[B3 JK] Nie świecą światła mijania, a drogowe tylko mrugają
[B3 JK] Nie świecą światła mijania, a drogowe tylko mrugają
Witam!
Mam problem z przednimi światłami. Dokładnie sprawa wygląda tak, że świecą światła pozycyjne natomiast nie świecą światła mijania i drogowe. Co ciekawe mogę mrugać światłami drogowymi, tzn. jak odchylam manetkę do siebie to światła świecą, a jak ją odchylę od siebie tak żeby załączyć je na stałe to już nie świecą.
Co może być nie tak? Co powinien sprawdzić w pierwszej kolejności?
Czy dopóki nie uda mi się tego naprawić, mogę zrobić taki zabieg, że światła pozycyjne podłączę równolegle ze światłami mijania? Czy lepiej tak nie kombinować?
Nie wiem czy to ma jakiś związek z tą usterką, ale zauważyłem też, że licznik przestał mi zliczać przejechane kilometry.
Mam problem z przednimi światłami. Dokładnie sprawa wygląda tak, że świecą światła pozycyjne natomiast nie świecą światła mijania i drogowe. Co ciekawe mogę mrugać światłami drogowymi, tzn. jak odchylam manetkę do siebie to światła świecą, a jak ją odchylę od siebie tak żeby załączyć je na stałe to już nie świecą.
Co może być nie tak? Co powinien sprawdzić w pierwszej kolejności?
Czy dopóki nie uda mi się tego naprawić, mogę zrobić taki zabieg, że światła pozycyjne podłączę równolegle ze światłami mijania? Czy lepiej tak nie kombinować?
Nie wiem czy to ma jakiś związek z tą usterką, ale zauważyłem też, że licznik przestał mi zliczać przejechane kilometry.
W liczniku to raczej taki mały trybik do wymiany. Na allegro można kupić.
Co do świateł to może lepiej nie kombinować bo pozycja pobiera tylko 2x5W a mijania 2x55 także lepiej nie sprawdzać wytrzymałości instalacji. Możesz sprawdzić bezpieczniki, połączenia kabli przy lampach, a dalej niech wypowiedzą się osoby lepiej zorientowane w temacie. Może to być tez wina tych przełączników przy kierownicy.
Co do świateł to może lepiej nie kombinować bo pozycja pobiera tylko 2x5W a mijania 2x55 także lepiej nie sprawdzać wytrzymałości instalacji. Możesz sprawdzić bezpieczniki, połączenia kabli przy lampach, a dalej niech wypowiedzą się osoby lepiej zorientowane w temacie. Może to być tez wina tych przełączników przy kierownicy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 09:48
- Lokalizacja: Lublin
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 09:48
- Lokalizacja: Lublin
WD-40 może pomóc ale nie koniecznie identycznie miałem, po rozebraniu i spryskaniu (u mnie nie zdało egzaminu) nadal były te same problemy w dodatku przy włączaniu prawego migacza gasły wszystkie światła (w nocy tragedia). Założyłem nowy pająk (koszt 97PLN) bo nie bawię się w używki i wszystko jak ręką odjął. Ps.dodam że po rozebraniu nie było widać żadnych miejsc gdzie by mogło się coś przepalić.Afdi87 pisze:Pająk do wymiany/naprawy (styki wypalone). Spróbuj psiknąć najpierw wd-40
WD-40 osusza więc tak średnio się do tego nadaje, bo jednak te elementy powinny być nasmarowane.WD-40 może pomóc ale nie koniecznie identycznie miałem, po rozebraniu i spryskaniu (u mnie nie zdało egzaminu) nadal były te same problemy w dodatku przy włączaniu prawego migacza gasły wszystkie światła (w nocy tragedia).
Mnie udało mi się naprawić tą usterkę. Przeczyściłem styki, nasmarowałem wazeliną techniczną i światłą działają. Niestety naprawę okupiłem uszkodzeniem mechanizmu kierunkowskazów i teraz muszę je ręcznie wyłączać.
W B3 jest cięższy dostęp niż w B4, pająk spięty jest nitami, poza tym nie wszystko da się rozebrać bez uszkodzenia połączeń elektrycznych, których później w warunkach domowych nie da się odtworzyć. Dlatego też nie udało mi się dostać do mechanizmu kierunkowskazów.
- MalyGlodek
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 22:22
- Lokalizacja: GS Słupsk
Koledzy jeśli chodzi o światła na przełączniku przy takim okresie eksploatacji siadają styki, ale najprostsze rozwiązanie to do zasilania dać przekaźniki 2 sztuki mijania i drogowe, a sterowanie pobrać właśnie z przełącznika, jeśli go w ten sposób odciążymy będzie śmigał jak ta lala, ja tak u siebie przerobiłem i nie mam problemu ze znikającymi światłami, a przełącznika nie wymieniałem, cała zabawa to koszt rzędu 50 zł za części i pół godziny pracy
Witam mam podobny problem tylk o co chodzi z tym pajakiem co to jest? gdzie to jest? https://audi80.pl/all-80-b3-awaria-s ... htm#809917 a taka najzwyklejsza wazelina biala kosmetyczna tez może być?