Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT LPG] Na gazie odcina zapłon przy 4k

ODPOWIEDZ
arche

[80 B4 2.0 ABT LPG] Na gazie odcina zapłon przy 4k

Post autor: arche » 01 wrz 2007, 04:57

Problem jak w temacie a dokładniej:
na ciepłym silniku (na zimnym problem nie występuje) odcina mi zapłon przy 4000 + 200 obrotów.
Gazownicy powiedzieli mi że może to być problem z przewodami wysokiego napięcia (po wcześniejszej zmianie poziomu odcięcia zapłonu na wyższy tj 7000 :cry: nie pomogło ) zmieniłem przewody i tu suprise odcina przy 3.500 obrotów pojechałem do gazowników i poprosiłem o wyłączenie odcięcia na sterowniku po ich ingerencji znów wróciło do 4000 i cięcie... :-x
Sterownik gazu: LANDIRENZO SE81
Sygnał jest pobierany z cewki wysokiego napięcia

a teraz pytanie czy ktoś się z czymś takim spotkał, ewentualnie jak zmienić punkt przechwytywania sygnału poziomu obrotów - gdzie podpiąć te dwa szatańskie kabelki co teraz są podpięte do cewki :?:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 wrz 2007, 07:46

Hmmm, Tylko na nagrzanym mówisz? Ja bym poszukał luźnej "masy" na początek. Sygnał o obrotach w tym silniku standardowo jest brany z cewki i nic złego się nie dzieje. Zastanawiam się tylko dlaczego dwa kabelki :?: . Sygnał o obrotach to jeden kabelek, a drugi :?: . Podejrzewam, że ten drugi to zasilanie sterownika, bo się panom gazownikom szukać innego bardziej prawidłowego miejsca do podpięcia zasilania "po kluczyku" nie chciało, a czasem takie wpięcie zasilania może powodować problemy.
Rozumiem, że wskazania obrotów w sofcie od LPG są prawidłowe, tzn. 3000 obrotów to w sofcie 3000, a nie 6000. Bo jeśli tak to źle ustawiony soft, opcja sygnału o obrotach>ilość cewek lub coś w tym stylu.
A sterownik to na pewno nie landirenzo se81, bo to jest symbol reduktora, a nie sterownika. Sterownik to może być landi LES, LCS, LCS1, LCSE itp.
W każdym razie posprawdzaj "masy", ustawienia softu i ewentualnie przepnij zasilanie sterownika w jakieś inne miejsce, gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon (oczywiście jeśli to rzeczywiście jest przewód od zasilania sterownika), bo jeśli to są faktycznie przewody od sygnału o obrotach to pierwszy raz słyszę, żeby ten sygnał był prowadzony za pomocą 2 przewodów.

arche

Post autor: arche » 02 wrz 2007, 23:28

Zapomniałem dodać jeden szczegół:
Jechałem z podpiętym laptopem pod sterownik i podczas jazdy obroty na sofcie były zgodne z wskazaniem obrotomierza a w momencie odcięcia program pokazał 7000 obrotów,
dlatego mam wątpliwości co do wadliwej masy
CO do sterownikato faktycznie jest to LCS troche gazownicy pomieszali w opisie papierów a lenistwo spowodowało że nie sprawdziłem w samochodzie :oops:

Może ma ktoś pomysł gdzie przepiąć kabelek ze sygnału obrotów aby sprawdzić czy czasem cewka nie zmienia swoich parametrów wraz z temperaturą (chciałem kupić nową cewkę ale się przeraziłem bo w ABT są dwie wersje no i niestety mam tą droższą - pięć razy) :cry:

Niestety zdają sobie sprawę że przypadek nie podchodzi pod normalne, no ale gdyby ktoś miał podobne doświadczenie lub ciekawy pomysł to z góry dziękuję

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 wrz 2007, 00:26

Ja bym Ci poradził odpiąć te dwa kabelki od cewki i sprawdzić jak auto zachowuj się na benzynie. Jeżeli na benzynie jest ok i nic Ci nie odcina to jedź do gazowników bo to oni dali ciała z instalacją. Może byc po prostu uszkodzony sterownik lub tak jak pisze Danek są błędne ustawienia centralki co do wyboru typu układu zapłonowego.
Sprawdź czy do zacisku 1 jest podłączony brązowy przewód a do 15 czerwony i czy nie są przypadkiem zamienione między sobą. Teoretyczne przy zamienionych przewodach jest możliwośc, że to mogłoby tak się zachowywać, gdyby jesze masa cewki była kiepska. Jeżeli jest inaczej to opisz jakie kolory masz przy cewce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl