Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Opinie - Audi S8 v8 4.2

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 23 maja 2011, 21:59

jeżeli miesięczne utrzymanie średnio na rok wyniesie ok 300zł(tzn miesięcznie mam 300zł na niespodziewane wydadki 300x12mc=3600zł na rok) pomijając paliwo i części jak tarcze itp to można to śmiało przyjąć, jeżeli wyniosło by to dużo więcej to raczej nie było by to do zaakceptowania jak dla mnie :-)

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 23 maja 2011, 22:09

nenolog pisze:jeżeli miesięczne utrzymanie średnio na rok wyniesie ok 300zł(tzn miesięcznie mam 300zł na niespodziewane wydadki 300x12mc=3600zł na rok) pomijając paliwo i części jak tarcze itp to można to śmiało przyjąć, jeżeli wyniosło by to dużo więcej to raczej nie było by to do zaakceptowania jak dla mnie :-)
To przy idealnym furze. Więcej licz na początek jeśli trzeba doprowadzić do używalności

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 23 maja 2011, 22:12

no a jeżeli kupisz trochę drożej ale za to w stanie b.dobrym, albo też zaraz po generalnym remoncie i to potwierdzi mechanik, który ogląda z Tobą auto? :-)

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 24 maja 2011, 08:00

Ja miałem golfa3 to miesięcznie wydawałem 500zł fakt padaczka poł miliona przebiegu. A jak padnie skrzynia? automat tip? wymień opony? kupisz na letnie kup zimowe jak na dużej feldze.

Z forum a8
-akumulator BOSCH 600zł
-osłony przegubów 90zł
-końcówka drążka kier. prawy przód 90zł
-wahacz górny lewy przód 160zł
-robocizna 200zł
Razem: 1.140 zł

-olej skrzyni biegów ATF;
-filtr skrzyni biegów;
-uszczelniacz skrzyni biegów;
-filtr powietrza, paliwa itp.;
-robocizna
Razem: 1.700 zł

-uszczelniacz na wale + olej (gdzieś przy skrzyni biegów) ;-)
-przepływomierz BOSCH
-robocizna
Razem: 1.150 zł

-olej CASTROL syntetyk;
-filtr oleju;
-końcówka drążka kier. lewy przód;
-jakaś rolka napinająca pasek;
-robocizna
Razem: 750 zł

-opony z wymianą ( nowe ) 245/45/18
Razem: 2.500 zł

-ubezpieczenie za zeszły rok AC/OC/NW
Razem: ok. 4.000 zł ( za ten rok ok. 2.500 zł )


A8 D2 ABZ '97
W Styczniu minie mi dwa lata odkąd je mam.
A więc, od początku..

JEDEN dzień po kupnie - padła skrzynia. Sprzedajacy twierdził że to jakieś łożysko szumi i że to nic groźnego, ja naiwny uwierzyłem. Moja wiara w uczciwość kosztowała mnie, bagatela, prawei 10 000zł.
W skrzyni nie był wymieniany olej ani filtr, zapchał sie filtr i padło wszystko.
Pompa, jakieś czujniki się stopiły, sprzegiełka, sprzęgło hydrokinetyczne, z środka wymianiono mi prawie wszystko.
Wiec liczymy
ASB - 10 000zł
Jednocześnie robiony był rozrząd 1800zł
oraz Całkowicie wymienione przednie zawieszenie 2400zł
Opony Zimowe 225-55-17 - 2200zł
Opony Letnie 245-45-17 2600zł
Dwa Moduły zapłonowe 800zł
Rozrusznik regenerowany 400zł
3 komplety świec -CA 700zł
Hamulce tylne komplet tarcze +2 razy klocki - CA 800zł
Hamulce przednie 2x wymieniane tarcze 4x wymieniane klocki 2500zł
Olej - 6 wymian z filtrami około 2200zł
Alternator 550zł
Wisko - 180zł
W miedzyczasie na auto spadła gałąź podczas wichury. 6500zł
Ostatnio - rozrząd (komplet) uszczelniacze na wałki i wał, napinacz paska wielorowkowego i łożysko wiskozy oraz uszczelki pod pokrywami zaworów x2 2400zł
Wymiana części oleju w oraz filtra i uszczelki pod miskę ASB- 750zł
z ostatniej chwili - maprawa (wymiana) jakiegoś zaworu w ASB a przy okazji wymiana częściowo oleju w skrzyni, plus uszczelka 800zł
Akumulator MOLL -550zł

http://www.a8team.pl/topics10/126.htm?highlight=koszty poczytaj sobie znalazłem :D

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 24 maja 2011, 08:11

Cyfry mówią same za siebie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 24 maja 2011, 21:55

nenolog, i co czytałeś ? co myślisz?

