[80 B4 2.0 ABT] trudnosci z uruchomieniem
[80 B4 2.0 ABT] trudnosci z uruchomieniem
Witam,
Podczas porannego rozruchu mam trudności z uruchomieniem silnika. Rozrusznik kręci, że aż miło ale silnik nie chce zaskoczyć. Jakiś miesiąc temu nie miałem z tym kłopotu, a teraz non stop. Taka sama sytuacja jest kiedy samochód postoi trochę dłużej po wcześniejszej jeździe. Często wystarczy nawet 20 minut i historia się zaczyna.
Pojechałem z tym problemem do mechanika. Zmienili mi świece, palec rozdzielacza, kopułkę. Przewody wysokiego nap. są nowe więc tego nie ruszałem. Niestety nic nie pomogło.
Pojechałem więc do innego mechanika - dealer VW-AUDI. W serwisie sprawdzili mi auto i stwierdzili: wymiana pompy paliwa (ich części 1069,-) + regulator ciśnienia paliwa (1300,-).
Według nich ciśnienie jest zbyt niskie. Minimum jakie może być to 0.8, a w moim autku było 0.7.
Na tym skończyła się moja wizyta w serwisie u dealera.
Postanowiłem pojechać do jeszcze innego mechanika. Przebadali auto pod względem elektryki. Niby wszystko ok, za wyjątkiem czujnika Halla. Wyrzucał błędy podczas badania. Jeden z bardziej doświadczonych postanowił tymczasowo błąd zignorować. Zabrali się więc za próby ciśnieniowe. Hm, wykryli nieszczelność przy kolektorze ssącym. Walnięta uszczelka, więc ją wymienili. Według nich to była przyczyna trudności z rozruchem. Niby ma być już wszystko ok. Nie wiem, bo jeszcze się nie zdążyłem przekonać gdyż jak odbierałem auto, było jeszcze ciepłe.
Do Was mam pytanie. Jeśli jutro rano uruchomię auto z trudami i zacznę się wkurzać, to co mam dalej robić ?. Co sprawdzić, na co zwrócić uwagę, co jeszcze może być przyczyną takich problemów ?.
Acha, ponadto autko ma instalację gazową. Ogólnie jak się już autko uruchomi, to chodzi jak trzeba.
Cóż jeszcze mogę dodać. Próbowałem rozruch tylko na gazie i nic, zachowuje się tak samo jak przy benzynie. Trzeba trochę pokręcić, żeby zaskoczył.
Pozdrawiam
Robert
Podczas porannego rozruchu mam trudności z uruchomieniem silnika. Rozrusznik kręci, że aż miło ale silnik nie chce zaskoczyć. Jakiś miesiąc temu nie miałem z tym kłopotu, a teraz non stop. Taka sama sytuacja jest kiedy samochód postoi trochę dłużej po wcześniejszej jeździe. Często wystarczy nawet 20 minut i historia się zaczyna.
Pojechałem z tym problemem do mechanika. Zmienili mi świece, palec rozdzielacza, kopułkę. Przewody wysokiego nap. są nowe więc tego nie ruszałem. Niestety nic nie pomogło.
Pojechałem więc do innego mechanika - dealer VW-AUDI. W serwisie sprawdzili mi auto i stwierdzili: wymiana pompy paliwa (ich części 1069,-) + regulator ciśnienia paliwa (1300,-).
Według nich ciśnienie jest zbyt niskie. Minimum jakie może być to 0.8, a w moim autku było 0.7.
Na tym skończyła się moja wizyta w serwisie u dealera.
Postanowiłem pojechać do jeszcze innego mechanika. Przebadali auto pod względem elektryki. Niby wszystko ok, za wyjątkiem czujnika Halla. Wyrzucał błędy podczas badania. Jeden z bardziej doświadczonych postanowił tymczasowo błąd zignorować. Zabrali się więc za próby ciśnieniowe. Hm, wykryli nieszczelność przy kolektorze ssącym. Walnięta uszczelka, więc ją wymienili. Według nich to była przyczyna trudności z rozruchem. Niby ma być już wszystko ok. Nie wiem, bo jeszcze się nie zdążyłem przekonać gdyż jak odbierałem auto, było jeszcze ciepłe.
Do Was mam pytanie. Jeśli jutro rano uruchomię auto z trudami i zacznę się wkurzać, to co mam dalej robić ?. Co sprawdzić, na co zwrócić uwagę, co jeszcze może być przyczyną takich problemów ?.
Acha, ponadto autko ma instalację gazową. Ogólnie jak się już autko uruchomi, to chodzi jak trzeba.
Cóż jeszcze mogę dodać. Próbowałem rozruch tylko na gazie i nic, zachowuje się tak samo jak przy benzynie. Trzeba trochę pokręcić, żeby zaskoczył.
Pozdrawiam
Robert
Jak tylko się przekonam i będzie to oczekiwany efekt od razu o tym napiszę
pozdrawiam
Robert
[ Dodano: 2007-01-17, 07:41 ]
Niestety, to samo. Dzisiaj rano przekręcam kluczyk i silnik nie zaskakuje. Już nie mam pojęcia co dalej. Może to rzeczywiście problem z cholerną stacyjką . Sam nie wiem. Czuję, że jak będę tak ciągle coś wymieniał, to lepiej mi będzie kupić inne auto, a to mi się bardzo podoba .
[ Dodano: 2007-01-17, 17:37 ]
Wracając z pracy postanowiłem zrobić inaczej niż dotychczas. Przed rozruchem wcisnąłem dwa razy pedał gazu do końca. Wtedy dopiero spróbowałem wykonać rozruch. Ku mojemu zdziwieniu silnik zaskoczył. Cholera, więc na co to może wskazywać
pozdrawiam
Robert
[ Dodano: 2007-01-17, 07:41 ]
Niestety, to samo. Dzisiaj rano przekręcam kluczyk i silnik nie zaskakuje. Już nie mam pojęcia co dalej. Może to rzeczywiście problem z cholerną stacyjką . Sam nie wiem. Czuję, że jak będę tak ciągle coś wymieniał, to lepiej mi będzie kupić inne auto, a to mi się bardzo podoba .
[ Dodano: 2007-01-17, 17:37 ]
Wracając z pracy postanowiłem zrobić inaczej niż dotychczas. Przed rozruchem wcisnąłem dwa razy pedał gazu do końca. Wtedy dopiero spróbowałem wykonać rozruch. Ku mojemu zdziwieniu silnik zaskoczył. Cholera, więc na co to może wskazywać
A może to kwestia centralki (przełącznik gaz/benzyna) ?. Od dwóch dni jeżdżę tylko na benzynie i uruchamianie z rana polepszyło się. Ktoś mi sugerował, że przełącznik może być wadliwy. Mam instalacje BRC, komputerek Just. Wcześniej miałem STAG i takich kłopotów nie było. Od czasu kiedy mi założyli nowy komp i centralkę zaczęły się te kłopoty.
Co o tym sądzicie ?.
Co o tym sądzicie ?.
możliwe może jest inna emulacja komputera gazu i nie tak coś odbiera komp. benzynowy głupieje ,a dodanie gazu reaguje na niegorogu pisze:A może to kwestia centralki (przełącznik gaz/benzyna) ?. Od dwóch dni jeżdżę tylko na benzynie i uruchamianie z rana polepszyło się. Ktoś mi sugerował, że przełącznik może być wadliwy. Mam instalacje BRC, komputerek Just. Wcześniej miałem STAG i takich kłopotów nie było. Od czasu kiedy mi założyli nowy komp i centralkę zaczęły się te kłopoty.
Co o tym sądzicie ?.
czasami jak jest słaby impuls z cewki to przełącznik gazu wariuje zalezne od jego czułosci dobrze by było spróbowac z innym kompem i przełącznikiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 sty 2008, 19:30
Witam!
