[b4 tdi] przerażliwe puknięcie przy ruszaniu
[b4 tdi] przerażliwe puknięcie przy ruszaniu
Witam, w sierpniu wymienilem amory (4szt. kayab) i od tamtego czasu przy ruszaniu przeważnie na skręconych kołach słychać bardzo głośne pojedyncze PUK czy STUK. jest to slyszalne zarówno w środku jak i na zewnątrz auta (przy parkowaniu ludzie oglądają sie i patrzą co sie dzieje :roll: . to puknięcie dobiega raczej z górnej części mc persona, myślałem że to poduszka amora, więc wymieniłem ale poprawy brak. macie pomysł co to może być ??
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
koledzy nie miałem w tym tygodniu czasu ale z tego co patrzyłem to sprężyny na dole raczej dobrze siedzą.
a jak zdiagnozować krzywe sprężyny ??
tego puknięcia nie słychać nawet na największych dołach tylko przy ruszaniu zarówno w przód jak i w tył i najbardziej przy skreconych kołach, przy hamowaniu raczej nie słychać a przy krawężniku słychać, pojawiło się to po wymianie amorów robiłem to pierwszy raz więc mogłem coś żle złożyć ??
a jak zdiagnozować krzywe sprężyny ??
tego puknięcia nie słychać nawet na największych dołach tylko przy ruszaniu zarówno w przód jak i w tył i najbardziej przy skreconych kołach, przy hamowaniu raczej nie słychać a przy krawężniku słychać, pojawiło się to po wymianie amorów robiłem to pierwszy raz więc mogłem coś żle złożyć ??
kolego miałem to samo dokładnie co ty wymieniłem kompletnie wszystko z przodu o góry do dołu i po wymianie jakiś tydzień zaczęło pukać przy ruszaniu i hamowaniu wczoraj do szlem co to "okazało się ze śruba która trzyma sworzeń żeby nie wypadł ze zwrotnicy po prostu się poluzowała bo gwint w niej już był slaby" wymieniłem śrubę skręciłem na nowo i jest luks cisza i spokój :mrgreen:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wczoraj przy okazji wymiany przegubu chciałem zrobić porządek z puknięciem. więc tak sworzeń napewno dokręcony u góry też skręcona poduszka sprężyna rzeczywiście w dolnym mocowaniu była żle ustawiona, wstawiłem ją na swoje miejsce i jazda próbna.... i teraz zamiast stuknięcia metalowego słychać głuche PUKNIĘCIE... a może to tulejka na wachaczu taki dżwięk wydawać ?? chodzi o ruszanie hamowanie i najehanie na krawężnik za każdym razem słuchać wyrażne i głosne pojedyncze PUK
nie pamiętam dokładnie ale coś koło 120zł za sztuke zapłaciłem w sklepie (ale pamiętam że spory upust dostałem bo u znajomego kupowałem)hudy pisze:a tak na marginesie to Emil ile kasy wyszło ci za wymianę przodu i tyłu??
łączniki raczej do wymiany mam ale muszę sprawdzi bo już ze 30tys na nich zrobiłem a były z najniższej półki. tulejki też mają ze 30 tys nalatane ale są LEMFOLDERY. także już sam nie wiem