[B3 B4] Licznik kilometrow nie działa
[b4] Zepsuty licznik - nie liczy kilometrów
Witam
Mam pytanie co może być powodem nie liczenia km dziennych jak i ogólnych w liczniku od Audi 80 B4 ABK. W weekend będę go wykręcał i nie wiem na co mam patrzeć, czy jest możliwość naprawienia go czy lepiej wymienić na inny?
Mam pytanie co może być powodem nie liczenia km dziennych jak i ogólnych w liczniku od Audi 80 B4 ABK. W weekend będę go wykręcał i nie wiem na co mam patrzeć, czy jest możliwość naprawienia go czy lepiej wymienić na inny?
prawdopodobnie padlo taka zebatka http://allegro.pl/tryb-licznika-km-volv ... 40894.html
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Albo szlag trafił zębatkę, albo (co bardziej prawdopodobne) masz zimne luty przy silniczku który napędza naliczanie przebiegu. Niestety w obu przypadkach skończy się rozebraniem prędkościomierza włączając w to demontaż wskazówki i tarczy :roll:
Masz licznik VDO, czy UN4 ? Jak VDO to naprawisz bez problemu, z UN4 może być kiepsko. Wskazówkę sciągaj powoli i delikatnie kręcąc ją w lewo, jak już poczujesz że idzie lekko, to podniesiesz do góry i po kłopocie. Odkręcasz tarczę prędkościomierza, a potem taki plastik który jest pod nią, potem możesz bez problemu odkręcić płytkę z elektroniką prędkościomierza i będziesz miał widok na zębatkę. Jeśli jest cała, to weź lutownicę i popraw lutowanie silnika od napędu nabijania przebiegu.
Masz licznik VDO, czy UN4 ? Jak VDO to naprawisz bez problemu, z UN4 może być kiepsko. Wskazówkę sciągaj powoli i delikatnie kręcąc ją w lewo, jak już poczujesz że idzie lekko, to podniesiesz do góry i po kłopocie. Odkręcasz tarczę prędkościomierza, a potem taki plastik który jest pod nią, potem możesz bez problemu odkręcić płytkę z elektroniką prędkościomierza i będziesz miał widok na zębatkę. Jeśli jest cała, to weź lutownicę i popraw lutowanie silnika od napędu nabijania przebiegu.
Też tak myślę.no name pisze:prawdopodobnie padlo taka zebatka http://allegro.pl/tryb-licznika-km-volv ... 40894.html
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
A ja się nie zgadzam i to wcale nie z przekory. Równie dobrze mogą być zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu i wtedy niepotrzebny będzie zakup nowej zębatki. Jakkolwiek by nie było póki kolega bartpoz nie rozbierze swojego prędkościomierza to nie będziemy wiedzieli cóż się tam popsuło :roll:
Zgadza się... bez rozebrania prędkościomierza się nie obędzie. Jednak będę uparty... i sprawdzanie proponuję zacząć od tej zębatki, a w drugiej kolejności luty <lupa>pawelrybak15 pisze:A ja się nie zgadzam i to wcale nie z przekory. Równie dobrze mogą być zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu i wtedy niepotrzebny będzie zakup nowej zębatki. Jakkolwiek by nie było póki kolega bartpoz nie rozbierze swojego prędkościomierza to nie będziemy wiedzieli cóż się tam popsuło :roll:
Na fotce widać uszkodzoną <ok>
bartpoz, Znajduje się tu <ok>
[ Dodano: 2011-04-23, 10:19 ]
bartpoz, Jak okaże się, że zębatka jest ok. to sprawdzaj luty widoczne w tle na płytce na pierwszej fotce... tak jak pisał kolega pawelrybak15
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No cóż, jeśli totalnie się nie znasz, to możesz narobić gorszego kłopotu niż już masz. Ale ogólnie rzecz biorąc rozbiórka licznika nie jest trudna, wyjmujesz go z samochodu (chyba wiesz jak ), odkręcasz wszystkie śruby które mocują płytę główną do obudowy, następnie 4 śruby na wkrętak krzyżowy z tyłu prędkościomierza, trzymając całość by się nie rozleciała kładziesz na podłodze lub na stole szybą do góry i zdejmujesz obudowę. Następnie łapiesz prędkościomierz i delikatnie wyciągasz do góry, powinien wyjść bez problemów. Następnie chwytasz za wskazówkę (nie za jej koniec, tylko złap ją jaknajbliżej początku) i okręcasz ostrożnie i powoli w lewo, jak już zacznie lekko się obracać to pociągasz do góry - powinna bez problemu zejść. Następnie odkręcasz 2 śruby mocujące tarczę prędkościomierza (uważaj by ich za mocno nie podrapać bo będzie to szpetnie wyglądać) a potem kolejne dwie mocujące ten plastik rozpraszający światło który znajduje się pod tarczą. Odkręcasz 2 śruby trzymające płytkę z elektroniką prędkościomierza i wyciągasz ją. Wtedy masz na wierzchu zębatkę i wiesz już czy to ona jest przyczyną, czy zimne luty przy silniku który napędza nabijanie przebiegu. Zimne luty poprawiasz przez podgrzanie ich lutownicą, warto dodać tam więcej cyny, bo akurat w tym miejscu fabryka poskąpiła :evil:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nic nie powoduje, wazne zeby sciagac ja rozsadnie. Przelozyc za ogranicznik (ten slupek na dole skali) i podwazac rownomiernie dwoma np. nozami i scigac do gory. Wazne zeby zapamietac pozycje, w ktorej byla przed zdjeciem zeby potem licznik nie przeklamywal. Mam luzny sprawny predkosciomierz od 4 cylindrow UN4. Wszystko zlicza i dzienne i ogolne km. Wskazuje tez poprawnie (tzn. wg gps przy 100kph zawyza o jakies 7-8 kph). Mam prawie cale UN4 (bez obrotka i wskaźnika temp) na czesci, płytę z VDO etc.pawelrybak15 pisze:W UN4 wyjęcie wskazówki w prędkościomierzu w 99% przypadków powoduje jego uszkodzenie :evil:
Ale opis usterki w 100% pasuje do licznika VDO, bo w UN4 praktycznie nie zdarzają się takie awarie <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: