nad odmą skrzyni korbowej, między 4 a 5 cylindrem, idą trzy przewody. dwa białe idą w jedną wtyczkę, czarny w drugą.
Czy to jest lambda? nie mogę zajrzeć pod samochód bo nalało i mam błoto, a sprawa pina...
[ng] Czy to jest lambda?
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
kurna obiecalem ci wyslac co nieco a siede ciagle w robocie... jutro tez niestety... ale niedziele mam wolna wiec ...
tak to przewody lambdy biale do grzalki czarny sygnalowy ... polecam nie ruszac bo sie zaczna schody... ja ruszylem i du..a ... mialem nowa lambde w robocie i myslalem zaloze sobie ... teraz nawet na starej pyknie w wydechu jak przygazoje na postoju...
tak to przewody lambdy biale do grzalki czarny sygnalowy ... polecam nie ruszac bo sie zaczna schody... ja ruszylem i du..a ... mialem nowa lambde w robocie i myslalem zaloze sobie ... teraz nawet na starej pyknie w wydechu jak przygazoje na postoju...
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- misiek_gda
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 27 gru 2008, 17:21
- Lokalizacja: Gdansk - Penarth
- Kontakt:
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
jetes pewien? bo ja kurna wlasnie nie ... ale mowa o kilku stopniach z 15 na 10-12,o ile nie w drduga strone cos tak mi swita ale reki nie dam uciac... jak juz pisalem na lpg sie nieznam ale cos gdzies czytalem, moze sie myle jak wprowadzam w blad to sorki...
[ Dodano: 2011-04-30, 00:02 ]
kolega kebasus napisal tak:
mam dwa Audi 100 c3 i 90b3 oba z silnikami 2.3 jeden ng drugi chyba kv.
ogolnie powiem tak. Problem z obrotami? wy...bac silniczek krokowy i wstawić
rurke na której montujemy śrube taka jak na wężu od lpg 1 gen. ustawiamy
obroty na gorącym silniku i obroty nawet nie drgną ... tak to moj wujek gaziarz
rozwiązał problem. powiedział krótko ze z silniczkiem krokowym zawsze sa w tym
silniku klopoty bo on na gazie glupieje. tak jest sprawa prosta. moc jest, pali na
dotyk i w ogole bomba. co do kąta wyprzedzenia zapłonu o którym mowa to LPG
ma Liczbe oktanowa ok 105 wiec odporność na spalanie stukowe jest wieksza niz
na benzynie. co to daje? pozniej mozemy zainicjować zapłon i spalanie jest
bardziej efektywne. przyspieszenie zapłonu wiec ma sens jak najbardziej bo na
wysokich obrotach bedzie miała audiczka moc i moment jak trzeba. jedynym
problemem jest to ze nie wiem czy w NG jest regulator kąta wyprz zapłonu
połączony z czujnikiem spalania stukowego i czy sam nie reguluje sobie jak trzeba
przez ECU. Ponad to chce dodac ze zawsze takie urządzenie w aucie ma pewien
zakres pracy wiec brak mocy moze być spowodowany właśnie brakiem regulacji
tego kata na wysokich obrotach. sam mam zamiar przyspieszyć zapłon bo
praktyka mowi ze to jednak troche daje teoria z reszta tez.
_________________
[ Dodano: 2011-04-30, 00:05 ]
a tytul watka to lpa a przyspieszenie zaplonu, jakby ktos chcial poczytac..
[ Dodano: 2011-04-30, 00:13 ]
no i o ile przyspieszysz zaplon to nie ma mozliwosci o wpuszczeniu pb do wydechu, chyba ze o 20 stopni wiec nic nie uszkodzi
w 911 wyprzedzalemzaplon na wysokooktanowe paliwo, 944 mam zaplon o 4 stopnie do przodu ale to wzgledy zmian w glowicy i nic nie uszkodzone....
poza skrzynia po zbyt ostrej orce na torze, dyferencjal nie wytrzymal...
[ Dodano: 2011-04-30, 00:15 ]
jutro podesle wiecej jak obiecalem, teraz jad do domu a rano znowu do roboty...
[ Dodano: 2011-04-30, 00:02 ]
kolega kebasus napisal tak:
mam dwa Audi 100 c3 i 90b3 oba z silnikami 2.3 jeden ng drugi chyba kv.
ogolnie powiem tak. Problem z obrotami? wy...bac silniczek krokowy i wstawić
rurke na której montujemy śrube taka jak na wężu od lpg 1 gen. ustawiamy
obroty na gorącym silniku i obroty nawet nie drgną ... tak to moj wujek gaziarz
rozwiązał problem. powiedział krótko ze z silniczkiem krokowym zawsze sa w tym
silniku klopoty bo on na gazie glupieje. tak jest sprawa prosta. moc jest, pali na
dotyk i w ogole bomba. co do kąta wyprzedzenia zapłonu o którym mowa to LPG
ma Liczbe oktanowa ok 105 wiec odporność na spalanie stukowe jest wieksza niz
na benzynie. co to daje? pozniej mozemy zainicjować zapłon i spalanie jest
bardziej efektywne. przyspieszenie zapłonu wiec ma sens jak najbardziej bo na
wysokich obrotach bedzie miała audiczka moc i moment jak trzeba. jedynym
problemem jest to ze nie wiem czy w NG jest regulator kąta wyprz zapłonu
połączony z czujnikiem spalania stukowego i czy sam nie reguluje sobie jak trzeba
przez ECU. Ponad to chce dodac ze zawsze takie urządzenie w aucie ma pewien
zakres pracy wiec brak mocy moze być spowodowany właśnie brakiem regulacji
tego kata na wysokich obrotach. sam mam zamiar przyspieszyć zapłon bo
praktyka mowi ze to jednak troche daje teoria z reszta tez.
_________________
[ Dodano: 2011-04-30, 00:05 ]
a tytul watka to lpa a przyspieszenie zaplonu, jakby ktos chcial poczytac..
[ Dodano: 2011-04-30, 00:13 ]
no i o ile przyspieszysz zaplon to nie ma mozliwosci o wpuszczeniu pb do wydechu, chyba ze o 20 stopni wiec nic nie uszkodzi
w 911 wyprzedzalemzaplon na wysokooktanowe paliwo, 944 mam zaplon o 4 stopnie do przodu ale to wzgledy zmian w glowicy i nic nie uszkodzone....
poza skrzynia po zbyt ostrej orce na torze, dyferencjal nie wytrzymal...
[ Dodano: 2011-04-30, 00:15 ]
jutro podesle wiecej jak obiecalem, teraz jad do domu a rano znowu do roboty...
no daje, lepszą pracę na wysokich obrotach, i lekką dziurę na samym dole.
Ja jednak jak Ci pisałem, mam jakieś coś nie tak. Chcę wyjść z zapłonu ustawionego prawidłowo, później ewentualnie zrobię lekką korektę. Zresztą tego auta nie wkręcam na wysokie obroty, bo to nie jest ani buda ani motor do szybkiej jazdy. Ten silnik kocha niskie obroty i NIEdynamiczną jazdę. Powyżej 2,5 tyś obrotów spalanie drastycznie rośnie, silnik zaczyna być głośny, a elastyczność też jest raczej mierna.
Tak więc będę się starał zostać jak najbliżej 15 stopni
Ja jednak jak Ci pisałem, mam jakieś coś nie tak. Chcę wyjść z zapłonu ustawionego prawidłowo, później ewentualnie zrobię lekką korektę. Zresztą tego auta nie wkręcam na wysokie obroty, bo to nie jest ani buda ani motor do szybkiej jazdy. Ten silnik kocha niskie obroty i NIEdynamiczną jazdę. Powyżej 2,5 tyś obrotów spalanie drastycznie rośnie, silnik zaczyna być głośny, a elastyczność też jest raczej mierna.
Tak więc będę się starał zostać jak najbliżej 15 stopni