[90 2,3 NG] Wskazania temperatury problem
[90 2,3 NG] Wskazania temperatury problem
witam
mam problem za wskazaniem temperatury cieczy.
czujnik wymieniłem na używkę ori.
z tym że kostkę którą się wtyka w czujnik ma również ori ale nie jestem pewien czy kable są podłączone jak należy.
PROBLEM: Wskazanie temp dochodzi do ok 70 stopni i nie chce dalej, ale wiatrak się włącza więc temp jest na pewno wyższa.
Czy każdy pin jest przypisany danej funkcji? Czy kable muszą być podłączone w dany pin czy jest to obojętne.
Jeżeli nie jest to proszę o podpowiedź jaki kablel (kolor) do którego pinu podłączyć.
mam problem za wskazaniem temperatury cieczy.
czujnik wymieniłem na używkę ori.
z tym że kostkę którą się wtyka w czujnik ma również ori ale nie jestem pewien czy kable są podłączone jak należy.
PROBLEM: Wskazanie temp dochodzi do ok 70 stopni i nie chce dalej, ale wiatrak się włącza więc temp jest na pewno wyższa.
Czy każdy pin jest przypisany danej funkcji? Czy kable muszą być podłączone w dany pin czy jest to obojętne.
Jeżeli nie jest to proszę o podpowiedź jaki kablel (kolor) do którego pinu podłączyć.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
zartojesz sobie czy naprawde.....
niedawno byla dyskusja w temacie:
https://audi80.pl/23-ng-wolne-obroty-vt43969.htm
jakbys przyjrzal sie pierwszej fotce to bys chodziasz nie pytal o piny w czujniku....
co do wskaznika w moim cab-ciu tez sa bledne wskazania a montowalem juz 3-4 czojniki czasami dobre czasami przeklamoje ale do puki cieszy nie ubywa i nie leci para spod maski nie draze tematu... wszystko jest jak nalezy ale cos klamie albo licznik albo czojniki .. albo starosc....
niedawno byla dyskusja w temacie:
https://audi80.pl/23-ng-wolne-obroty-vt43969.htm
jakbys przyjrzal sie pierwszej fotce to bys chodziasz nie pytal o piny w czujniku....
co do wskaznika w moim cab-ciu tez sa bledne wskazania a montowalem juz 3-4 czojniki czasami dobre czasami przeklamoje ale do puki cieszy nie ubywa i nie leci para spod maski nie draze tematu... wszystko jest jak nalezy ale cos klamie albo licznik albo czojniki .. albo starosc....
bo wskaźnik temp i wskaźnik paliwa trzeba sobie wyskalować tam pod zegarami są pokrętła. Trzeba ustalić "zerową" pozycję wskazówki. Ja też wymieniłem dobry termostat na nowy termostat bo mi się wskazanie nie podobało. Ustaw sobie wskazówkę jak trzeba i będzie Ci pokazywać to co chcesz zobaczyć. Ja nie wiem czy z czasem magnes na wskazówce ulega autodestrukcji (choć to powinno zająć 400 lat ) czy od wstrząsów ale trzeba sobie lekko poprawić wskazanie. Dla pewności możesz oczywiście wetknąć sobie termometr, ale sam sobie odpowiedz - jakie są szanse na to, żeby wszystkie czujki temperaturowe przestawiły Ci się na 70 stopni
PS ciekawe co jest w tamtym wątku...
PS ciekawe co jest w tamtym wątku...
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
wiesz nie wszystkie czujniki wskazywaly 70 ten co wskazywal poprwnie niestety zalanczal lampke alarmowa temp wody nawet na zimnym, jeden ciekl , jeden ukrecilem w nim piny klucz sie zeslizna przy montarzu tenn co mam teraz jet ... no ok zalezy od chumoru....
co dziwne nowe czujniki maja w sobie jakac elektronike chipa i inne tam,stare tylko mikrostyki i sa wypelnione jakims czyms co podnosi objetosc i lub opornosc pod wplywem temp ciezko to zmyc jakby grafit pasta czy cos....
jak nie zdecyduje si na sprzedanie caba to podjade na szrot i wymontuje troche czojnikow fajnie miec na zas.. a bo w cabie MUSZE zmienic pokrycie dachu nowy nie jest drogi w polsce ale troche nie ciesze sie do samej roboty ponoc nie latwo i czasochlonna....
