[ b4 1z] klimatyzacja co chwile sie odłącza sie
[ b4 1z] klimatyzacja co chwile sie odłącza sie
witam
wiem ze był podobny temat ale tam nie ma dla mnie odpowiedzi dlatego zakładam nowy a mianowicie klimatyzacja , gaz nabity , instalacja wg mechanika od klimy szczelna, regulacja wentylatorów działa ok - wszystkie 4 biegi a klima sie załacza niby chłodzi ale po chwili puszcza sprzegło na sprezarce i cyka przekaxnik 342 i tak wkółko , myslałem ze to przekaźnik podmieniłem go ale z auta zdekompletowanego wiec czy na 100% sprawny to nie gwaranuje - niby tak co może byc przyczyna takiego zachowania sprezarki a nie wiem czy mechanik mnie nie chce naciagnąć bo powiedział ze od 300 zł w góre bo jak na razie sam nie wie
wiem ze był podobny temat ale tam nie ma dla mnie odpowiedzi dlatego zakładam nowy a mianowicie klimatyzacja , gaz nabity , instalacja wg mechanika od klimy szczelna, regulacja wentylatorów działa ok - wszystkie 4 biegi a klima sie załacza niby chłodzi ale po chwili puszcza sprzegło na sprezarce i cyka przekaxnik 342 i tak wkółko , myslałem ze to przekaźnik podmieniłem go ale z auta zdekompletowanego wiec czy na 100% sprawny to nie gwaranuje - niby tak co może byc przyczyna takiego zachowania sprezarki a nie wiem czy mechanik mnie nie chce naciagnąć bo powiedział ze od 300 zł w góre bo jak na razie sam nie wie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
z czystej ciekawosci - jaki to ma zwiazek z klima?mody86 pisze:Sprawdź podłączenie wentylatorów przy opornicy
to ze cyka to chce przekaznik cos zalaczyc a nie moze, moze i faktycznie mechanicznie jest uszkodzona sprezarka/sprzeglo, od strony elektrycznej mozesz sprawdzic czy na pinie 75 przekaznika 342 jest caly czas plus po uruchomieniu klimy i czy jak cyka to sie napiecie zmienia
na moje, jesli napiecie sie zmienia, to zabezpieczenie na sprzegle sprezarki rozlacza uklad stad te cykanie, probuje odpalic klime na nowo, lecz rozlacza sprezarka, i tak w kolko
z klima niemialem do czynienia, i to co ci moge napisac jeszcze, poszukaj dwoch par przewodow przy sprezarce czarno-zolty/czarno-zielony oraz czarno-niebieski/czarno-szary, kazda para to odzielny obwod co daje plus na przekaznik, jesli zrobi sie w nich przerwa rozlaczaja klime, a dalej zobacz co dokladnie w sensie mechanicznym je rozlacza
przekaznik 342 dodatkowo zbiera informacje z czujnika temperatury na kruccu wychodzacym z glowicy i z kompa silnika - zakladam ze masz to sprawne
Co do pytania o podłączenie wentylatorów to właśnie ma duże( rok walki z moją klimą i objaw właśnie taki jak u kolegi szuma2) w drugą stronę kręcą się wiatraki i nie schładza chłodnicy tak jak powinny, bo wydmuchuje powietrze a nie wciąga. Czujnik temperatury na chłodnicy klimy daje impuls że czynnik ma zbyt wysoką temperaturę i wyłącza sprężarkę po chwili znowu załącza i tak w kółko. U mnie z tą pierdołą męczyłem się rok i przez głupotę doszedłem do tego i klima już hula 2 rok bez problemów.
a mógłby ktos sprawdzic jakie kabelki chodzi o kolory ssa gdzie podpiete( chodzi o te 3 miejsca w pionie na opornicy ) bo tak mysle ze rozkrecałem te kable zimą szukajac zwarcia bo paliło bezpiecznik od wentylatora i przedniej wycieraczce własnie a było zwarcie na kablu od lampki na masce który jest podpiety pod kostke od wycieraczki i moze sie pomyliłem przy skrecaniu. to jak któś bedzie zyczliwy i sprawdzi to browarek oczywiscie zimny bedzie
gdzie znajduje sie czujnik wysokiego cisnienia bo po rozmowie ze znajomymi stwoerdzili ze to moze byc to i teraz jak to sprawdzic która to jest wtyczka : żółta, czerwona czy zielona i czy po odpieciu danej wtyczki ile moze chodzic klima zeby nie uszkodzic niczega a wiadomo czas jest potrzebny zeby sprawdzic czy nie puszcza sprzegło sprezarki i czy ewentualnie mozna ten czujnik wykrecic bez ubytku gazu
[ Dodano: 2011-05-04, 19:30 ]
drodzy koledzy weekend majowy juz za nami , pomóżcie
[ Dodano: 2011-05-09, 05:22 ]
koledzy dlaczego milczycie , prosze o jakies wskazówki , porady bo nawet nie wiem co moge sprawdzic zeby nie zepsuc
gdzie znajduje sie czujnik wysokiego cisnienia bo po rozmowie ze znajomymi stwoerdzili ze to moze byc to i teraz jak to sprawdzic która to jest wtyczka : żółta, czerwona czy zielona i czy po odpieciu danej wtyczki ile moze chodzic klima zeby nie uszkodzic niczega a wiadomo czas jest potrzebny zeby sprawdzic czy nie puszcza sprzegło sprezarki i czy ewentualnie mozna ten czujnik wykrecic bez ubytku gazu
[ Dodano: 2011-05-04, 19:30 ]
drodzy koledzy weekend majowy juz za nami , pomóżcie
[ Dodano: 2011-05-09, 05:22 ]
koledzy dlaczego milczycie , prosze o jakies wskazówki , porady bo nawet nie wiem co moge sprawdzic zeby nie zepsuc
jak pisałem wczesniej
ale od nowa: zauwazyłem ze własnie sprezarka włacza sie i wyłącza a nie zauważyłem tego w ubiegłych sezonach , wiec pojechałem nabić gaz bo pomyslałem ze mało jest i to jest przyczyna
na warsztacie dobili mi gaz ale nie duzo i tez byli zdziwieni taka praca klimatyzacji, bo przez jakies 10 min było dobnrze a jak zaczołem wyjezdzac problem znów wystapił. I machanik umówił mnie do swojego zaprzyjaznionego elektryka żeby zdjagnozować problem. Pojechałem do niego i on cos mówił ze to moze to moze tamto i trzeba zostawic samochód na dzien dwa i spróbuje dojsc co i jka ale nie powiedział ile by to kosztowało ale ze w tych modelach montowali jakis niewymienna czesc w kompresorze i to moze byc przyczyna - jakis moduł prtedkosci ale nie kojarze juz dokładnie i dlatego zapytałem na forum bo moze to jakas pierdoła a chca mnie zedrzec z kasy, i tk do tej pory boje sie jezdzic na AC bo ona tak co 5 - 10s włącza sie i wyłącza
ale od nowa: zauwazyłem ze własnie sprezarka włacza sie i wyłącza a nie zauważyłem tego w ubiegłych sezonach , wiec pojechałem nabić gaz bo pomyslałem ze mało jest i to jest przyczyna
na warsztacie dobili mi gaz ale nie duzo i tez byli zdziwieni taka praca klimatyzacji, bo przez jakies 10 min było dobnrze a jak zaczołem wyjezdzac problem znów wystapił. I machanik umówił mnie do swojego zaprzyjaznionego elektryka żeby zdjagnozować problem. Pojechałem do niego i on cos mówił ze to moze to moze tamto i trzeba zostawic samochód na dzien dwa i spróbuje dojsc co i jka ale nie powiedział ile by to kosztowało ale ze w tych modelach montowali jakis niewymienna czesc w kompresorze i to moze byc przyczyna - jakis moduł prtedkosci ale nie kojarze juz dokładnie i dlatego zapytałem na forum bo moze to jakas pierdoła a chca mnie zedrzec z kasy, i tk do tej pory boje sie jezdzic na AC bo ona tak co 5 - 10s włącza sie i wyłącza