Odgrzeję temat, bo od niedawna w mojej wychuchanej B4 obserwuję bardzo podobne objawy jak rogu. Problem z odpaleniem-chociaż rozrusznik kręci zdrowo. Gdy uda już mi się odpalić motorek to chodzi on strasznie nierówno,rzuca go i dławi. Jednym słowem nie pali na wszystkich garach. Do tego czuć benzynę a wydech "wykasłuje" czarny dym i wypluwa czarną maź. Gdy już go odpalę i wkręcę na obroty-praca silnika się wyrównuje. Na początku objawy te pojawiały się,gdy była wilgoć. Wymieniłem więc świece,kopułkę ,palec,przewody WN i...pogorszyłem sprawę. Teraz nie chce odpalić nawet gdy nie ma jako takiej wilgoci w powietrzu. Co może być przyczyną takich zachowań mojej niuni? Dodam też,że zdarza jej się trzymać bardzo wysokie obroty (nie wiem konkretnie jakie) bardzo długo po odpaleniu. Nie wiem, czy ten objaw jakkolwiek wiąże się z pozostałymi bo jestem lajkonikiem w tych sprawach. Dlatego proszę o pomoc i jakiekolwiek sugestie.
Pozdrawiam!
Odgrzeję temat, bo od niedawna w mojej wychuchanej B4 obserwuję bardzo podobne objawy jak rogu. Problem z odpaleniem-chociaż rozrusznik kręci zdrowo. Gdy uda już mi się odpalić motorek to chodzi on strasznie nierówno,rzuca go i dławi. Jednym słowem nie pali na wszystkich garach. Do tego czuć benzynę a wydech "wykasłuje" czarny dym i wypluwa czarną maź. Gdy już go odpalę i wkręcę na obroty-praca silnika się wyrównuje. Na początku objawy te pojawiały się,gdy była wilgoć. Wymieniłem więc świece,kopułkę ,palec,przewody WN i...pogorszyłem sprawę. Teraz nie chce odpalić nawet gdy nie ma jako takiej wilgoci w powietrzu. Co może być przyczyną takich zachowań mojej niuni? Dodam też,że zdarza jej się trzymać bardzo wysokie obroty (nie wiem konkretnie jakie) bardzo długo po odpaleniu. Nie wiem, czy ten objaw jakkolwiek wiąże się z pozostałymi bo jestem lajkonikiem w tych sprawach. Dlatego proszę o pomoc i jakiekolwiek sugestie.
Pozdrawiam!
Witam, sprawdż(apropos obrotów i nierównej pracy na jałowym) nastawnik przepustnicy. Jeśli dużo czarnego dymu to mieszanka za bogata. Zabogata bo za dużo paliwaa za mało powietrza (lub odwrotnie). Sprawdz czujnik tem. płynu chłodniczego. Przedewszystkim sprawdżteż ustawienie rozrządu i kąt wyprzedzenia zapłonu. Wszystkie te pierdołki mają na to wpływ. Jak to zrobić ? POszukaj na tym forum :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 sty 2008, 19:30
INSTALACJA LPG
Gdzie i kiedy montowałeś instalacje LPG, jest to ważne.
Miałem taki problem i kwestia podjechania do dobrego gazownika.
Proponuję ci skontaktować się z CARGAZ-em tam mają ludzi co się na tym znają dobrze (oczywiście jesli to jest instalacja którą montują )
Oni czasami nie dotykaja się do instalacji "lewych ".
Zajeź do Cargazu i pogadaj tam właściciel i mechanicy są Ok więc coś napewno ci podpowiedzą.
U mnie np. do wymiany był kabel od komputera.
Miałem taki problem i kwestia podjechania do dobrego gazownika.
Proponuję ci skontaktować się z CARGAZ-em tam mają ludzi co się na tym znają dobrze (oczywiście jesli to jest instalacja którą montują )
Oni czasami nie dotykaja się do instalacji "lewych ".
Zajeź do Cargazu i pogadaj tam właściciel i mechanicy są Ok więc coś napewno ci podpowiedzą.
U mnie np. do wymiany był kabel od komputera.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 sty 2008, 19:30