Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Olej półsyntetyczny po mineralnym ??

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 16 maja 2011, 08:30

Rychu82, ja jeźdzę na Lotosie 15W40 już od roku (wcześniej Mobil 1 SAE 10W40) i potwierdzam, że teraz silnik chodzi trochę głośniej. Zimą przy -15 stopniach podczas sprawdzania oleju na bagnecie mamy smołę a nie olej <ok> . Semi-syntetic przy podobnej temperaturze był w miarę płynny. Jednak na mobilu zdarzało się klekotanie hydro-popychacza i wycieki spod klawiatury i głowicy, po przejściu na olej mineralny nic nie cieknie i nie stuka. No chyba, że na dwie sekundy po uruchomieniu zimnego silnika. A co do jazdy na kontrolce oleju pozostaje mi tylko pogratulować :roll: . No ale jak się dba tak się ma :-P (bez złośliwości).

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 16 maja 2011, 10:00

ok , jak zwykle każdy ma inne podejście
ale jak miałeś wycieki na 10W a teraz na 15W ich nie ma to wcale nie oznacza,że silnik odżył tylko że mniej wiesz o jego usterkach

życzę wszystkim silnikom długiego żywota...

Xpac

Post autor: Xpac » 16 maja 2011, 10:29

Wracajac do swiecacej sie kontrolki to z tego co wiem swieci sie dla tego ze jest zly olej czyli mineralny, wiec nie jest to wina ciśnienia oleju (chyba...ze sie myle)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 16 maja 2011, 12:59

U mnie kiedyś migała kontrolka i piszczał brzęczyk jak mi się uszkodzi czujnik ciśnienia oleju. Kolego ja bym jeszcze sprawdził czy na przewodzie idącym do czujnika jest w ogóle przejście. Ewentualnie podmiana czujnika na jakiś markowy (np. EPS). Wydaje mi się, że zmiana oleju na gęstszy nie mogła spowodować takich objawów jakie podałeś. No chyba, że zbieg okoliczności i pompa oleju Ci już siada. W takich przypadkach zawsze może być wiele przyczyn. Ale posprawdzaj wszystko po kolei i zobaczymy.

Xpac

Post autor: Xpac » 16 maja 2011, 17:10

Bylem u mechanika, najprawdopodobniej walnął jakiś układ w desce rozdzielczej (podobno to najczęstsza przyczyna w 80 ), na jutro sie omówiłem(a przede mną ta sama audica z tym samym objawem), napisze co i jak, co do zmiany oleju na mineralny to chyba dobrze mam przebieg 250tys wiec to może i na plus.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 16 maja 2011, 17:56

Xpac pisze:tego co wiem swieci sie dla tego ze jest zly olej czyli mineralny,
Błąd-mineralny jest "gęstszy".Więc i łopatologicznie mówiąc bardziej uszczelnia i poddaje się podnoszeniu ciśnienia.
Xpac pisze:co do zmiany oleju na mineralny to chyba dobrze mam przebieg 250tys wiec to może i na plus.
Błąd-jeśli silnik pracował na półsyntetyku,nie było wycieków,ubytków,klepania popychaczy to nie ma żadnych podstaw do zmiany oleju.Powinno się stosować do końca taki jaki był.

Xpac

Post autor: Xpac » 16 maja 2011, 21:28

@PICEK1 olej mi brał na półsyntetyku i na mineralnym tez bierze na 3 miesiące jakiś 1 litr, jak myslisz mam jednak przejść z powrotem na 10w40??

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 16 maja 2011, 22:27

Jeśli latał na mineralu to ja bym zalał go spowrotem.
A bierze olej zapewne poprzez uszczelniacze trzonków zaworowych.
Zmień mechanika,znajdź takiego który zrobi te uszczelniacze bez zdejmowania głowicy.
No chyba że okolice pomiędzy głowicą a blokiem się pocą to może zdjąć głowice i wymienić przy okazji z uszczelniaczami uszczelkę pod głowicą.

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 17 maja 2011, 21:41

Ja zmieniłem w silniku ABT olej z 15W40 na 10W40 po conajmniej 5 latach jezdy na minerale.

Od zmiany przejachałem już 8 tyś km i zero dolewki oraz wycieków. Co jednak pewnie ważne moje ABT jest mało jeżdzone. Na liczniku ma 150tyś i pewnie niewiele więcej w rzeczywistości, jak je kupowliśmy w 2005 to była w prowadzeniu igła.

Awatar użytkownika
slowik_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:53
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: slowik_88 » 17 maja 2011, 22:13

Najczęstsza przyczyna brania oleju w ABT to uszczelniacze na zaworach i to powinien być początek napraw. Padają co jakieś 200 tyś km. Dodatkowo są to bardzo solidne jednostki i 250 tyś km nie oznacza konieczności zmiany oleju na mineralkę. Moja niunia po założeniu LPG brała olej jak opętana. Właściwie mogłem "zapomnieć" o wymianie i pozostać na dolewkach. Uszczelniacze załatwiły sprawę i teraz wychodzi pół litra na 10 tyś km. Audi ma przejechane realnie ponad 200 tyś km. Zmiana na mineralkę bo silnik bierze olej to takie odwlekanie nieuchronnego, a naprawy odwlekane kosztują znacznie więcej.

nieśka79 jeżeli zalało Ci olejem cały silnik to obstawiał bym uszczelkę pokrywy zaworów. Zgodnie z grawitacją olej pójdzie w dół i gdyby uszczelka pod głowicą była w tak złym stanie to górę silnika miała byś znacznie czystszą od reszty.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 17 maja 2011, 23:02

Olej Mineralny 15W40 to olej bardzo higroskopijny t.z.szybko wchłaniający wodę która zbiera się w górnej części silnika (pokrywa zaworów) woda w połączeniu z w/w olejem tworzy dosyć grubą skorupę czarnej twardej mazi która praktycznie nie rozpuszcza się w oleju.Rozpuści ją albo zmyje napewno olej pół albo ful syntetyczny,no i właśnie tu zaczyna się (nie musi) problem, częściowo albo prawie całkowicie przytkany smok pompy olejowej i totalny spadek ciśnienia oleju!
Skutki wiadome.
Płukać silnik oczywiście można ale efektów praktycznie brak.
Najlepiej zdjąc pokrywę zaworów włącznie z plastikową osłoną znajdującą się pod pokrywą,zdjąć miskę olejową, odkręcić smok pompy olejowej - wszystkie zdemontowane części dokładnie oczyścić - wymyć,założyć nowe uszczelki poskręcać i "zalać pół albo ful syntetykiem".
Polecam, napewno się opłaci.Zdziwieni będziecie ile tam "syfu"który uzbierał się tam przez parę ładnych latek,szczególnie że w Niemczech a nasze auteczka właśnie tam były jakiś czas eksploatowane nikt przy wymianie oleju nie spuszcza go korkiem spustowym tylko wysysa go wysysarką.
Jasiu

Awatar użytkownika
LoveShakerz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 26 maja 2011, 20:57

Post autor: LoveShakerz » 27 maja 2011, 16:51

Ja mam takie samo autko zalany Helix Shell 10W40. Koszt 86 zł / 4 litry

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 29 cze 2011, 15:39

Witam Was.Chciałbym zapytać czy cykanie szklanek może być spowodowane zużytym olejem???Mam przejechane prawie 200 tys,ale na pewno jest więcej,na tym oleju Castrol Magnatek 15W40 jest już przejechane prawie 8 tys i już jest trochę czarny,i jeszcze jedno pytanie,czy mógłbym przejść z mineralnego na półsyntetyk???Z góry dzięki za rady i podpowiedzi,pozdrawiam.

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 29 cze 2011, 17:22

Witam Was.Chciałbym zapytać czy cykanie szklanek może być spowodowane zużytym olejem???Mam przejechane prawie 200 tys,ale na pewno jest więcej,na tym oleju Castrol Magnatek 15W40 jest już przejechane prawie 8 tys i już jest trochę czarny,i jeszcze jedno pytanie,czy mógłbym przejść z mineralnego na półsyntetyk???Z góry dzięki za rady i podpowiedzi,pozdrawiam.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 31 sie 2011, 16:29

Mój silnik ma przejechane co najmniej 400 tys km. Od 100 tys jeżdżony na mineralnym, syf jak siemasz pod deklem zaworów. Dolałem do mineralnego oleju GM 5w30 pół litra. Silnik zaczął pracować spokojniej, nie spala oleju. Zrobiłem 200 km i pod deklem robi się czysto, cały syf się rozpuszcza. Czeka mnie za niedługo wymiana filtra oleju. Po wymianie filtra doleję jeszcze pół litra. Pojeżdżę jeszcze kolejne 200km i zmienię na jakiś półsyntetyk do normalnej eksploatacji.

Po moim eksperymencie nie widzę minusów. Silnik pracuje równiej szczególnie przy porannych odpaleniach a mocne cykanie szklanek zmniejszyło się do 1-2 sekund po odpaleniu a nie jak wcześniej nawet do pół minuty.

Zamierzany efekt - wyczyścić silnik przed zalaniem półsyntetyku. Przed zimą musi to być zrobione bo mineralny to straszny syfiarz, przy 0 stopniach będzie mnie serce bolało od stuków.

Pozdro.

ps. każdy mówił że olej się zważy... akurat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl