Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 03 maja 2011, 13:14

Miałem na myśli ochronę samej gumy przed wpływem wody olejów paliwa. Koszt sylikonu niewielki. Sam przedłużyłem żywot kilku sparciałych starych tulejek o ok 4 - 6 mieś. Myślę nad stosowaniem takiego zabiegu do nowych elementów.
Oczywiście na dziury i intensywną pracę tulejek nie ma środków zaradczych, chyba że auto do garażu i nie jeździć chyba że na lawetę :d

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 03 maja 2011, 13:18

Woda i woda z solą np.po zimę w zimę ale czy taki zabieg coś da nie wiem :?: zakładałem nowe ale nic nie psikałem. Zaszkodzić nie powinno zrób jak chcesz sam zobaczysz ;-)Jeszcze miałem ori dały rade przez 16lat bez konserwantów ;-)

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

[B3 1.8 PM]

Post autor: Tajfun » 07 maja 2011, 17:37

Ja mam podobnie stuk był cichy teraz jest już chyba maksymalny. Co ciekawe stuk pojawia się oczywiście na nierównościach ale i co ciekawe gdy koła są w pozycji prostej. Gdy auto stało zrobiłem huśtawkę dla auta i okazało się że stuk jest tylko na prostych kołach, jak skręcę koła w prawo czy w lewo pukania nie ma. Wiecie co jest powodem. Podobnie jak koledzy wymienione było chyba wszystko. :(

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 07 maja 2011, 18:09

Ja z kolega walczę tez z tym. ja wymieniłem tuleje na wahaczach , poduszki/łożyska amortyzatora, tuleje na sankach i dalej puka, on wymienił tuleje na wahaczach, sworznie i dalej puka. Wymienił teraz łączniki stabilizatora i ciszaaaaaaaaaaaaa więc i czas na mnie żebym to zrobił :-/

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 07 maja 2011, 22:20

Mam jeszcze jedną sugestię.
Tak się składa że robię remont całego przedniego zawieszenia nowo zakupionej audiczki.
Wymieniam:
tuleje sanek
wahacze - zostają, są jeszcze dobre
łączniki stabilizatorów
gumy stabilizatora
końcówki drążków kierowniczych
łożyska amortyzatorów
amortyzatory - Tu sie trochę zdziwiłem:

Wyjąć jeden amortyzator mi się udało ale z następnym była masakra (imadło nie dało rady, młot majzel i poszło po 20min)
W pierszym amortyzatorze była podkładka pod nakrętką widoczną obok amortyzatora na zdjęciu natomiast w drugim tej podkładki nie było i amortyzator mimo skręcenia miał luz minimalnie na boki oraz góra dół. Oba amortyzatory miałem KYB. Czyżby ktoś zapomniał o podkładce kiedyś przy montażu i się nie przyłozył. Przypuszczam że ten luźno schowany amortyzator musiał swoje 3 grosze też dołożyć do stuków. [URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a9 ... ff486.html]

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 maja 2011, 00:11

tomastepa pisze:Co powiecie na to by wszystkie tuleje metalowo-gumowe, np wahaczy, amorka, sanek itp przed i po montażu spryskiwać sylikonem w aerozolu np K2 Prawdopodobnie sylikon na pewien czas zabezpieczy przed czynnikami zewnętrznymi co wydłuży ich życie.
Ja bym jeszcze poprawił lakierem bezbarwnym ,co dwie warstwy to nie jedna :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomastepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2011, 23:48
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tomastepa » 08 maja 2011, 10:10

MUNIOR pisze:
tomastepa pisze:Co powiecie na to by wszystkie tuleje metalowo-gumowe, np wahaczy, amorka, sanek itp przed i po montażu spryskiwać sylikonem w aerozolu np K2 Prawdopodobnie sylikon na pewien czas zabezpieczy przed czynnikami zewnętrznymi co wydłuży ich życie.
Ja bym jeszcze poprawił lakierem bezbarwnym ,co dwie warstwy to nie jedna :mrgreen:
Wy się śmiejecie a ja jakieś 6 m-cy temu zrobiłem test u kumpla w nissanie.
Zakładaliśmy wahacze na obie strony. Od pobocza spryskałem wszystkie tuleje mocno sylikonem a od kierowcy klasyczny montaż.
Na dzień dzisiejszy od pobocza gumy wyglądają ok. Od Kierowcy widać że gumy maja tendencję do pękania.
Nie były to oryginały ale fakt jest faktem.

Zobaczymy za rok w moim audi Robię spory remont za rozsądna kasę. Wszystkie gumy traktuje sylikonem (Lepiej taniej a kompletnie niż po jednym elemencie a oryginalnym) Będzie kasa mogę podmieniać.

[ Dodano: 2011-05-08, 10:49 ]
GerB3 pisze:
skoti pisze:Tak to ten
Dzięki :-D

Wczoraj kupiłem ten klucz, dokręciłem nim te nakrętki od poduszki i ku mojemu zdziwieniu jest teraz zero luzu na kolumnie. Ale niestety jedna się lekko ukruszyła bo była wcześniej dokręcana "majzlem i młotkiem". Dlatego kupię nowe nakrętki w serwisie, cena nie duża ok 20zł za sztuke.

Wychodzi z tego ze za luz odpowiadały te odkręcające sie nakrętki, myślałem ze poduszki się już rozsypały, ale o dziwo są jeszcze wręcz w bardzo dobrym stanie.
Można też łatwo dorobić klucz (zeszlifować nakrętkę) zamiast majzlować :D
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 08 maja 2011, 22:26

u mnie tez stukało...wszystko zmieniane na nowe i stukało...wszystkie gumy i końcówki mam lemfordera,drogo ale opłaca się ;-) a co do stukania...pewnego razu pomyślałem żeby sprawdzić maglownicę...w nadkolu,jej dokręcenie i ku mojemu zdziwieniu jedna ze śrub doszła mi jeszcze o 4 obroty :shock: a druga już nie pamiętam. Ale mi to pomogło,tzn. dokręcenie magla w nadkolu,aż dziwnie się jeździ :roll: <ok> już tak ze 3m-ce minęło od dokręcenia i cisza <ok> ale dojście do tych śrub u mnie fatalne ponieważ mam abs a dokręcałem bez kanału :-? także radzę sprawdzić jednak i ten "motyw" a może komuś też pomoże... <piwo> <piwo>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 maja 2011, 22:32

kardi21 daj fotki o które śruby chodzi <ok>

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 08 maja 2011, 23:14

gibaj, zdjęcie zrobione :-) one znajdują się w lewym nadkolu za kolumną McPhersona Obrazek
dwie śrubki na klucz sześciokątny,o ile dobrze pamiętam nr 6 a z tylu od komory silnika są nakrętki na klucz 13 ale dostęp to :evil:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 maja 2011, 09:53

ok dzięki wielkie bo ja też ciągle walczę z tymi pukaniami i dalej coś stuka może akurat te śruby <ok> sprawdzę napewno

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 maja 2011, 17:26

kardi21, To co pokazałeś na zdjęciu jak mówisz siedzi z w lewym nadkolu, mi bije ewidentnie z prawej (też jestem po wymianie kompletnego zawiasu), może to mieć wpływ czy se nawet głowy nie zawracać :?:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 10 maja 2011, 22:31

kardi21 pisze:one znajdują się w lewym nadkolu za kolumną McPhersona
chodzi o strone pasazera? dla pewnosci zapytam ;p

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 10 maja 2011, 22:37

Lenio21 pisze:chodzi o strone pasazera? dla pewnosci zapytam ;p
Maglownice masz od strony kierowcy w chodzi w nadkole. Strona lewa od kierowcy ;-)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 10 maja 2011, 22:53

joandaw pisze:
Lenio21 pisze:chodzi o strone pasazera? dla pewnosci zapytam ;p
Maglownice masz od strony kierowcy w chodzi w nadkole. Strona lewa od kierowcy ;-)
:lol: dzieki <piwo> zawsze mi sie myliło :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl