Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 NG] kopci jak z komina

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
TomekMaciek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 16:02
Lokalizacja: Pułtusk

[80 b4 NG] kopci jak z komina

Post autor: TomekMaciek » 11 maja 2011, 11:52

Witam serdecznie klubowiczów.
Mam problem z moim NG a mianowicie bierze olej :-( :-(
mierzyłem kompresje i na 4 cylindrach ma 12-14 natomiast na 5 cylindrze jest 11 (pierścionki raczej w porządku)..
Podejrzenie padło na uszczelniacze zaworowe więc wymieniłem tylko to no i jeszcze uszczelke pod głowicą, nowy olej, filtr i świece.. Wczoraj odebrałem go z naprawy i jest jeszcze gorzej jak było :-( kopci jak z komina ale nie śmierdzi juz olejem tylko spalenizną.. Co to może być może ktos wie?? Z góry dzięki za odpowiedzi.. Pozdro 8-)
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 00:12 przez TomekMaciek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 11 maja 2011, 12:31

Co do kopcenia no to tylko pierścionki przychodzą do głowy. Ale jak ciśnienie masz dobre to może odma ci się zatkała i pieni olej w silniku. Wtedy przez pierścionki zawsze coś przejdzie i może śmierdzieć. Ja chodź miałem ok 12-11 na każdym baniaku jak mi się odma zatkała to brał olej (litre na 1500-1000km) i wypluwał przez rurę wydechową. Trochę kopcił ale nie dużo.
Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju w wodzie (to by świadczyło o uszczelce).

ObrazekPrzeczyść całą odmę, wsadź paluch w blok silnika i wygrzeb ten "smalec" który tam zalega.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 maja 2011, 12:49

_uwaga

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 11 maja 2011, 20:27

Kopci jak na niebiesko czy na biało ? Uszczelke pod głowica zrobiłes uszczelniacze tez troche dziwny objaw.czy z pod korka od wlewu oleju do silnika jest sucho ? Cięzko powiedziec co to trzba na zywo obrjrzec to cos
[/b]

TomekMaciek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 16:02
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: TomekMaciek » 12 maja 2011, 00:08

Uszczelke pod głowicą robiłem więc to odpada a dym jest biały i śmierdzi spalenizną..
Ale słuchajcie wróciłem dziś z pracy i postanowiłem jeszcze raz zobaczyć co z tym moim NG.. Po odpaleniu zakopcił na niebiesko i to nawet soczyście ale później już nic zero zakopcenia.. no może troszeczke.. Sprawdzałem przy ostrym ruszaniu i przy ostrej redukcji biegów i nic.. Odstawiłem samochód na parking postał może z 30 minut znów go odpaliłem i znów zaczął kopcić potem znów postał troche i znów po odpaleniu zaczął kopcić pojeździłem troche i przestał :-) wydaje mi sie że przepala jeszcze ten cały syw i stary olej i dlatego tak kopci no i pewnie przydałoby sie wymienić te pierścienie i tak jak napisał kolega arekkrosno może też to być ta odma.. Zapomniałem dodać że wlałem audicy do sreducha 3 doktory :-/ to też może przepala jeszcze..

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 12 maja 2011, 07:58

Jak chcesz się pozbyć szybko silnika lub sprzedać auto to doktory będą dobrym rozwiązaniem.

TomekMaciek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 16:02
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: TomekMaciek » 12 maja 2011, 11:09

Miałem taki zamiar zaraz po jej kupieniu ale opamiętałem sie i postanowiłem ją jednak zrobić :->

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 13 maja 2011, 09:57

Myślę drogi Marianie iż wybór jest oczywisty 8-)
Teraz jeździsz na świeżym oleju więc zostają tylko pierścienie.
Życzę wytrwałości.

:mrgreen:
<ok>

Awatar użytkownika
patangos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 04 cze 2010, 09:32
Lokalizacja: police

[

Post autor: patangos » 13 maja 2011, 17:35

moim zdaniem pierscionki do wymiany 11,12 to troche malo. jak ja badalem cisnienie ,to mialem prawie 15 .

TomekMaciek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 16:02
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: TomekMaciek » 13 maja 2011, 22:15

No nie pozostało mi nic innego jak tylko poczekać do końca miesiąca na wypłate i ruszyc do sklepu po pierścionki :-P

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 13 maja 2011, 23:42

A może zacząć od prostej sprawy--regulacja.
W mojej wystarczy lekko przepływką ruszyć to kopci jak opętana.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 maja 2011, 08:23

jak mierzyles cisnienie? bo to duza ruznica w rezultatach, aby zajechac ng trzeba duuzo butowac wiec moze zeczywscie sklad mieszanki do sprawdzenia,

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 maja 2011, 09:38

no ale co ma ciśnienie do pierścieni olejowych?? Jak dla mnie to jakoś mi to na pierścienie nie wygląda, no ale ciężko mi też uwierzyć, że uszczelniacze zostały źle założone.
Jaki jest kolor tego dymu wkońcu? niebieski czy biały? co znaczy, że śmierdzi spalenizną? spalenizną czego?

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 14 maja 2011, 13:49

Zapach - coś przypalonego, dym biały. Kasza jest w zbiorniczku wyrównawczym. Uszczelka Reinza więc to nie jest lipa, głowica była planowana... jakieś propozycje ?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 maja 2011, 13:59

rejdzik pisze:Kasza jest w zbiorniczku
wymienić uszczelkę. Jeśli była robiona naprawdę niedawno, spróbować dokręcić głowicę, ułożyć ją od nowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl