[B4.1Z .1,9 TDI 93r.] .Nie palą się żarówki od podświetlenia
Witam !!!Kolczat pisze:napiszcie mi ktory numer bezpiecznika odpowiada za podswietlenie zegarow licznika?
Nr bezpiecznika to albo 13 albo 14 dokładnie nie pamiętam, ale jak zabaczysz oznaczenie "5" to to jest własnie ten.
naprawde uwazacie ze zegary i tylna klapa maja ze soba cos wspolnego? ale nie dziala wam jakies swiatlo na tylnej klapie wraz z zegarami?
Oj kolega albo nowy na forum, albo nigdy nie miał problemu z tylną klapą bagaznika, a dokładniej z wiazką idącą do niej. Na forum temat poruszany z milion razy.
Dokładnie tak. Oświetlenie zegarów i wiązka tylnej klapy sa na tym samym bezpieczniku 5A. Ta wiązka jest podatna na złamanie z racji jej umiejscowienia dlatego jeśli się zrobi zwarcie na tej wiazce to jest dyskoteka. U mnie jak nie wywalało bezpiecznika to paliło ścieżke na lpłycie icznika.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
morzin - Posty tech.: 30
obawaim sie ze to Ty rzadziej tu zagladasz ode mnie ;p
ale fakt nie wiedzialem ze to jest na tym samym bezpieczniku, dodatkowo dodam ze moj problem polega na tym ze nie dziala mi podswietlenie zegarow nawiewo i radia, natomiast cala klapa dziala bez zarzutu bo mam nowe kable zalozone... przegladalem wszystkie bezpieczniki i zaden nie jest opsiuty, slyszalem o mostkowaniu gdzies pod deska od strony kierownicy pewnych pinow, ale czy to bezpieczne rozwiazanie? chyba nie... zapewne bede musial wyciagnac licznik i sprawdzic, tak jak wczesniej podpowiadano czy jest napiecie na kostkach, ale co jesli go tam nie bedzie? bo jezeli jest to wiadaomo ze sciezki padly, albo znowu potencjometr musze zmostkowac (bo jest w czesciach by gleba)
obawaim sie ze to Ty rzadziej tu zagladasz ode mnie ;p
ale fakt nie wiedzialem ze to jest na tym samym bezpieczniku, dodatkowo dodam ze moj problem polega na tym ze nie dziala mi podswietlenie zegarow nawiewo i radia, natomiast cala klapa dziala bez zarzutu bo mam nowe kable zalozone... przegladalem wszystkie bezpieczniki i zaden nie jest opsiuty, slyszalem o mostkowaniu gdzies pod deska od strony kierownicy pewnych pinow, ale czy to bezpieczne rozwiazanie? chyba nie... zapewne bede musial wyciagnac licznik i sprawdzic, tak jak wczesniej podpowiadano czy jest napiecie na kostkach, ale co jesli go tam nie bedzie? bo jezeli jest to wiadaomo ze sciezki padly, albo znowu potencjometr musze zmostkowac (bo jest w czesciach by gleba)
Kolczat pisze:napiszcie mi ktory numer bezpiecznika odpowiada za podswietlenie zegarow licznika?
naprawde uwazacie ze zegary i tylna klapa maja ze soba cos wspolnego? ale nie dziala wam jakies swiatlo na tylnej klapie wraz z zegarami?
Jest pod jednym bezpiecznikiem, nie dzialal wsteczny, podswietlenie rejestracji i podswietlenie wnetrza (zegary itp). Teraz dziala klapa, kable polutowane, przepalało bezpiecznik, po nowym dziala klapa nie działa podświetlenie wnętrza... :shock:
moze nie obudzilem sie w pore ale mialem taki sam problem nie mialem podswietlenia zegarow i deski tzn. nawiewu itd oraz prawego swiatla pozycyjnego przedniego i tylnego gdy odwiedzilem elektromechanika okazalo sie ze wina lezala po stronie przelacznika swiatel mijania i drogowych (lewa manetka przy kierownicy) wymiana manetki kosztowala mnie 110zl -cena nowego przelacznika swiatel... i problem rozwiazany
Witam
Panie Szczebel chyba dał mi Pan nadzieję na rozwiązanie mojego problemu z podświetleniem zegarów.
Skojarzyłem w końcu pewne fakty. Przełącznik świateł mijania/drogowe w pewnym momencie przestał działać poprawnie, tj. nie działało mryganie (dzwignia świateł do siebie). Od tego momentu dwukrotnie paliła mi się ścieżka w zegaracg VDO. Wkurzyłem się i kupiłem zegary UN4 z obrotomierzem. Gdy je podłączyłem przez ok 5s było wszystko ok i nagle podświetlenie zgasło. Odłączyłem wiązkę w klapie bagażnika i sprawdziłem bezpiecznik 14 (był przepalony). Odłączyłem zegary wymieniłem bezpiecznik (nie przepalał się). Gdy podłączałem zegary od razu się przepalał.
Z powyższych rozmów wynika że muszę sprawdziś 2 rzeczy: potencjometr i przełącznik świateł. Tylko co przełącznik świateł ma wspólnego z przepalaniem się bezpiecznika 14? Zastanawiające.
Panowie może jeszcze mi coś podpowiecie bo powoli tracę nadzieję.
[ Dodano: 2011-01-31, 16:37 ]
Witam
W końcu zabrałe się za wymianę przełącznika świateł. Pomogło!
Rzeczywiście działo sie tam jakieś spięcie które ciągle wywalało mi bezpiecznik. Teraz jest OK i mogę się juz cieszyć nowym licznikiem z Obrotkiem.
Pozdrawiam
Panie Szczebel chyba dał mi Pan nadzieję na rozwiązanie mojego problemu z podświetleniem zegarów.
Skojarzyłem w końcu pewne fakty. Przełącznik świateł mijania/drogowe w pewnym momencie przestał działać poprawnie, tj. nie działało mryganie (dzwignia świateł do siebie). Od tego momentu dwukrotnie paliła mi się ścieżka w zegaracg VDO. Wkurzyłem się i kupiłem zegary UN4 z obrotomierzem. Gdy je podłączyłem przez ok 5s było wszystko ok i nagle podświetlenie zgasło. Odłączyłem wiązkę w klapie bagażnika i sprawdziłem bezpiecznik 14 (był przepalony). Odłączyłem zegary wymieniłem bezpiecznik (nie przepalał się). Gdy podłączałem zegary od razu się przepalał.
Z powyższych rozmów wynika że muszę sprawdziś 2 rzeczy: potencjometr i przełącznik świateł. Tylko co przełącznik świateł ma wspólnego z przepalaniem się bezpiecznika 14? Zastanawiające.
Panowie może jeszcze mi coś podpowiecie bo powoli tracę nadzieję.
[ Dodano: 2011-01-31, 16:37 ]
Witam
W końcu zabrałe się za wymianę przełącznika świateł. Pomogło!
Rzeczywiście działo sie tam jakieś spięcie które ciągle wywalało mi bezpiecznik. Teraz jest OK i mogę się juz cieszyć nowym licznikiem z Obrotkiem.
Pozdrawiam
- szczurus_89
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 maja 2007, 08:04
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu