[B4 1.9 TD]kontrolka swiec zarowych
[B4 1.9 TD]kontrolka swiec zarowych
Witam od 2 dni przy zimym silniku kontrolka zapala sie prawidlowo,a gdy zrobie pare km,to niewyswietla sie a zawsze po przekreceniu kluczyka sie swiecila?auto odpala dobrze,co to jest?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
u mnie jest tak że kontrolka się zapala na dłuższy czas gdy samochód stoi dość długo gdy jest chłodno lub przy faktycznie niskich temperaturach.przy temperaturach takich jak sa teraz po przekręceniu kluczyka kontrolka zapalia się moze na 2 sekundy chodź nie wiem czy na aż tak długo.podobno w naszych dislach tak jest że ta kontrolka swieci się gdy juz faktycznie sa odczówalne niskie temperatury...
Mam tez pytanko na temat kontrolki swiec zarowych,a mianowicie kolega na 2,5 TDi A4 1998 i u niego jak odpala zimne auto kontrolka zapala sie na 1 sek.przy wlaczonym zaplonie i jak odpala to juz sie nie zaswieca(auto musi troszke pokrecic zanim zapali)wymienil czyjnik kontroli temp cieczy ale chyba nie ten co trzeba,twierdzi ze komp dostaje sygnal ze swieze sa juz cieple i juz ich nie grzeje,co jeszcze mozna sprawdzic bez podpinania kompa no i oczywiscie sprawdzenia czy swiece grzeja(nie sa przepalone)
tdi nie grzeją świec dopóki temperatura płynu chłodzącego nie jest mniejsza od kilku stopni Celsjusza.sliszew pisze:Mam tez pytanko na temat kontrolki swiec zarowych,a mianowicie kolega na 2,5 TDi A4 1998 i u niego jak odpala zimne auto kontrolka zapala sie na 1 sek.przy wlaczonym zaplonie i jak odpala to juz sie nie zaswieca(auto musi troszke pokrecic zanim zapali)wymienil czyjnik kontroli temp cieczy ale chyba nie ten co trzeba,twierdzi ze komp dostaje sygnal ze swieze sa juz cieple i juz ich nie grzeje,co jeszcze mozna sprawdzic bez podpinania kompa no i oczywiscie sprawdzenia czy swiece grzeja(nie sa przepalone)
niestety bez podłączenia do kompa to mało zdziałasz jedyne co możesz robić to sprawdzić czy układ paliwowy się nie zapowietrza i w jakim stanie jest rozrusznik (wolne obroty rozrusznika w tdi znacznie utrudniają rozruch)
po podłączeniu do kompa sprawdź kąt wtrysku i dawkę rozruchową
jeśli chcesz się więcej dowiedzieć na temat problemu przy odpalaniu tdi proponuję poszukać takie posty dla silnika 1z (tdi o pojemności 1,9)