Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ng] KE - jetronic jak to właściwie działa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

[ng] KE - jetronic jak to właściwie działa

Post autor: subratri » 21 maja 2011, 00:26

Już się tłumaczyłem kilka razy, że mimo iż jestem mechanikiem to małe silniki trakcyjne nie były w zakresie mojego treningu a uzupełniając samodzielnie wykłady jakoś pominąłem tak archaiczne konstrukcje...
No nie przyszło mi do głowy że będę miał takie coś w opiece. Jak już niektórzy zauważyli - mimo iż kocham szybką jazdę nienawidzę płacić za paliwo :-D
Z tego co widzę i tak już osiągnąłem rekord w spalaniu, jednak jak dla mnie wciąż pali za dużo <mikolaj>
moje pytanie jest dość proste na początek.
Czy ten układ wtryskowy oparty na dźwigienkach siłownikach i innych dziwnych rzeczach obsługuje takie coś jak CUT OFF podczas hamowania silnikiem? czy po zdjęciu nogi z gazu po prostu leje mniej paliwa ???
Robię to co lubię by robić to co kocham :D
Megane CC
Ducato 14
GalaxyGhia 2,8 (magazyn rzeczy niepotrzebnych) Pakiet ProjectZwo - sprzedam
Fiesta XR2i 1,6 90r
pełna seria w budowie
Audi 80 cabrio - w "lepszych rencach"

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 21 maja 2011, 04:49

KE-Jetronic różni się od K-Jetronic (odnośnie pytania kolegi) zastosowaniem regulatora ciścnienia Pb (ale nie tylko tym).
Obrazek
ECU prądem (w zakresie +23mA -16mA) modyfikuje ciśnienie paliwa aby lambda była =1
ObrazekObrazek /zdjecia z postów kolegi ziemor/

W przypadku hamowania silnikiem ustala prąd na -70mA i prawie całkowicie odcina paliwo (zmniejszając ciśnienie Pb) co nie miało miejsca w układzie bez regulatora ciśnienia Pb.