[b3] 1.6 td szarpanie przy zmianie biegów
[b3] 1.6 td szarpanie przy zmianie biegów
Poproszę o jakąś rade, objaw jest taki .Przy zmianie biegów wystepuje szarpniecię i tak jest na każdym biegu. Wymieniłem poduszki pod skrzynią i silnikiem , może minimalnie sie poprawiło .Podejrzewam sprzęgło. Mówcie koledzy co to jest
jest tak , przyzwyczailem sie do tego i umiem jeżdzic bez szarpania ale to jest juz denerwujace że po wymianie poduszek dalej dupa . Gdy wsiadzie ktoś pierwszy raz, przy zmianie na 2 jest szarpanie dopóki nie osiągnie ok 2500 rpm. i wtedy jest juz norma , przy zmianie na 3 znów to samo na wyższych biegach juz mniej wyczuwalne. Wlasnie przy dodaniu i odjęciu gazu jest szarpniecie i opisane tarcie przypominające huczenie zużytego łożyska
znam podobny objaw i stąd moje pytania o rpm - pompa wtryskowa , a hamujący silnikiemśmigacz pisze:jest tak , przyzwyczailem sie do tego i umiem jeżdzic bez szarpania ale to jest juz denerwujace że po wymianie poduszek dalej dupa . Gdy wsiadzie ktoś pierwszy raz, przy zmianie na 2 jest szarpanie dopóki nie osiągnie ok 2500 rpm. i wtedy jest juz norma , przy zmianie na 3 znów to samo na wyższych biegach juz mniej wyczuwalne. Wlasnie przy dodaniu i odjęciu gazu jest szarpniecie i opisane tarcie przypominające huczenie zużytego łożyska
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 22:48 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
bez sprzęgła hamuj silnikiem na biegu , jadąc wolno np 50 na 4 dodając lekko gazu szarpie, huczenie to pewnie jak podejrzewasz łożysko i zazwyczaj szumi na luzie , ja takie uszkodzenie szarpanie znam od strony układu wtryskowego- pompaśmigacz pisze:Nie mam za bardzo skąd przy hamowaniu silnikiem gdy wcisne sprzęgło to huczenie ustaje
huczenie to nie wiem może łożysko , szarpanie obstawiał bym pompę określony przedział rpm do 2500 , 3 np 40km/h i powoli przyspieszaj jak będzie szarpać to redukcja
[ Dodano: 2011-05-27, 23:06 ]
[ Dodano: 2011-05-27, 23:06 ]
może ja mam dość przyciętą skrzynię ale nie szarpie i nie huczygibaj pisze:a może po prostu to szarpnięcie jest przez wyrobiony mechanizm różnicowy w skrzyni? :roll:
no to masz jedno wykluczone to nie pompa ( bo ona daje taki efekt jak się przycina w środku) została skrzynia łożysko a tu nie miałem takiej przypadłości
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 23:17 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.