To zobacz sobie E30, ktorego dotyczy temat. Boczki drzwi wygladaja jak w fiacie 125/126, czyli skaj od gory do dolu i zero tapicerki na tym :lol:Doc pisze:To chyba innymi niż ja. Montowałem audio w takiej z 1996 roku. Schowek, plastiki, demontaż, okropny plastik prawie jak w skodzie favoritMarcin19l pisze:nie zgodze cie z tymi plastikami bo jezdziłem paroma bmw przewaznie e34 i własnie to im zazdroszcze
Opinie - Audi vs BMW - dylemat przy zakupie
To fakt audi , sczególnie coupe to piekny samochód i napewno duzo nowoczesniej wyglada od BMW, szczególnie od E30. No ale osiągi z tego co czytałem w audi gorsze.
Jestem ciekaw jak z prowadzeniem samochodu. Z tego co wiem BMW słyną z b.dobrych własciwości trakcyjnych i w zakrętach nie ma lepszego.
Jak audi znosi gaz i np 2,3 10V lub 20V? i jakie jest spalanie bo wiem ze moj znajomy ma E30 2,5 na BLOSie i w trasie spalanie przy szybkiej jezdzie ( 120-160) średni wychodzi mu okolo 11,5l gazu.
Pozatym wyposażenie Audi chyba bogatsze niz BMW?
A co do dzwięku to fakt te 5 garów brzmi prawie jak V8 8-)
Jestem ciekaw jak z prowadzeniem samochodu. Z tego co wiem BMW słyną z b.dobrych własciwości trakcyjnych i w zakrętach nie ma lepszego.
Jak audi znosi gaz i np 2,3 10V lub 20V? i jakie jest spalanie bo wiem ze moj znajomy ma E30 2,5 na BLOSie i w trasie spalanie przy szybkiej jezdzie ( 120-160) średni wychodzi mu okolo 11,5l gazu.
Pozatym wyposażenie Audi chyba bogatsze niz BMW?
A co do dzwięku to fakt te 5 garów brzmi prawie jak V8 8-)
Kup Audi na codzień a E30 do zabawy Miałeś okazje przejechać się jednym i drugim? Twoje wrażenia powinny zdecydować o zakupie auta! Szczerze mówiąc przed zakupem B4 też rozglądałem się za E30 ale znajomy nie chciał sprzedać, a innego ładnego 325 nie trafiłem.SSssss... pisze:Samochód ma mi służyc na codzien do jazdy ale tez do zabawy.
Kupiłem Audi i nie żałuję... tylko czasem jak popada chciałoby się polecieć rondo bokiem :mrgreen:
Tak to BBS RS ale niestety nie moje. Moje auto jest w podpisie, a nowe koła wjadą dopiero na wiosnęSSssss... pisze:PS Masz swietne felgi jesli auto w awatarku to twoje. chyba BBS RS co?
Powodzenia z zakupem!
nie zapominajmy, że audi oferuje quattro a V-ki w audi też dają rade, nie wiem tylko jak 2.3 20v (bo takim nie jeździłem) ale też powinno zawijać.zjawa pisze:Jeśli ma się świetnie prowadzić to E30 jest po prostu znacznie lepsze, to samo jeśli chodzi o silnik.
więc najlepiej coupe, quattro, duży silnik...
ale to już raczej koszta jak za dwie E30-tki
BMW E 30 wygląda z przodu jak syrena. Kto w tych latach produkował samochody z okrągłymi lampami???????? Do tego kantówa okropna. Wygląd jest porażająco ochydny i nawet nadzwyczajne felgi tego nie rekompensują. Po prostu projektanci podniecili się tak silnikiem, że zapomnieli o wyglądzie. I rzeczywiście silnik w E 30 robi wrażenie, przebija audi. Co do pokręcenia bączków BMW jest cudowne, ale tylko te które posiada szperę. Bez tego akcje kończą się pogiętymi felgami. A znależć BMW ze szperą to gorzej jak quattro wśród audi. Tapicerki w środku BMW wykonane z kiepskiej jakości materiałów, ale wytrzymałe jednak bez polotu. Koncepcja z początku lat 80 cholerna prostota i brak funkcjonalności.
Co do układów napędowych to kwestia gustu.
Jeżeli chodzi o osprzęt silnika to audi ma trwalszy, a w BMW trzeba ciągle gapić się we wskażnik temperatury. Przegrzanie grozi pęknięciem głowicy, a to niebagatelne koszty. Okazuje się, że przegrzać BMW jest stosunkowo prosto. Modele E 30 posiadają wisko, czyli wiatrak na pasku klinowym, który jest mankamentem tego auta i często się psuje.
Tak poza tym auta są porównywalne, czyli zawieszenie, skrzynie biegów itd .
Jeżeli chodzi o BMW E 36 - samochody te wymagają częstego podłączania pod komputer i kasowania błędów. W stosunku do audi które też pozostawia wiele do życzenia jeżeli chodzi o elektrykę( często palą się żarówki podświetlenia deski i z reguły brakuje masy), BMW ma problemy z elektroniką. Siadają podnoszenia szyb, szyberdachu i sterowanie wtryskami przez komputer. Jeżeli chodzi o LPG zdecydowanie bardziej adoptują się audi. Szczególnie E 36 trudno znoszą tanie instalacje gazowe.
Wszystko to jeszcze zależy od porównania dwóch konkretnych egzemplarzy:))))))))
Co do układów napędowych to kwestia gustu.
Jeżeli chodzi o osprzęt silnika to audi ma trwalszy, a w BMW trzeba ciągle gapić się we wskażnik temperatury. Przegrzanie grozi pęknięciem głowicy, a to niebagatelne koszty. Okazuje się, że przegrzać BMW jest stosunkowo prosto. Modele E 30 posiadają wisko, czyli wiatrak na pasku klinowym, który jest mankamentem tego auta i często się psuje.
Tak poza tym auta są porównywalne, czyli zawieszenie, skrzynie biegów itd .
Jeżeli chodzi o BMW E 36 - samochody te wymagają częstego podłączania pod komputer i kasowania błędów. W stosunku do audi które też pozostawia wiele do życzenia jeżeli chodzi o elektrykę( często palą się żarówki podświetlenia deski i z reguły brakuje masy), BMW ma problemy z elektroniką. Siadają podnoszenia szyb, szyberdachu i sterowanie wtryskami przez komputer. Jeżeli chodzi o LPG zdecydowanie bardziej adoptują się audi. Szczególnie E 36 trudno znoszą tanie instalacje gazowe.
Wszystko to jeszcze zależy od porównania dwóch konkretnych egzemplarzy:))))))))
No potakim wykładzie to juz nie mam wątpliwosci... :mrgreen: ale udii mnie tez nie zachwyciło wnętrzem choc napewno jest bardziej przestronne.pajak100 pisze:BMW E 30 wygląda z przodu jak syrena. Kto w tych latach produkował samochody z okrągłymi lampami???????? Do tego kantówa okropna. Wygląd jest porażająco ochydny i nawet nadzwyczajne felgi tego nie rekompensują. Po prostu projektanci podniecili się tak silnikiem, że zapomnieli o wyglądzie. I rzeczywiście silnik w E 30 robi wrażenie, przebija audi. Co do pokręcenia bączków BMW jest cudowne, ale tylko te które posiada szperę. Bez tego akcje kończą się pogiętymi felgami. A znależć BMW ze szperą to gorzej jak quattro wśród audi. Tapicerki w środku BMW wykonane z kiepskiej jakości materiałów, ale wytrzymałe jednak bez polotu. Koncepcja z początku lat 80 cholerna prostota i brak funkcjonalności.
Co do układów napędowych to kwestia gustu.
Jeżeli chodzi o osprzęt silnika to audi ma trwalszy, a w BMW trzeba ciągle gapić się we wskażnik temperatury. Przegrzanie grozi pęknięciem głowicy, a to niebagatelne koszty. Okazuje się, że przegrzać BMW jest stosunkowo prosto. Modele E 30 posiadają wisko, czyli wiatrak na pasku klinowym, który jest mankamentem tego auta i często się psuje.
Tak poza tym auta są porównywalne, czyli zawieszenie, skrzynie biegów itd .
Jeżeli chodzi o BMW E 36 - samochody te wymagają częstego podłączania pod komputer i kasowania błędów. W stosunku do audi które też pozostawia wiele do życzenia jeżeli chodzi o elektrykę( często palą się żarówki podświetlenia deski i z reguły brakuje masy), BMW ma problemy z elektroniką. Siadają podnoszenia szyb, szyberdachu i sterowanie wtryskami przez komputer. Jeżeli chodzi o LPG zdecydowanie bardziej adoptują się audi. Szczególnie E 36 trudno znoszą tanie instalacje gazowe.
Wszystko to jeszcze zależy od porównania dwóch konkretnych egzemplarzy:))))))))
Z zewnatrz bez porównania wygrywa audi szczególnie coupe ale BMKa tez ma cos w sobie a brzydota to pojecie wzgledne. Jak rzucisz na glebe i dasz ładne fele tez jest zajebiscie.
amerykanskei musclecarY z lat 70 tez sa kanciaste a przeciez nikt nie zaprzeczy ze piekne.
Znam kilka osób z BMKami i nie mieli kłopotu z gazem no chyba ze w E36 z nowszymi 24V silnikami (oczywiscie mam namysli tu 2,5 albo 2,8).
Co do przegrzania to nie widze zadnej różnicy miedzy audi a BMW poprostu trzeba dbac o płyn chłodniczy a kontrolka od temperatury wody jest i w audi po to zeby w razie awarii wiedziec czy sie nie przegrzewa. A z tego co wiem wiatrak w E30 nie jest na pasku klinowym tylko wychodzi z wału,W meśkach tez była wiskoza.
Dzwiek podrabianego V8 jest i tak kuszacy :mrgreen: ale zeby jeszcze chcialo to jechac.. :cry:
Dokładnie, visko wychodzi z wału. Wiatrak cały czas się kręci, z tym że jak jest zimny to możesz spokojnie za niego złapać i zatrzymać. Jak silnik dostaje wyższej temperatury to łącznik między wałem a wiatrakiem coraz bardziej się zacieśnia i w ten sposób wiatrak kręci się już na dobre.
Jak szukałem sobie auta to też brałem pod uwagę E36 min 2litry. Jednak przestudiowałem sobie forum BMW i szczerze powiem, że zadbanych egz. jest jak na lekarstwo (podobnie jak audi). Mało kto wie, ale silniki zalane minerałem nadają się do jak najszybszej odsprzedaży. Te silniki lubią dobry olej i już. I nie daj panie żeby złapać automaty. Tam nawet jakość świec ma wielki wpływ na skrzynię. Jeden gość zajechał skrzynie poprzez to, żeświec nie wymieniał :shock: Silnik nie dostawał tego co potrzebował i komputer mieszał biegami jak chciał. Nie wiem, może z audi w automacie jest podobnie, ale nie słyszałem. Nigdy nie miałem automata.
SSssss..., szukaj tylko Q. Naprawdę warto.
Jak szukałem sobie auta to też brałem pod uwagę E36 min 2litry. Jednak przestudiowałem sobie forum BMW i szczerze powiem, że zadbanych egz. jest jak na lekarstwo (podobnie jak audi). Mało kto wie, ale silniki zalane minerałem nadają się do jak najszybszej odsprzedaży. Te silniki lubią dobry olej i już. I nie daj panie żeby złapać automaty. Tam nawet jakość świec ma wielki wpływ na skrzynię. Jeden gość zajechał skrzynie poprzez to, żeświec nie wymieniał :shock: Silnik nie dostawał tego co potrzebował i komputer mieszał biegami jak chciał. Nie wiem, może z audi w automacie jest podobnie, ale nie słyszałem. Nigdy nie miałem automata.
SSssss..., szukaj tylko Q. Naprawdę warto.
tomografii komputerowej mozgu ne robilem, ale wydaje mi sie ze jest ciut wiekszy od pileczki do ping-ponga (czyt. tenisa stołowego), dresu na codzien ani od swięta tez nie nosze, a od czasu do czasu lubie zasiasc przed sterami bmw, bo to naprawde przyjemny w prowadzeniu, (szczegolnie na dluzszze trasy) samochod. z wykonczeniem tez nie jest najgorzej a do skrzypienia, stukania i pukania mu daleko. Koszty utrzymania bmw w przyzwoitym stanie nie sa male i to jeden z wiekszych minusow posiadania tego samochodu. a komu ladniej z oczy patrzy to chyba jasne 8-)jmm pisze:Opinią, sorry ale jak widze E30, to odrazu kojarzy mi się z napakowanym karkiem obwieszonym toną złota, ubranym w świecące dresy i posiadającym mózg nie wiele większy od piłeczki do ping-ponga.
komu ładniej z oczu patrzy?
Słyszałem i audi i bmw i 10V (12V BMW) i 20V 24V(BMW) Audi brzmi charakterystycznie i pieknie ale BMWu wg mnie ma agresywniejszy dzwiek i czuc tą moc az sam z siebie pojawia sie banan na twarzychips pisze:Też wolę audi, ale ten kto twierdzi, że silnik audi ma ładniejszy dżwięk od rzędowej szóstki BMW to albo jej nie słyszał, albo mu słoń na ucho nadepnął. Dźwięk silnika BMW to coś pięknego. O innych rzeczach nie wspominam, bo to kwestia indywidualnych potrzeb i gustów
A co do uzytkowników .. no cóz niestety jesli mowimy o B3 i o E30 to w ubogich wersjch sa to tanie samochody i jednymi i drugimy jezdzą dresiarze. Ale BMKa ma tu gorsza opinie i policja bardziej sie czepia.
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
No uważaj bo zaraz koledzy z B3 cię powieszą To że tanie to co innego wg mnie w b3 nie ma nic co by mogło przyciągnąć dresa, a każda bemka dla tego typu osób jest szpanerska, kozacka itd bo ma BMW Może i trafić się dres w B3jce nie przeczę, ale porównać ich ilość w samochodach BMW to będzie znaczna różnica.SSssss... pisze:A co do uzytkowników .. no cóz niestety jesli mowimy o B3 i o E30 to w ubogich wersjch sa to tanie samochody i jednymi i drugimy jezdzą dresiarze. Ale BMKa ma tu gorsza opinie
Ja również, a 5-tka + turbo to jest tozserty pisze:Ja uważam, że 5-tka lepiej brzmi od 6-tki.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A ja z innej beczki. Czy BMW też ma blachy w ocynku? Bo bardzo często widzę BM-ki w tym samym wieku co moja B4-czka i przyznam, że za każdym razem jestem w solidnym szoku. U mnie ani grama rudej, a BM-ki żre, że aż z kilku metrów słychać. Uważam, że to jest solidny argument za Audiolką, bo jak ruda zacznie gryźć to już nic jej nie powstrzyma, nawet najlepszy blacharz. Nie wspominam o kształtach, bo Audiolki to po prostu miss świata :mrgreen: , a BMW to tylko V-ce .