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 24 maja 2011, 21:57

nenolog pisze:
keczy pisze:Od zawsze chcialem takie cudo, mialem tez przyjemnosc jezdzic takim :mrgreen: W automacie te 340km do 100km/h nie robi az takiego szalu jakby sie wydawalo za to spala duze ilosci paliwa, srednia 18l to nic nadzwyczajnego. Wnetrze jak dla mnie idealne ale zawiodlem sie na zawieszeniu, myslalem, ze jak na limo przystalo bedzie miekkie, a tu sztowno jak cholera :->
czy ja wiem czy 6s do 100 jest słabym wynikiem :-) moc mocą ale waga tego auta też robi swoje. W sumie to nie znam miękkiego Audi:)


Co do wagi, to s8 w porównaniu do swoich wymiarów nie waży dużo......

Awatar użytkownika
Fanthom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 638
Rejestracja: 26 maja 2010, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Fanthom » 24 maja 2011, 22:23

Jaknarazie dodaje liczby pewnie albo zemdlal :P...


P.S tak dobrze liczysz wyszlo ponad 38tys w ciagu 2 lat , czyli co roku kupujesz w sumie s8 (np to z tego linku)

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 25 maja 2011, 21:03

Szybciej licze:) ale z tego co wypunktowałes to jakby nie było ziomek od tej s8 miał dużo pecha:) trochę wyszło, ale kto powwiedział, że każdego roku będzie non stop to samo się psuło. Auto tej samej marki nie jest równe drugiemu. :-)

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 30 maja 2011, 17:59

też rozmyślałem nad a8, ale koszta są duże, naprawdę. Nawet nie patrząc na koszta. Weźmy pod uwagę to czego oczekujemy od auta.
u mnie:
Niezawodności( przy niskim udrzecie i tanim nie fachowym kupnie no nie możliwe)
przyspieszenia na jakie zasługuje( automat generalnie wszystko psuje, nawet przy 6 litrowym silniku w12)
wygoda ( no jest)
miejsce (jest)
bezpieczeństwo podczas wypadku (jest)

Nie bagatelne koszta utrzymania ( JEST) :]

tak że jeśli koszta cie nie odstraszają to pomyśl pod każdym aspektem czego wymagasz od tego auta. poszaleć nie bedziesz mógł, chyba że se pojedziesz na placyk i powciskasz pedał gazu smyrając hamulec i kręcąc fajera jak na karuzeli... nic więcej nie będzie. ( da sie ale to już kwestia dyskusyjna rzecz jasna, a szary polak raczej nie ma niesamowitej wiedzy o prowadzeniu)

tak ze a8 to auto dla dziaków z grubą kasą i 2 autem u boku...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 30 maja 2011, 18:16

to juz lepiej kupić s6 w c4 :)

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 30 maja 2011, 19:39

to juz lepiej kupić s6 w c4 :)
Jeszcze lepiej to S2 kupić he he

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 30 maja 2011, 22:34

seba1025 pisze:automat generalnie wszystko psuje, nawet przy 6 litrowym silniku w12
I tu się mylisz. Przy silniku W12 naciskając gaz do dechy przy 200 km/h nie oderwiesz się od fotela.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 30 maja 2011, 23:27

Jezdziłem taką w automacie. Wrażenia z jazdu super. Przyspieszenie bardzo ładne ale nawet go nie czuć tylko widać po liczniku. Spalanie hmm, przy agresywnej jeździe trzeba liczyć 30l na 100km! Ale co to jest w porównaniu do komfortu <ok>

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 31 maja 2011, 10:00

jeden kolega mówi że nawet przy 200 sie nie można oderwać a drugi że przyspiesza ale nie czuć widać po liczniku...
Moje odczyty po filmiku jak próbował zerwać przyczepnośc pewien pan w12 to lichawo mu to szło,chyba że ESP nie wyłaczył hehe to już by moim zdaniem facet minął się z rozumem bo złoił pewnie tyle benzyny co ja swoim aah podczas 400 km trasy a zabawy zero. Generalnie automat psuje cała przyjemność z jazdy.
W każdym bądź razie coś tam mu wyszło, ale z wielkim trudem (nie pisze o starcie tylko podczas zakręcania i szaleństw na placu)

mówicie też o A6 c4 praktycznie same automaty też we większych silnikach, waga bardzo mocno w stronę A8.
Tak że moim skromnym zdaniem jak juz miał bym kupic a6-a8 kupił bym albo 2,2 czyli s6 albo a8 2,8 190~ i reszte kasy wewalić na podciągnięcie silniczka Lub dla leniwych ale cierpliwych S8 z manualną skrzynią... no i worem kasy na naprawy po poprzednich zajeździcielach.

hehe
Tak że wole swoje coupe bo przy a8 i a6 za dużo zachodu:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl