[All] Modyfikacja wydechu - co zrobić aby ładnie brzmiał?
Po usunięciu katalizatora zazwyczaj pozostanie tak dźwięk, na 100% jest tak w NA, ja proponowałbym pomodzić resztę wydechu, tam konstrukcją tłumika można zmienić dźwięk i nie tylko. W starych konstrukcyjnie silnikach 1,8 VW katalizator zabierał ok 5-8NM, w nowszych jak ADR może być podobna wartość, te 180NM powinno być.
Sam katalizator nawet sprawny stwarza pewne opory więc jego usuniecie jest korzystne. Katalizator montowany był tylko w celach ekologicznych, a jeżeli zamiast niego wystepowały tłumiki to tylko w zwiazku z wyciszeniem wydechu.
Sam katalizator nawet sprawny stwarza pewne opory więc jego usuniecie jest korzystne. Katalizator montowany był tylko w celach ekologicznych, a jeżeli zamiast niego wystepowały tłumiki to tylko w zwiazku z wyciszeniem wydechu.
to już tak krótko na koniec i nie zabieram głosu
gtr jest japoński i przy boładowanym 3.8 ma mniejszą średnicę wydechu niż wolnossący 5l V8 jeepa
Ale w GTR chodzi też o donośny dźwięk a w civicu o ciszę. W jednym i drugim przypadku to nie przypadek, że wydech jest taki a nie inny.
Długość rury ma znaczenie. Wystarczy spojrzeć na stare VW któe miały wywiniętego baranka za tłumikiem. Pewnie zaraz napiszecie, że to nazłość fabryka zrobiła, żeby miało co ugnić.
Czy japończyki zawdzięczają sprawność wydechowi?? NIE! ale taki został dobrany i mocy jakoś nie stracił.
Więc jakoś słabo z tą logiką, że zabranie przeszkody poprawia, bo to wcale nie jest prawda. Mechanika płynów i logika oparta na pierwszym prawie niutona nie mają ze sobą nic wspólnego.
Ale spoko. Róbcie jak chcecie
Ja już napisałem wcześniej, że jedyne rozwiiązanie jakie widzę to upchać puszkę watą, Jeśli nie pomoże to zostaje albo jakaś mata rezonansowa albo tłumik. Przy czym na tym ostatnim pewnie się skończy, chyba, że wkręcanie i oryginalny wygląd podwozia będzie ważniejszy od oryginalnej konstrukcji
[ Dodano: 2011-05-29, 21:39 ]
albo jeszcze na koniec...
Co prawda tego nie napisałeś, ale to prykanie napewno słyszysz zdejmując nogę z gazu. Wtedy właśnie energia spalin w rurze jest wyższa od energii gazów opuszczających cylinder. Następuje cofnięcie się strumienia i najpierw uderzenie a później powrót spalin do cylindra podczas przepłukania. Gwałtowne dodanie gazu znowu spowoduje wzrost ciśnienia w portkach i uderzenie i tłumik w czystej rurze w której pewnie panuje podciśnienie. później już tylko kilka cykli i i gazy znowu zaczną lecieć w kierunku wylotu a nie krążyć wte i spowrotem.
I zrób sobie z tą wiedzą co chcesz
kurde, znowu się dzielę wiedzą i znowu zostaję zjechany... Może faktycznie lepiej propagować techniki przeciętnego kowala...
gtr jest japoński i przy boładowanym 3.8 ma mniejszą średnicę wydechu niż wolnossący 5l V8 jeepa
Ale w GTR chodzi też o donośny dźwięk a w civicu o ciszę. W jednym i drugim przypadku to nie przypadek, że wydech jest taki a nie inny.
Długość rury ma znaczenie. Wystarczy spojrzeć na stare VW któe miały wywiniętego baranka za tłumikiem. Pewnie zaraz napiszecie, że to nazłość fabryka zrobiła, żeby miało co ugnić.
Czy japończyki zawdzięczają sprawność wydechowi?? NIE! ale taki został dobrany i mocy jakoś nie stracił.
Więc jakoś słabo z tą logiką, że zabranie przeszkody poprawia, bo to wcale nie jest prawda. Mechanika płynów i logika oparta na pierwszym prawie niutona nie mają ze sobą nic wspólnego.
Ale spoko. Róbcie jak chcecie
Ja już napisałem wcześniej, że jedyne rozwiiązanie jakie widzę to upchać puszkę watą, Jeśli nie pomoże to zostaje albo jakaś mata rezonansowa albo tłumik. Przy czym na tym ostatnim pewnie się skończy, chyba, że wkręcanie i oryginalny wygląd podwozia będzie ważniejszy od oryginalnej konstrukcji
[ Dodano: 2011-05-29, 21:39 ]
albo jeszcze na koniec...
Co prawda tego nie napisałeś, ale to prykanie napewno słyszysz zdejmując nogę z gazu. Wtedy właśnie energia spalin w rurze jest wyższa od energii gazów opuszczających cylinder. Następuje cofnięcie się strumienia i najpierw uderzenie a później powrót spalin do cylindra podczas przepłukania. Gwałtowne dodanie gazu znowu spowoduje wzrost ciśnienia w portkach i uderzenie i tłumik w czystej rurze w której pewnie panuje podciśnienie. później już tylko kilka cykli i i gazy znowu zaczną lecieć w kierunku wylotu a nie krążyć wte i spowrotem.
I zrób sobie z tą wiedzą co chcesz
kurde, znowu się dzielę wiedzą i znowu zostaję zjechany... Może faktycznie lepiej propagować techniki przeciętnego kowala...
Dlaczego, na tym forum nic się nie pisze praktycznie o tuningu mechanicznym więc każda dyskusja ma senssubratri pisze:to już tak krótko na koniec i nie zabieram głosu
Możesz to jakos pokazac, bo nie rozumiem o co Ci chodzi ?subratri pisze:Wystarczy spojrzeć na stare VW któe miały wywiniętego baranka za tłumikiem.
Ale po np. takim wydechu Mugena dostaje kilka dobrych koni i NMsubratri pisze:NIE! ale taki został dobrany i mocy jakoś nie stracił.
To teraz powiedz mi dlaczego np. taki Supersprint robi do silnika 1,8 90km. układ wydechowy bez katalizatora a zamiast niego jest prosta rura, jest nawet wersja bez tłumika środkowego...subratri pisze:Więc jakoś słabo z tą logiką, że zabranie przeszkody poprawia, bo to wcale nie jest prawda
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
subratri napisał/a:
to już tak krótko na koniec i nie zabieram głosu
Dlaczego, na tym forum nic się nie pisze praktycznie o tuningu mechanicznym więc każda dyskusja ma sens
Ja bym jednak proponował to zakończyć bo tutaj można pisac o tuningu mechanicznym.....
ale chyba jak zalozyc centralny z allegro za 60pln pozdro
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Niestety nasze forum w tym zakresie jest bardzo konserwatywne. Pisałem o tym już nie raz. Wszystko co wiąże się z poprawą fabryki jest krytykowane już od samego początku tak jak by fabryka była nie do poprawienia. Jakoś na forum Golfa czy A4 nie mają z tym problemu. Ludzie modzą na potęgę i nikt nie pisze: po co to, nie rób tego, popsujesz auto, nie poprawiaj fabryki itp. Nikt nie zakłada z góry że te modyfikacje są bez sensu tylko robią i sprawdzają a nie opierają się na teoriach. Gdyby temat modzenia 1,6TD/1,9TD nie był szeroko opisany i udowodniony na forum Golfa i u nas ktoś chciałby przecierać szlaki w tym zakresie to zaraz zostałby zjechany tekstami że zajeździ auto, że silnik się rozsypie itp. Daję sobie rękę obciąć. A jak udowadniają ludzie z Golfa, 1,6TD idzie zmodzić na 170KM i jakoś silnik się nie rozsypał po 60tyś km.GerB3 pisze:Dlaczego, na tym forum nic się nie pisze praktycznie o tuningu mechanicznym więc każda dyskusja ma sens
Wracając do tematu wspawania rury. Tu też nie jest to mój pomysł, tylko zaczerpnięty z A4. Wiele osób tak zrobiło i efekt był podobny. Oczywiście nie u każdego taki sam - zależy co, jak, gdzie i przy jakim silniku zostało wspawane.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2011, 22:13 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 2 razy.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dlatego lepiej nic nie pisac i siedziec cicho, jedynie mozna pokazac efekt koncowy, raczej o zaczerpniecie jakis pozytywnych rad i pomocy bym nie myslalLabiel, Niestety nasze forum w tym zakresie jest bardzo konserwatywne. Pisałem o tym już nie raz. Wszystko co wiąże się z poprawą fabryki jest krytykowane już od samego początku tak jak by fabryka była nie do poprawienia. Jakoś na forum Golfa czy A4 nie mają z tym problemu. Ludzie modzą na potęgę i nikt nie pisze: po co to, nie rób tego, popsujesz auto, nie poprawiaj fabryki itp. Nikt nie zakłada z góry że te modyfikacje są bez sensu tylko robią i sprawdzają a nie opierają się na teoriach
Może Ci Labiel jakis odlam spawu wpadl do tlumika i buczy :->
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jakieś drobinki niestety tam są bo brzęczały delikatnie jak go zakładałem. Ale zobaczymy co będzie jak go znów otworze i wygłuszę.sagem pisze:Może Ci Labiel jakis odlam spawu wpadl do tlumika i buczy
A skąd wiesz że nie stracił? Skąd wiadomo jaką moc miałby przy innym, lepszym wydechu. Tutaj podam przykład mojego kumpla. Miał Civic 1,5 101PS. Też modził z wydechem. Podobnie jak ty podchodziłem do tego bardzo sceptycznie - co tu dużo mówić, jechało mi to wiochą. Założył stożek, układ praktycznie przelotowy był tylko jeden przelotowy środkowy tłumnik i przelotowy końcowy. Zmieniał też kolektor wydechowy na 4-2-1. Wyło to jak nie wiem i też stukałem się w głowę co on robi. A tu hamownia wypluła 118PS, czyli poprawę o 17% :!:subratri pisze:NIE! ale taki został dobrany i mocy jakoś nie stracił.
EDIT: Pomyłka, 113PS czyli o 12% więcej, co i tak jest niezłym wynikiem.
wątkotwórca sie obrusza, że społeczność audi jet konserwatywna..
cóż.. pomijając dzieci-dresy, Audi to konserwatywne auta, jeżdżą nimi konserwatywni (przynajmniej motoryzacyjnie!) ludzie.
Fabrycznie jest bardzo dobrze.
Przerabiałem temat w V-kach B4q (ABC) i B5q (ACK).
Pierwotnie wywalone katy, wspawane rury i frajda, bo więcej hałasu i coś, jakby odetkało, i jakby lepiej szło..
Ostatecznie: B5 dostał wieeelki katalizator łączący lewą i prawą stronę (i za katem ponownie 2 rury na 2 strony),
B4 - 2 przelotowe tłumiczki w obudowie katalizatorów.
Efekt końcowy: auto bezgłośnie w zakresie obrotów "kapelusznik mode" i milutki ryk po wciśnięciu do podłogi..
żeby nie było: wg mnie to jest właśnie "ładnie".
cóż.. pomijając dzieci-dresy, Audi to konserwatywne auta, jeżdżą nimi konserwatywni (przynajmniej motoryzacyjnie!) ludzie.
Fabrycznie jest bardzo dobrze.
Przerabiałem temat w V-kach B4q (ABC) i B5q (ACK).
Pierwotnie wywalone katy, wspawane rury i frajda, bo więcej hałasu i coś, jakby odetkało, i jakby lepiej szło..
Ostatecznie: B5 dostał wieeelki katalizator łączący lewą i prawą stronę (i za katem ponownie 2 rury na 2 strony),
B4 - 2 przelotowe tłumiczki w obudowie katalizatorów.
Efekt końcowy: auto bezgłośnie w zakresie obrotów "kapelusznik mode" i milutki ryk po wciśnięciu do podłogi..
żeby nie było: wg mnie to jest właśnie "ładnie".
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nikt tu się nie obrusza, stwierdzam tylko fakty.scob pisze:wątkotwórca sie obrusza, że społeczność audi jet konserwatywna.
Zawsze może być lepiej <ok>scob pisze:Fabrycznie jest bardzo dobrze.
Kończąc ten OT chodzi o to że konserwatyzm, konserwatyzmem ale nie można krytykować wszystkiego z założeniem że to co nie fabryczne to jest złe, bo każdy w takim razie powinien jeździć na seryjnych stalówkach, bądź alu góra 15'' bo przecież fabryka innych nie dawała. Nikt nie powinien zmieniać hebli na większe bo fabryka tego nie dawała. O glebie czy innych sprawach już nie wspomnę bo to prawie że profanacja naszych bóstw znad desek kreślarskich - przecież fabryka tego nie przewidziała. Ktoś jest konserwatywny, ok jego sprawa. Ale niech na siłę nie próbuje przekonać że fabryki nie da się poprawić <ok>
Dyskusja jest o wszystkim i o niczym Labiel chciał uzyskać info co zrobić żeby mu nie pierdziało a dyskusja zeszła na lekcje fizyki itd. Nie chcesz mieć pierdzenia a nie chcesz wstawiać przelotowego tłumika zaznaczam że przelotowego wytłum puszkę będzie lepiej chyba że Ci się wzbudza środkowy tłumik, najlepiej wjedź na kanał ktoś niech Ci prze gazuje auto zobacz skąd jest nie przyjemny efekt, jeżeli z puszki wygłusz puszkę a jeżeli brzęczą tłumiki wstaw w to miejsce po kacie tłumik, będzie po problemie a KM ani NM nie stracisz. Napisz jak Ci poszło.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
scob, albo nie wiesz albo nie chcesz mowic ale scislej mowiac, uchylajac troche tajemnicy to w kazdym silniku V tlumiki sa ze soba laczone po to zeby zwiekszyc minimalny moment obrotowy przy nizszy obrotach silnika,a zwie sie to bodajze xpipie i nic to sie nie ma do tego czy ktos wycial, wspawal rure w dodatku w silniku r4.
Jeden woli efektywnie, drugi efektownie.
Fabrycznie jest dobrze, ale zawsze moze byc lepiej.
Mysle ze wystarczy.
Aha i jeszcze jedno, przy przelocie też mozna cicho.
Nara
Jeden woli efektywnie, drugi efektownie.
Fabrycznie jest dobrze, ale zawsze moze byc lepiej.
Mysle ze wystarczy.
Aha i jeszcze jedno, przy przelocie też mozna cicho.
Nara
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sęk w tym że sprawdzałem to na kanale. Przy przygazowaniu na jałowym ciężko coś stwierdzić bo jest w miarę ok, nie ma tego pierdzenia. To pierdzenie pojawia się tylko pod obciążeniem w pewnym zakresie obrotów między 2,2-2,5tyś z tego co pamiętam. Może być tak że tylko pod obciążeniem puszka wpada w rezonans bądź gdzieś nakładają się fale lub odbijają. Przy pustej puszcze też był mały rezonans ale to przy schodzeniu z obrotów dokładnie przy 3tyś. Przy wolnej chwili będę kombinował i zobaczymy co z tego wyjdzie.mody86 pisze:najlepiej wjedź na kanał ktoś niech Ci prze gazuje auto zobacz skąd jest nie przyjemny efekt, jeżeli z puszki wygłusz puszkę a jeżeli brzęczą tłumiki wstaw w to miejsce po kacie tłumik, będzie po problemie a KM ani NM nie stracisz. Napisz jak Ci poszło.
Z tym się nie zgodzę bo w A6 w V dokładnie motoru nie kojarzę a nie chce pisać pierdół, jak znajdę to dokładnie napiszę model silnika i pojemność,od początku do końca leci lewa i prawa strona i X-pipe nie ma po drodze. W większości jest ale nie w każdymsagem pisze:scob, albo nie wiesz albo nie chcesz mowic ale scislej mowiac, uchylajac troche tajemnicy to w kazdym silniku V tlumiki sa ze soba laczone
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
To raczej jest 2.7, ale to silnik doładowany, a ja mowiłem o V wollnossacym, tyle ze tego nie napisalem.mody86 pisze:Z tym się nie zgodzę bo w A6 w V dokładnie motoru nie kojarzę a nie chce pisać pierdół, jak znajdę to dokładnie napiszę model silnika i pojemność,od początku do końca leci lewa i prawa strona i X-pipe nie ma po drodze. W większości jest ale nie w każdymsagem pisze:scob, albo nie wiesz albo nie chcesz mowic ale scislej mowiac, uchylajac troche tajemnicy to w kazdym silniku V tlumiki sa ze soba laczone