[b4 abk] problem z dmuchawa
[b4 abk] problem z dmuchawa
Witam niestety poraz kolejny 1 problem zniknoł i kolejny sie pojawił a mianowicie dotyczacy dmuchawy , wywala mi przez caly czas bezpiecznik myslalem jest byl za slaby wlozony byla 20 wiec dalem 32 obydwa sie spalily, w czym tkwi problem wiatram mi dziala jak nalezy ,sprawdzilem na krotkim spieciu kablem i pieknie chula a wiec gdzie mam szukac rany jak uleczyć bo stanie w korku i full sloneczku rowna sie jedno, gotowanie płynu
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Może być i tak, jednak sprawdź czy lekko sie obraca wentylator i czy nie ma nadmiernych luzów.olapiotr pisze:Prawdopodobnie silnik zaciera się na tulejkach i potrzebuje dużo więcej prądu, co jest powodem palenia bezpieczników.
Jeżeli mimo wszystko okaże się że jest ok to może silnik kiedyś dostał napięcia jak był zablokowany i sie nadpalił.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
obydwa dla silnika ABK sa 30A, to ze sie pala, moze byc ze trafiles na chinska dostawe, byl temat na forum o stopionych gniazdach a bezpiecznik pozostawal caly
jesli na komutatorze bedzie zwarcie to zawsze sie bedzie przepalal, choc to zadki przypadek, musialbys zobaczyc jak wyglada u ciebie piercien komutatora, moze szczotki zwieraja wiecej niz jedna cewke, i pewnie bez otworzennia silnika sie nie obejdzie,
tak, wiem ze sa nie rozbieralne ale jak sie uprzesz otworzysz je i zlozysz, gdyz juz to kiedys przerabialem
jesli na komutatorze bedzie zwarcie to zawsze sie bedzie przepalal, choc to zadki przypadek, musialbys zobaczyc jak wyglada u ciebie piercien komutatora, moze szczotki zwieraja wiecej niz jedna cewke, i pewnie bez otworzennia silnika sie nie obejdzie,
tak, wiem ze sa nie rozbieralne ale jak sie uprzesz otworzysz je i zlozysz, gdyz juz to kiedys przerabialem
mam jeszcze wiatraki od 2.6 silnika ale nie wiem czy to dobry pomysł ale warto sprawdzić jak zadziałają to znaczy ze silnik wentylatora jak nie to coś dalej
[ Dodano: 2011-05-26, 21:04 ]
teraz zrobiłem test mały bo pomyślałem ze to prze ABS wywala go , bo mógł mieć gdzieś spięcie wiec wyciagnolem bezpiecznik od ABS i czekałem aż wskazówkowa wejdzie na 90 wyszła ponad włożyłem bezpiecznik ABS- u i nic bezpieczniki oba cale a wiatrak stoi w miejscu , i co teraz
[ Dodano: 2011-05-26, 21:04 ]
teraz zrobiłem test mały bo pomyślałem ze to prze ABS wywala go , bo mógł mieć gdzieś spięcie wiec wyciagnolem bezpiecznik od ABS i czekałem aż wskazówkowa wejdzie na 90 wyszła ponad włożyłem bezpiecznik ABS- u i nic bezpieczniki oba cale a wiatrak stoi w miejscu , i co teraz
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wentylator/wiatrak chlodnicy, ma w swoim obwodzie przewaznie dwa przekazniki, oraz przelacznik/wlacznik wiatrakow chlodnicy na tejze chlodnicy i kto wie czy cos jeszcze nie wiecej
wogule sie on wlacza przy okolo 92st no i warunek ze wokolo wlacznika na chlodnicy musi byc goraco aby on zadzialal, w ABK dziala to poza stacyjka, wiec pozycja kluczyka niema znaczenia
powinienes zaopatrzyc sie w schematy sa na na forum, lub w niebieskiej ksiazce od audi 80
wogule sie on wlacza przy okolo 92st no i warunek ze wokolo wlacznika na chlodnicy musi byc goraco aby on zadzialal, w ABK dziala to poza stacyjka, wiec pozycja kluczyka niema znaczenia
powinienes zaopatrzyc sie w schematy sa na na forum, lub w niebieskiej ksiazce od audi 80