mam takie pytanie.
jest u mnie taka klapka ktora steruje przeplywem zasysanego powietrza do silnika.
jest polaczona rura z kolektorem wydechowym.
powinno byc chyba tak ze gdy jest zimno silnik powinnien dostawac cieple powietrze z kolektora wydechowego, a gdy jest cieplo ta klapka powinna przekierowac powietrze na normalny obieg.
zauwazylem ze czy zimno czy cieplo klapka zawsze jest w tym samym polozeniu i bierze powietrze z kolektora wydechowego.
jak to ugryźć?
[ b3 3A ] podgrzewanie powietrza w kolektorze
Skąd wiesz że ta klapka jest cały czas uchylona ?Czyżbyś nie miał węża który łączy króciec tej klapki z kolektorem wydechowym ? , czy za każdym razem ściągasz ten wąż i zaglądasz tam palcem ?
U mnie też nie ma tego węża i tej blachy bo 10 lat temu ugniła i odpadła , ale w upalne dni jak sobie przypomnę i zajrzę do tej klapy , to jest zawsze zamknięta i nie da się jej otworzyć palcem .
Zimą i w chłodne dni zawsze jest otwarta i prosi i błaga o ciepłe powietrze , ale nie mogę jej pomóc bo nigdzie nie mogę dostać tej blaszanej nakładki .
Kończy się na tym ze w zimie i na krótkich dystansach pali mi 20/100 i to będzyny najlepszej .
Ślak niech to trafi gadam ja .
Tak wygląda u Ciebie ta klapka ?
U mnie też nie ma tego węża i tej blachy bo 10 lat temu ugniła i odpadła , ale w upalne dni jak sobie przypomnę i zajrzę do tej klapy , to jest zawsze zamknięta i nie da się jej otworzyć palcem .
Zimą i w chłodne dni zawsze jest otwarta i prosi i błaga o ciepłe powietrze , ale nie mogę jej pomóc bo nigdzie nie mogę dostać tej blaszanej nakładki .
Kończy się na tym ze w zimie i na krótkich dystansach pali mi 20/100 i to będzyny najlepszej .
Ślak niech to trafi gadam ja .
Tak wygląda u Ciebie ta klapka ?
W moim B3 Z Silnikiem RU , klapka o której mówimy sterowana jest przez 2 układy .
1 ) Podciśnienie brane z filtra powietrza , które stara się ją non stop otworzyć ale nie może bo jest podparta . Uchyla ją tylko minimalnie , na ile pozwala mu blokada ( podpora z drutu w kształcie zaszczepki do okien z lat 50 tych )
2 ) Regulator temperatury ( termometr bimetalowy ) , który przy ( nie wiem - chyba przy - 15 "C)powoduje całkowite zwolnienie - cofnięcie podpory i udostępnienie wlotu ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego , a przy ( też nie wiem - chyba + 8 " C ) prawie całkowicie podpiera tą klapkę i jest zasysane jest tylko spod prawej lampy .
Nie wiem czy nie napierdzieliłem głupot , ale zdaje sie że tak to działa .
[ Dodano: 2011-05-18, 21:43 ]
No jasne że namotałem , jak ...rrwa mameja to mameja .
ZAMIAST ZDJĘCIA O NR . 0658 , ślepota wrzucił 6598 .
Teraz będzie właściwe :
1 ) Podciśnienie brane z filtra powietrza , które stara się ją non stop otworzyć ale nie może bo jest podparta . Uchyla ją tylko minimalnie , na ile pozwala mu blokada ( podpora z drutu w kształcie zaszczepki do okien z lat 50 tych )
2 ) Regulator temperatury ( termometr bimetalowy ) , który przy ( nie wiem - chyba przy - 15 "C)powoduje całkowite zwolnienie - cofnięcie podpory i udostępnienie wlotu ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego , a przy ( też nie wiem - chyba + 8 " C ) prawie całkowicie podpiera tą klapkę i jest zasysane jest tylko spod prawej lampy .
Nie wiem czy nie napierdzieliłem głupot , ale zdaje sie że tak to działa .
[ Dodano: 2011-05-18, 21:43 ]
No jasne że namotałem , jak ...rrwa mameja to mameja .
ZAMIAST ZDJĘCIA O NR . 0658 , ślepota wrzucił 6598 .
Teraz będzie właściwe :