a skalowanie wskaznika - wiem ale za zane skarby nie moglem przekrecic potencjometra wiec by go nie ukrecic dalem sobie spokuj nie az takie wazne
co dziwne nowe czujniki maja w sobie jakac elektronike chipa i inne tam,stare tylko mikrostyki i sa wypelnione jakims czyms co podnosi objetosc i lub opornosc pod wplywem temp ciezko to zmyc jakby grafit pasta czy cos....
jak nie zdecyduje si na sprzedanie caba to podjade na szrot i wymontuje troche czojnikow fajnie miec na zas.. a bo w cabie MUSZE zmienic pokrycie dachu nowy nie jest drogi w polsce ale troche nie ciesze sie do samej roboty ponoc nie latwo i czasochlonna....
a skalowanie wskaznika - wiem ale za zane skarby nie moglem przekrecic potencjometra wiec by go nie ukrecic dalem sobie spokuj nie az takie wazne
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Kiedyś dostałem coś takiego z od kogoś z forum. Może ci się przydać
To jest oryginalna wtyczka czujnika temperatury 3-pin (bez klimy) NG
PS.
To jest oryginalna wtyczka czujnika temperatury 3-pin (bez klimy) NG
PS.
Kolego subratri - wiem gdzie skaluje się wskaźnik paliwa. Ale w którym miejscu skaluje się wskaźnik temperatury? To by uprościło mi wiele rzeczy (4 audi w rodzinie i tylko mój wskazuje 90*C)subratri pisze:bo wskaźnik temp i wskaźnik paliwa trzeba sobie wyskalować
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Kolego slaby... Czytaj dokładniej posty.
Jak już pisałem wiem którym pokrętłem skaluje się wskaźnik paliwa i wiem jak to zrobić. Kolega subratri napisał że skaluje się także wskaźnik temperatury - co zacytowałem wyżej w poście.
Więc.
Moje pytanie: Jak się skaluje wskaźnik temperatury bo wydaje mi się że się go nie skaluje ale mogę też czegoś nie wiedzieć.
Jak już pisałem wiem którym pokrętłem skaluje się wskaźnik paliwa i wiem jak to zrobić. Kolega subratri napisał że skaluje się także wskaźnik temperatury - co zacytowałem wyżej w poście.
Więc.
Moje pytanie: Jak się skaluje wskaźnik temperatury bo wydaje mi się że się go nie skaluje ale mogę też czegoś nie wiedzieć.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 12:08 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
no działaniew jewst analogiczne do paliwa. jest tam jakies coś białe co wystaje i trzeba sobie obrócić. nie ma zadnych czarów.Ten zabieg polegał na fizycznym przestawienbiu wskazówki o ile mnie pamięć nie myli. |Naprawde się nad tym nie spuszczałem. Jak robiłem diody, i miałem zegary na kolanach, zauważyłem że da się to przestawić i przestawiłem. Ot tyle. Nawet tego nie szukałem tylko samo mi wpadło w oko więc nie ma tu żadnych czary mary. Jak rozbierzesz i nie znajdziesz, to wtedy rozbiore mój i strzelę fotę, ale jestem pewny ze fota nie bedzie potrzebna
[ Dodano: 2011-05-12, 21:38 ]
upłynęła chwila i już więcej pamiętam żeby wskazywał 90 stopni przy nagrzanym silniku, pozycję spoczynkową wskazówki trzeba ustawić na dolnej kresce. Teraz wam na pewno wskazówka leży na samym dole i wydaje Wam się to prawidłowe Mi też się wydawało, bo w końcu prawie elektroniczne zegary . Niestety tak tu nie jest. Wskazówka pokonuje po prostu określoną drogę. Jak dół będzie na poziomie dolnej kreski to podniesie się wtedy o te 80 stopni prosto do 90 Celsjuszy.
[ Dodano: 2011-05-12, 21:38 ]
upłynęła chwila i już więcej pamiętam żeby wskazywał 90 stopni przy nagrzanym silniku, pozycję spoczynkową wskazówki trzeba ustawić na dolnej kresce. Teraz wam na pewno wskazówka leży na samym dole i wydaje Wam się to prawidłowe Mi też się wydawało, bo w końcu prawie elektroniczne zegary . Niestety tak tu nie jest. Wskazówka pokonuje po prostu określoną drogę. Jak dół będzie na poziomie dolnej kreski to podniesie się wtedy o te 80 stopni prosto do 90 Celsjuszy.
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno