trochę nie podoba mi się, że silnik dusi się na wolnych obrotach, choć na wysokich bez problemu daje sobie radę i zresztą nie ma problemów z rozpędzeniem pojazdu. Co się stanie po ustawieniu tego palca o kilka stopni w prawo, co by oznaczało przyspieszony zapłon? Czy przy wyższych obrotach ten kąt wyprzedzenia się jakoś zmienia (w sensie czy jest jakiś mechanizm regulujący ten palec) i jak to wpływa na pracę silnika?
1. Koło zamachowe tak żeby było widać 0 jak na poniższym zdjęciu:
W takim położeniu jak się zorientowałem, dwa zewnętrzne tłoki 1 i 4 są w górnym skrajnym położeniu, zaś dwa wewnętrzne 2 i 3 w dolnym. Niżej tego zera jest jakaś pozioma kreska i prawdę mówiąc nie wiem co ona oznacza.
Dalej, koło napędzające wałek krzywkowy ustawiłem tak aby strzałka wskazywała na znak OT, jak na zdjęciu niżej:
Zdjąłem też pokrywę zaworów i na podstawie krzywek zorientowałem się, że przy takim ustawieniu, jest tak:
tłok 1: praca
tłok 2: początek wydechu
tłok 3: początek sprężania
tłok 4: koniec wydechu, początek ssania
Ustawiłem również aparat zapłonowy jak na zdjęciu niżej, palec wskazuje na znacznik w postaci takiej kreski, widocznej na zdjęciu
Silnik pracuje, tylko że jest tak. Jeżdzę tylko na LPG, na wolnych obrotach silnik się trochę dusi, natomiast jak się rozpędzam i złapie duże obroty, ma dużo siły i idzie jak burza.
Pytanie jest takie: czy w przypadku LPG ten palec aparatu zapłonowego przypadkiem nie ma być przesunięty o kilka stopni w prawo (kręci się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, raz na 2 obroty silnika)? Chodzi mi o to czy ustawienie palca aparatu zapłonowego na tą kreskę jest właściwe? Trochę nie podoba mi się, że silnik dusi się na wolnych obrotach, choć na wysokich bez problemu daje sobie radę i zresztą nie ma problemów z rozpędzeniem pojazdu. Co się stanie po ustawieniu tego palca o kilka stopni w prawo, co by oznaczało przyspieszony zapłon? Czy przy wyższych obrotach ten kąt wyprzedzenia się jakoś zmienia (w sensie czy jest jakiś mechanizm regulujący ten palec) i jak to wpływa na pracę silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zrobiłeś wszytko dobrze, tylko ustaw zapłon lampą stroboskopową. Choć 0 powinno być zasłonięte w połowie przez odlew jak na obrazku 2: https://audi80.pl/download.htm?id=6019 , jednak w twoim przypadku niewiele to zmieni, bo pewnie wyjdzie, że musiałbyś i pół ząbka przełożyć pasek.
Ta kreska na kole zamachowym służy do ustawienia zapłonu przy użyciu prostej lampy stroboskopowej. Ustawienie palca aparatu na kreskę na obudowie służy, aby dało odpalić się silnik do właściwego ustawienia zapłonu. Jak nie masz dostępu do lampy to lepszą od tej kreski na obudowie jest regulacja na słuch.
W tym silniku zapłon jest regulowany mechanicznie. W aparacie jest regulator odśrodkowy oraz podciśnieniowy. Sprawdź czy regulator podciśnieniowy jest szczelny, bo ma duży wpływ na pracę silnika.
Przy gazie zapłon można cofnąć o kilka stopni (kręcąc w lewo aparat).
Ta kreska na kole zamachowym służy do ustawienia zapłonu przy użyciu prostej lampy stroboskopowej. Ustawienie palca aparatu na kreskę na obudowie służy, aby dało odpalić się silnik do właściwego ustawienia zapłonu. Jak nie masz dostępu do lampy to lepszą od tej kreski na obudowie jest regulacja na słuch.
W tym silniku zapłon jest regulowany mechanicznie. W aparacie jest regulator odśrodkowy oraz podciśnieniowy. Sprawdź czy regulator podciśnieniowy jest szczelny, bo ma duży wpływ na pracę silnika.
Przy gazie zapłon można cofnąć o kilka stopni (kręcąc w lewo aparat).